Відгук громадськості

ОСР

3.2.1.4. Удосконалено підстави притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил, заборон і обмежень у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності

Вирішення Проблеми:

3.2.1. Частина правил, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, не забезпечені заходами юридичної відповідальності. Статті 1724-1729, 21215, 21221 Кодексу України про адміністративні правопорушення мають ряд недоліків, які суттєво знижують їх забезпечувальний та превентивний потенціал, а також ефективність Національного агентства, Національної поліції, прокуратури та судів

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.01.2025 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 2
2
Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
2

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.2.1.4.1 Проведення аналізу законодавства та узагальнення практики притягнення осіб до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 212-15 та 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, щодо:
1) системності, повноти та юридичної коректності визначення на законодавчому рівні підстав настання такої відповідальності;
2) відповідності застосовуваних стягнень принципам справедливості, співмірності (пропорційності) та індивідуалізації, а також здатності забезпечити досягнення мети адміністративного стягнення.
Підготовка аналітичного звіту з пропозиціями щодо системного удосконалення відповідних адміністративно-правових заборон, передбачених ними видів і розмірів стягнень, а також щодо правильного та однакового застосування відповідного законодавства Національним агентством та судами
Національне агентство з питань запобігання корупції аналіз проведено
аналітичний звіт з пропозиціями та рекомендаціями підготовлено
Не розпочато
2 3.2.1.4.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, спрямованих на системне удосконалення підстав притягнення до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 212-15 та 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також видів і розмірів стягнень, що повинні накладатися на осіб, які вчинили такі правопорушення, зокрема шляхом:
1) приведення змісту зазначених статей у відповідність із законодавством про політичні партії та вибори;
2) усунення колізій і протиріч між зазначеними статтями та статтею 159-1 Кримінального кодексу України;
3) встановлення, що суб’єктом адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є не політична партія, а фізична особа, яка зобов’язана забезпечити подання відповідного звіту;
4) запровадження більш суворих і збалансованих санкцій за вчинення зазначених правопорушень
Національне агентство з питань запобігання корупції проект закону подано до Верховної Ради України Не розпочато

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 проведено аналіз законодавства та узагальнення практики притягнення осіб до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 212-15 та 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, щодо:
а) системності, повноти та юридичної коректності законодавчого визначення підстав настання такої відповідальності (10 відсотків);
б) відповідності застосовуваних стягнень принципам справедливості, співмірності (пропорційності) та індивідуалізації, а також здатності забезпечити досягнення мети адміністративного стягнення
(10 відсотків)
20%
2 набрав чинності закон щодо системного удосконалення підстав притягнення до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 212-15 та 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також видів і розмірів стягнень, що повинні накладатися на осіб, які вчинили такі правопорушення, зокрема шляхом:
а) приведення змісту зазначених статей у відповідність із законодавством про політичні партії та вибори (15 відсотків);
б) усунення колізій і протиріч між цими статтями та статтею 1591 Кримінального кодексу України (15 відсотків);
в) встановлення, що суб’єктом адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є не політична партія, а фізична особа, яка зобов’язана забезпечити подання відповідного звіту (10 відсотків);
г) запровадження більш суворих і збалансованих санкцій за вчинення цих правопорушень (10 відсотків)
50%
3 за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 2 пункту 3.2.1.4, як високу або дуже високу
(30 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 2 пункту 3.2.1.4, як високу або дуже високу
(20 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 2 пункту 3.2.1.4, як високу або дуже високу
(10 відсотків)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: