Відгук громадськості

ОСР

2.1.3.6. Механізми кримінального переслідування не використовуються для здійснення тиску на суддів; запроваджено інститут кримінальної відповідальності суддів за свавільне зловживання своїми повноваженнями

Вирішення Проблеми:

2.1.3. Відсутність дієвих механізмів підтримання доброчесності суддівського корпусу та реагування на встановлені факти впливу, тиску на суддів та втручання в їх діяльність

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 30.09.2023

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 1
1
Виконано частково

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

100%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.1.3.6.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) встановлено кримінальну відповідальність за зловживання суддями своїми повноваженнями, з дотриманням принципу юридичної визначеності та урахуванням правової позиції, висловленої в Рішенні Конституційного Суду України від 11 червня 2020 р. № 7-р/2020;
2) визначено особливості відкриття кримінального провадження та здійснення досудового розслідування кримінальних проваджень щодо зловживання суддями своїми повноваженнями, які унеможливлюють використання таких проваджень для здійснення тиску на суддів
Національне агентство з питань запобігання корупції Офіс Генерального прокурора, Національне антикорупційне бюро проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 2

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 2

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким:
а) встановлено кримінальну відповідальність за зловживання суддями своїми повноваженнями з дотриманням принципу юридичної визначеності та з урахуванням правової позиції, висловленої у Рішенні Конституційного Суду України від 11 червня 2020 р. № 7-р у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 375 Кримінального кодексу України
(60 відсотків);
б) визначені особливості відкриття кримінального провадження та здійснення досудового розслідування кримінальних проваджень щодо зловживання суддями своїми повноваженнями, які унеможливлюють використання таких проваджень для здійснення тиску на суддів
(20 відсотків)
80%
2 щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері правосуддя оцінюють, що:
а) положення Кримінального кодексу України, які встановлюють кримінальну відповідальність за зловживання суддями своїми повноваженнями, відповідають принципу правової визначеності
(5 відсотків);
б) положення Кримінального кодексу України, які встановлюють кримінальну відповідальність за зловживання суддями своїми повноваженнями, ураховують правову позицію висловлену у Рішенні Конституційного Суду України від 11 червня 2020 р. № 7-р (5 відсотків);
в) положення Кримінального кодексу України, які встановлюють кримінальну відповідальність за зловживання суддями своїми повноваженнями, не створюють загрози для суддівської незалежності
(5 відсотків);
г) встановлені особливості здійснення досудового розслідування кримінальних проваджень щодо зловживання суддями своїми повноваженнями повністю або здебільшого унеможливлюють використання таких проваджень для здійснення тиску на суддів (5 відсотків)
20%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: