Відгук громадськості

ОСР

3.2.1.2. За результатами аналізу та узагальнення практики притягнення винних до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, здійснено системне удосконалення відповідних заборон

Вирішення Проблеми:

3.2.1. Частина правил, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, не забезпечені заходами юридичної відповідальності. Статті 1724-1729, 21215, 21221 Кодексу України про адміністративні правопорушення мають ряд недоліків, які суттєво знижують їх забезпечувальний та превентивний потенціал, а також ефективність Національного агентства, Національної поліції, прокуратури та судів

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.02.2024 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 6
6
Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
3

Національна поліція України

0%
1

Офіс Генерального прокурора

0%
1

Верховний Суд

0%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.2.1.2.1 Проведення аналізу законодавства та узагальнення практики притягнення суб’єктів, на яких поширюється дія Закону України “Про запобігання корупції”, до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, у 2014—2023 роках щодо:
1) системності, повноти та юридичної коректності визначення на законодавчому рівні підстав настання такої відповідальності;
2) відповідності застосовуваних стягнень принципам справедливості, співмірності (пропорційності) та індивідуалізації, а також здатності забезпечити досягнення мети адміністративного стягнення.
Підготовка аналітичного звіту з пропозиціями щодо системного удосконалення відповідних адміністративно-правових заборон, передбачених ними видів і розмірів стягнень, а також щодо правильного та однакового застосування відповідного законодавства Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами
Національне агентство з питань запобігання корупції аналіз проведено
аналітичний звіт з пропозиціями та рекомендаціями підготовлено
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
2 3.2.1.2.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, спрямованих на системне удосконалення підстав притягнення до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, а також видів і розмірів стягнень, що повинні накладатися на осіб, які вчинили такі правопорушення Національне агентство з питань запобігання корупції проект закону подано до Верховної Ради України Не розпочато
3 3.2.1.2.3.(1) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Національне агентство з питань запобігання корупції заходів вжито Не розпочато
4 3.2.1.2.3.(2) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Національна поліція України заходів вжито Не розпочато
5 3.2.1.2.3.(3) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Офіс Генерального прокурора заходів вжито Не розпочато
6 3.2.1.2.3.(4) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Верховний Суд заходів вжито Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 проведено аналіз законодавства та узагальнення практики притягнення суб’єктів, на яких поширюється дія Закону, до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, у 2014–2023 роках, на предмет системності, повноти та юридичної коректності законодавчого визначення підстав настання такої відповідальності 20%
2 набрав чинності закон щодо системного удосконалення підстав притягнення до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією 50%
3 за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 2 пункту 3.2.1.2, як високу або дуже високу
(30 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 2 пункту 3.2.1.2, як високу або дуже високу
(20 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 2 пункту 3.2.1.2, як високу або дуже високу
(10 відсотків)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: