Проблема

3.2.2. Більшість осіб, винних у вчиненні правопорушень, пов’язаних з корупцією, а також правопорушень у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності, уникають адміністративної відповідальності та/або стягнення, використовуючи системні недоліки існуючої процедури притягнення осіб до адміністративної відповідальності та недосконалість судової системи

Загальна інформація щодо проблеми

Відсутність у судах централізованої системи електронного процесуального діловодства, а також Єдиного державного реєстру виконавчих документів призводить до існування значних корупційних ризиків, зумовлених використанням адміністративного впливу, а також у сфері обліку та контролю за виконанням постанов про притягнення до відповідальності осіб за вчинення адміністративних правопорушень та інших виконавчих документів.
Розгорнути...

Виконання заходів ДАП в межах проблеми

Загальна кількість ОСР – 2
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
має розпочатись має бути завершено
3 1
4
Виконується Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 0 (0%)

Строки виконання всіх заходів

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Державна судова адміністрація України

0%
3

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
1

Досягнення ОСР в межах Проблеми

Загальна кількість ОСР – 2

Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР

Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Відмітка про виконання % виконаних заходів (повністю та частково)
1.1. ОСР 3.2.2.1 Процедуру притягнення осіб до адміністративної відповідальності за пов’язані з корупцією правопорушення, а також за правопорушення у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності удосконалено, зокрема, завдяки: спрощенню порядку виклику та вручення протоколів про такі правопорушення; встановленню вичерпного переліку істотних порушень під час складання протоколу, які перешкоджають прийняттю рішення у справі про адміністративне правопорушення та зумовлюють надсилання протоколу для доопрацювання (належного оформлення), визначенню граничного строку для усунення таких порушень; наданню Національному агентству статусу учасника процесу у справах за складеними ним протоколами; встановленню загального правила про те, що особа не може бути звільненою від адміністративної відповідальності за такі правопорушення у зв’язку з малозначністю, із визначенням вичерпного переліку винятків з правила; скасуванню прив’язки строків накладення стягнень за вчинення таких правопорушень до дня їх виявлення, а також встановленню правила, згідно з яким перебіг таких строків зупиняється у разі, коли особа умисно ухиляється від явки до суду або з поважних причин не може туди з’явитися; удосконаленню порядку застосування заходів примусу до осіб, які без поважних причин ухиляються від явки до суду 3.2.2.1.1. Подання Кабінетові Міністрів України та супроводження розгляду проекту закону у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето), яким передбачено: 1) спрощення порядку виклику та вручення протоколів про такі правопорушення, зокрема шляхом надання права у виняткових випадках складати протокол за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, та надсилати їй такий протокол поштою; 2) встановлення вичерпного переліку істотних порушень під час складання протоколу, які перешкоджають прийняттю рішення у справі про адміністративне правопорушення та зумовлюють надсилання протоколу для доопрацювання (належного оформлення), визначенню граничного строку для усунення таких порушень; 3) встановлення, що справи за протоколами, складеними Національним агентством, розглядає Вищий антикорупційний суд (з відтермінуванням введення в дію відповідних положень проекту закону на три місяці з дня припинення чи скасування в Україні або на території більшості адміністративно-територіальних одиниць, визначених частиною другою статті 133 Конституції України, воєнного стану, введеного в Україні 24 лютого 2022 р.); 4) надання Національному агентству статусу учасника процесу у справах за складеними ним протоколами; 5) надання Національному агентству права апеляційного оскарження рішень судів, прийнятих у справах за складеними ним протоколами, а прокурору — у справах за статтями 1724—1729 Кодексу України про адміністративні правопорушення; 6) встановлення загального правила про те, що особа не може бути звільненою від адміністративної відповідальності за такі правопорушення у зв’язку з малозначністю, із визначенням вичерпного переліку винятків з правила; 7) скасування прив’язки строків накладення стягнень за вчинення таких правопорушень до дня їх виявлення, а також встановлення правила, згідно з яким перебіг таких строків зупиняється у разі, коли особа умисно ухиляється від явки до суду або з поважних причин не може туди з’явитися; 8) встановлення, що провадження у справі про адміністративне правопорушення може бути закрите на підставі статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення лише за умови доведеності винуватості особи у вчиненні відповідного адміністративного правопорушення, про що обов’язково повинно бути зазначено у резолютивній частині постанови про закриття справи; 9) удосконалення порядку застосування заходів примусу до осіб, які без поважних причин ухиляються від явки до суду Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0/ 1
2.1. ОСР 3.2.2.2 Запроваджено систему електронного провадження у справах про адміністративні правопорушення 3.2.2.2.1. Створення та впровадження системи електронного процесуального діловодства як частини Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Державна судова адміністрація України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0/ 3
2.2. 3.2.2.2.2. Створення та впровадження Єдиного державного реєстру виконавчих документів як частини Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Державна судова адміністрація України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
2.3. 3.2.2.2.3. Забезпечення належного фінансування заходів, спрямованих на розроблення та впровадження модулів системи електронного процесуального діловодства та Єдиного державного реєстру виконавчих документів Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Державна судова адміністрація України Не розпочато

Ключові джерела про стан проблеми:

Оцінка ситуації міжнародними моніторинговими механізмами та організаціями: