ЗВЕДЕНА ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ В РОЗРІЗІ НАПРЯМКІВ, ПРОБЛЕМ ТА ОСР

Напрямок: 2.4. Державний та приватний сектори економіки

Прогрес виконання заходів станом на 04.12.2024
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
36 13 15 24 22
110
Виконано Виконано частково Виконується Не виконано Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 49 ( 44.5%)
Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Статус % виконання заходів (повністю та частково) Оцінка досягнення ОСР Середній рівень ОСР
Напрямок 2.4. Державний та приватний сектори економіки
44.5% 49 / 110
0.0%
Проблема 2.4.1. Існуюча модель управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки є неефективною, наслідком чого є збитки та корупція
28% 7 / 25
0.0%
1.1 ОСР 2.4.1.1. Засади політики державної власності, затверджені Кабінетом Міністрів України, періодично актуалізуються та послідовно втілюються на практиці всіма суб’єктами, які виконують функції власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки 2.4.1.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким, зокрема, пропонується передбачити: 1) затвердження Кабінетом Міністрів України Політики державної власності; 2) розроблення та затвердження індивідуальних політик власності на підприємствах державної форми власності; 3) вимоги до змісту відповідних політик власності (зокрема, повинні містити цілі державної власності, основні завдання державних компаній, основні види господарської діяльності, показники продуктивності) Міністерство економіки України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
20% 1 / 5
0.0%
1.2 2.4.1.1.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Політики державної власності Міністерство економіки України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
1.3 2.4.1.1.3 Підготовка проектів індивідуальних політик власності не менше ніж для 15 найбільших (за сукупною вартістю активів) підприємств державної форми власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави Уповноважені органи управління Не розпочато
1.4 2.4.1.1.4 Проведення консультацій із заінтересованими сторонами щодо проектів індивідуальних політик власності, зазначених у підпункті 2.4.1.1.3, отримання експертних висновків Уповноважені органи управління Не розпочато
1.5 2.4.1.1.5 Доопрацювання проектів індивідуальних політик власності, зазначених у підпункті 2.4.1.1.3 (у разі потреби), їх затвердження та оприлюднення Уповноважені органи управління Не розпочато
2.1 ОСР 2.4.1.2. Розмежовано функції власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки 2.4.1.2.1 Підготовка аналітичного звіту, який містить аналіз щодо: 1) міжнародних стандартів та найкращих практик у питаннях розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки; 2) релевантного іноземного досвіду в питаннях розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки; 3) національного контексту щодо діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки та розмежування функцій власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки; 4) можливості та доцільності створення управління централізованого органу координації власності; 5) засад діяльності управління централізованого органу координації власності, зокрема, для запобігання здійсненню на нього політичного впливу (у разі визнання доцільності створення управління централізованого органу координації власності) Міністерство економіки України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0 / 3
0.0%
2.2 2.4.1.2.2 Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.2.1, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Міністерство економіки України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
2.3 2.4.1.2.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким розмежовано функції власника, регулятора та органу, що формує політику щодо суб’єктів господарювання державного сектору економіки, з урахуванням результатів здійснення заходів, зазначених у підпунктах 2.4.1.2.1 і 2.4.1.2.2 Міністерство економіки України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
3.1 ОСР 2.4.1.3. Запроваджено щорічний незалежний аудит суб’єктів господарювання державного сектору економіки, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави; забезпечено періодичний перегляд критеріїв для обов’язкового проведення незалежного аудиту та утворення наглядової ради в суб’єктах господарювання державного сектору економіки, у тому числі з урахуванням рівня корупційних ризиків та рівня враженості корупцією сектору економіки 2.4.1.3.1 Підготовка аналітичного звіту для обґрунтованого визначення критеріїв для обов’язкового проведення незалежного аудиту підприємств державної форми власності або встановлення обов’язковості проведення незалежного аудиту для всіх без винятку підприємств державної форми власності Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
20% 1 / 5
0.0%
3.2 2.4.1.3.2 Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.3.1, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
3.3 2.4.1.3.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту нормативно-правового акта, яким визначаються критерії для обов’язкового проведення незалежного аудиту фінансової звітності підприємств державної форми власності або встановлюється обов’язковість проведення незалежного аудиту для всіх без винятку підприємств державної форми власності Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
3.4 2.4.1.3.4 Підготовка періодичного аналітичного звіту (протягом І кварталу року, в якому здійснюється підготовка такого звіту) щодо обґрунтованого визначення критеріїв для обов’язкового утворення у підприємствах державної форми власності незалежних наглядових рад та проведення незалежного аудиту таких підприємств (у разі, коли проведення незалежного аудиту буде передбачено не для всіх підприємств державної форми власності) Міністерство економіки України Не розпочато
3.5 2.4.1.3.5 Проведення обговорення (протягом ІІ кварталу року, у якому здійснюється підготовка звіту), зазначеного у підпункті 2.4.1.3.4, за участю представників органів державної влади, неурядових організацій, міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Міністерство економіки України Не розпочато
4.1 ОСР 2.4.1.4. У всіх суб’єктах господарювання, для яких створення наглядових рад є обов’язковим, таким радам передано повноваження щодо контролю за вжиттям внутрішніх антикорупційних заходів. Формування складу наглядових рад є конкурсним та прозорим 2.4.1.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким: 1) визначено конкурсну та прозору процедуру формування наглядових рад підприємств державної форми власності; 2) визначені вимоги до незалежних членів наглядових рад підприємств державної форми власності; 3) визначені функціональні обов’язки членів наглядових рад підприємств державної форми власності; 4) передбачено необхідність розроблення методології визначення чітких та прозорих показників ефективності для наглядових рад підприємств державної форми власності; 5) визначено вичерпний перелік підстав для дострокового припинення повноважень членів наглядових рад підприємств державної форми власності, їх відповідальності за неналежне виконання своїх обов’язків Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
50% 1 / 2
0.0%
4.2 2.4.1.4.2 Формування наглядових рад у підприємствах державної форми власності, для яких створення наглядових рад є обов’язковим Органи державної влади — суб’єкти управління об’єктами державної власності Не розпочато
5.1 ОСР 2.4.1.5. Запроваджено стандарти корпоративного управління у суб’єктах господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу (зокрема, встановлено право дострокового розірвання контракту з менеджментом у разі порушення ним норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки) 2.4.1.5.1 Підготовка аналітичного звіту щодо стратегічної оцінки корупційних ризиків у діяльності підприємств державної форми власності та визначення підприємств з найвищим рівнем корупційних ризиків Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та повністю Виконано
37.5% 3 / 8
0.0%
5.2 2.4.1.5.2 Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.5.1, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та повністю Виконано
5.3 2.4.1.5.3 Підготовка аналітичного звіту щодо визначення переліку підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
5.4 2.4.1.5.4 Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.1.5.3, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
5.5 2.4.1.5.5 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту плану заходів щодо приведення системи корпоративного управління у суб’єктах господарювання, визначених за результатами здійснення заходів, зазначених у підпунктах 2.4.1.5.1—2.4.1.5.4, у відповідність із стандартами корпоративного управління Організації економічного співробітництва та розвитку (далі – ОЕСР), який, у тому числі, передбачає проведення конкурсного відбору керівників, голів виконавчих органів та членів наглядових рад суб’єктів державного сектору економіки, що зупинений у зв’язку із введенням воєнного стану, на період починаючи з 2023 року Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
5.6 2.4.1.5.6 Підготовка щорічного звіту (протягом І кварталу року) про стан виконання плану заходів щодо приведення системи корпоративного управління у визначених суб’єктах господарювання у відповідність із стандартами корпоративного управління ОЕСР (у тому числі за період 2021 і 2022 років), який у разі потреби містить рекомендації щодо перегляду зазначеного плану заходів Міністерство економіки України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
5.7 2.4.1.5.7 Підготовка правової основи для забезпечення можливості дострокового розірвання контрактів з керівниками, що здійснюють повноваження виконавчого органу одноособово, або членами колегіального виконавчого органу, підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу у разі грубих порушень вимог антикорупційного законодавства або правил етики такими особами Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
5.8 2.4.1.5.8 Внесення змін до чинних контрактів з керівниками, що здійснюють повноваження виконавчого органу одноособово, або членами колегіального виконавчого органу, підприємств державної форми власності, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави або найвищий рівень корупційних ризиків, або належать до найбільш важливих суб’єктів господарювання оборонно-промислового комплексу, у разі грубих порушень норм антикорупційного законодавства або правил етичної поведінки Міністерство економіки України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
6.1 ОСР 2.4.1.6. У суб’єктах господарювання державного сектору економіки запроваджено систему внутрішнього контролю та управління ризиками 2.4.1.6.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким: 1) визначено вимоги із запровадження на підприємствах державної форми власності системи внутрішнього контролю, яка включає функції комплаєнсу, управління ризиками та внутрішнього аудиту (модель “трьох ліній захисту”); 2) узгоджено співвідношення між системою внутрішнього контролю та запровадженням антикорупційних програм, у тому числі управління корупційними ризиками; 3) визначені повноваження наглядової ради із здійснення контролю за функціонуванням системи внутрішнього контролю (на тих підприємствах, на яких утворено аудиторські комітети відповідно до Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність”), у тому числі впровадження внутрішніх антикорупційних заходів Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
50% 1 / 2
0.0%
6.2 2.4.1.6.2 Запровадження системи внутрішнього контролю та управління ризиками на підприємствах державної форми власності Міністерство економіки України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
Проблема 2.4.2. Недостатня прозорість процедур приватизації та невиконання покупцями умов продажу об’єкта приватизації
40% 4 / 10
0.0%
1.1 ОСР 2.4.2.1. Запроваджено інструменти запобігання проявам негативного впливу органів приватизації та організаторів приватизаційних аукціонів на кількість учасників та конкуренцію 2.4.2.1.1 Супроводження розгляду у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето) проекту закону про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (реєстраційний номер 4020 від 2 вересня 2020 р.), який визначає перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації Міністерство економіки України Прогресу виконання заходу немає Виконується
50% 1 / 2
0.0%
1.2 2.4.2.1.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів великої приватизації, визначення переможця за результатами електронного аукціону Фонд державного майна України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
2.1 ОСР 2.4.2.2. Проведено оцінку найбільш поширених проблем у виконанні покупцями обов’язкових умов продажу та/або експлуатації об’єкта приватизації; висновки такої оцінки враховано у практичній діяльності органів приватизації 2.4.2.2.1 Підготовка аналітичного звіту щодо найбільш поширених проблем у виконанні покупцями обов’язкових умов продажу та/або експлуатації об’єкта приватизації Фонд державного майна України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
33.3% 1 / 3
0.0%
2.2 2.4.2.2.2 Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.2.2.1, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Фонд державного майна України Захід не виконано Не виконано
2.3 2.4.2.2.3 Усунення виявлених найбільш поширених проблем у виконанні покупцями обов’язкових умов продажу та/або експлуатації об’єкта приватизації Фонд державного майна України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
3.1 ОСР 2.4.2.3. Мала приватизація або надання в оренду державного, комунального майна здійснюється із застосуванням електронної системи “Prozorro.Sale” та дотриманням принципів добросовісної конкуренції 2.4.2.3.1 Підготовка аналітичного звіту про причини низької конкуренції на аукціонах з оренди державного та комунального майна Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
40% 2 / 5
0.0%
3.2 2.4.2.3.2 Проведення обговорення звіту, зазначеного у підпункті 2.4.2.3.1, за участю представників органів державної влади, неурядових та міжнародних організацій, проектів міжнародної технічної допомоги, наукової спільноти Міністерство економіки України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
3.3 2.4.2.3.3 Усунення виявлених причин низької конкуренції на аукціонах з оренди державного та комунального майна Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
3.4 2.4.2.3.4 Розроблення та затвердження порядку обміну даними між електронною системою “Prozorro.Sale” та онлайн-платформою управління орендою державної власності щодо майна, яке передане або передається в оренду Фонд державного майна України Захід не виконано Не виконано
3.5 2.4.2.3.5 Забезпечення обміну даними та технічної можливості взаємодії між електронною системою “Prozorro.Sale” та онлайн-платформою управління орендою державної власності щодо майна, яке передане або передається в оренду Фонд державного майна України Захід не виконано Не виконано
Проблема 2.4.3. Недостатній обсяг публічно доступної інформації про суб’єктів господарювання, в яких держава має частку власності, істотно знижує прозорість їх діяльності, ускладнює громадський контроль та сприяє корупції
23.1% 3 / 13
0.0%
1.1 ОСР 2.4.3.1. На основі Єдиного реєстру об’єктів державної власності створено та наповнено інформацією реєстр державних та комунальних унітарних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, з обов’язковим оприлюдненням інформації про діяльність таких юридичних осіб відповідно до міжнародних стандартів, зокрема про отриману державну допомогу 2.4.3.1.1 Підготовка та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким удосконалено функціонування Єдиного реєстру об’єктів державної власності та передбачено створення на основі відповідного реєстру інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, зокрема: 1) визначено механізм взаємодії між учасниками формування Єдиного реєстру об’єктів державної власності; 2) визначено чіткий порядок періодичного подання інформації суб’єктами управління до Єдиного реєстру об’єктів державної власності, а також порядок подання ними інформації у разі змін щодо об’єктів державної власності; 3) передбачено обов’язкове щорічне оприлюднення агрегованих звітів принаймні щодо 100 найбільших підприємств державної форми власності; 4) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств державної форми власності відповідно до Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності; 5) визначено критерії, за якими централізоване подання інформації до інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності є обов’язковим для підприємств комунальної форми власності; 6) визначено обсяг оприлюднення інформації про діяльність підприємств комунальної форми власності з урахуванням Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності; 7) передбачено оприлюднення інформації про отриману державну допомогу підприємствами державної форми власності та підприємствами комунальної форми власності; 8) запроваджено ефективні, пропорційні та стримувальні санкції за недотримання вимог щодо подання та оприлюднення визначеної законом інформації про діяльність підприємств державної та комунальної форми власності, неповноту, недостовірність такої інформації, недотримання вимог щодо формату її подання та оприлюднення Фонд державного майна України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
23.1% 3 / 13
0.0%
1.2 (2) 2.4.3.1.2 (2) Розроблення проектів нормативно-правових актів (змін до нормативно-правових актів), спрямованих на реалізацію положень закону, зазначеного у підпункті 2.4.3.1.1 Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.2 (1) 2.4.3.1.2 (1) Розроблення проектів нормативно-правових актів (змін до нормативно-правових актів), спрямованих на реалізацію положень закону, зазначеного у підпункті 2.4.3.1.1 Фонд державного майна України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1.3 (1) 2.4.3.1.3 (1) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби) Фонд державного майна України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1.3 (2) 2.4.3.1.3 (2) Проведення громадського обговорення проектів нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, та їх доопрацювання (у разі потреби) Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.4 (1) 2.4.3.1.4 (1) Прийняття нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, у разі потреби проведення їх державної реєстрації або подання Кабінетові Міністрів України Фонд державного майна України Захід не виконано Не виконано
1.4 (2) 2.4.3.1.4 (2) Прийняття нормативно-правових актів, зазначених у підпункті 2.4.3.1.2, у разі потреби проведення їх державної реєстрації або подання Кабінетові Міністрів України Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.5 2.4.3.1.5 Проведення тренінгів щодо застосування положень, запроваджених із набранням чинності законом, зазначеним у підпункті 2.4.3.1.1 Фонд державного майна України Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
1.6 2.4.3.1.6 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту нормативно-правового акта про затвердження нової редакції Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, а також інформаційного ресурсу для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності як складової відповідного реєстру Фонд державного майна України Захід не виконано Не виконано
1.7 2.4.3.1.7 Розробка програмного забезпечення та налаштування технічного устаткування, необхідних для забезпечення оновлення Єдиного реєстру об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності Фонд державного майна України Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
1.8 2.4.3.1.8 Забезпечення інтеграції або обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та аналітичним порталом “Prozvit” Фонд державного майна України Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
1.9 2.4.3.1.9 Забезпечення інтеграції або обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та автоматизованою системою електронного документообігу “Бест Звіт Oracle” Фонд державного майна України Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
1.10 2.4.3.1.10 Забезпечення обміну даними і технічної можливості взаємодії між Єдиним реєстром об’єктів державної власності, включно з інформаційним ресурсом для оприлюднення інформації щодо підприємств державної та комунальної форми власності, та реєстром державної допомоги суб’єктам господарювання Фонд державного майна України Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
Проблема 2.4.4. Високий рівень толерування корупції у приватному секторі економіки
56.5% 35 / 62
0.0%
1.1 ОСР 2.4.4.1. Внесено зміни до законодавства, які запроваджують стимулювання приватного сектору економіки для підвищення добропорядності ведення бізнесу 2.4.4.1.1 Забезпечення проведення аналітичного дослідження, яким визначено можливість внесення змін до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів щодо врахування рекомендацій ОЕСР: 1) включення до підстав для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру за вчинення корупційних кримінальних правопорушень не лише уповноваженою особою від імені та в інтересах юридичної особи, а і кінцевим бенефіціарним власником (контролером), працівником юридичної особи нижчого рівня, третіми особами; 2) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як обмеження провадження юридичною особою певного виду діяльності (включно з анулюванням наданого дозволу та/або ліцензії); 3) передбачення такого виду заходів кримінально-правового характеру, як покладення на юридичну особу зобов’язань із комплаєнсу, та визначення переліку таких зобов’язань; 4) надання можливості суду звільнити юридичну особу від застосування заходів кримінально-правового характеру або пом’якшити застосовуваний до юридичної особи захід у разі визнання судом ефективності наявних у юридичної особи комплаєнс-правил, механізмів внутрішнього контролю та антикорупційної програми або здійснення достатньої кількості заходів з метою запобігання вчиненню корупційного кримінального правопорушення; 5) надання права суду покладати на юридичну особу певні обов’язки, у разі належного виконання яких до неї не застосовуватимуться заходи кримінально-правового характеру; 6) закріплення можливості укладення юридичними особами угоди про відстрочення судового переслідування; 7) встановлення вимог до угоди про відстрочення судового переслідування Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
46.7% 7 / 15
0.0%
1.2 2.4.4.1.2 Проведення презентації звіту за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1, та його експертного обговорення Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
1.3 2.4.4.1.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів законів, якими внесено зміни до Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України та інших законів України щодо врахування рекомендацій ОЄСР за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.4.4.1.1 Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
1.4 2.4.4.1.4 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Національне антикорупційне бюро Захід не виконано Не виконано
1.5 2.4.4.1.5 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо змін до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)159/REV1/FINAL] Національне антикорупційне бюро Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1.6 2.4.4.1.6 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно-підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Міністерство економіки України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
1.7 2.4.4.1.7 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким внесено зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо хабарництва та офіційно підтримуваних експортних кредитів [C(2006)163] Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
1.8 2.4.4.1.8 Проведення аналізу положень Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] та встановлення прогалин в українському законодавстві, що потребують заповнення відповідно до зазначеної Рекомендації Міністерство фінансів України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
1.9 2.4.4.1.9 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до законодавства для їх апроксимації до норм Рекомендації Ради ОЕСР щодо податкових заходів для подальшої боротьби із підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних бізнес-операціях [C(2009)64)] Міністерство фінансів України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
1.10 2.4.4.1.10 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до актів законодавства з метою імплементації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях, крім тих змін, що зазначені у підпунктах 3.3.1.1.3, 3.3.1.2.3, 3.3.2.1.1 і 3.3.2.4.1 Національне антикорупційне бюро Захід виконано невчасно та повністю Виконано
1.11 2.4.4.1.11 Забезпечення регулярної участі представників України в засіданнях Робочої групи ОЕСР з питань боротьби з хабарництвом у міжнародних комерційних операціях Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Прогресу виконання заходу немає Виконується
1.12 2.4.4.1.12 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) щодо приєднання України до Робочої групи щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях Організації економічного співробітництва та розвитку” Міністерство закордонних справ України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
1.13 2.4.4.1.13 Забезпечення сплати внесків до Робочої групи ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях за участь у її діяльності Міністерство фінансів України Прогресу виконання заходу немає Виконується
1.14 2.4.4.1.14 Забезпечення успішного проходження Україною глибокого перехресного огляду з боку ОЕСР з метою перевірки готовності України до членства в Робочій групі ОЕСР щодо боротьби з хабарництвом у міжнародних ділових операціях та запрошення України приєднатися до неї як повноправного члена Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Виконання заходу не розпочато Не розпочато
1.15 2.4.4.1.15 Забезпечення ратифікації Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом іноземних посадових осіб в міжнародних комерційних операціях Робоча група, утворена відповідно до Указу Президента України від 28.07.2022 р. № 539/2022 Не розпочато
2.1 ОСР 2.4.4.2. Налагоджено постійну та ефективну співпрацю між органами державної влади, бізнес-середовищем, Радою бізнес-омбудсмена та Всеукраїнською Мережею Доброчесності та Комплаєнсу з питань щодо забезпечення законних інтересів бізнесу, аналізу системних проблем та розроблення змін до законодавства, просування культури доброчесного, етичного та відповідального ведення бізнесу 2.4.4.2.1 Участь представників органів державної влади у заходах, що здійснюються в рамках щорічного місяця ділової доброчесності комплаєнс-практиків Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнсу Міністерство економіки України Прогресу виконання заходу немає Виконується
0% 0 / 5
0.0%
2.2 2.4.4.2.2 Розроблення механізму оприлюднення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.3 2.4.4.2.3 Громадське обговорення розробленого механізму оприлюднення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України, розгляд пропозицій щодо його вдосконалення Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.4 2.4.4.2.4 Впровадження механізму оприлюднення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.5 2.4.4.2.5 Щоквартальне оновлення відомостей про використання ресурсів, наданих для відновлення України міжнародними партнерами, інформації про суб’єктів, які отримують кошти для реалізації проектів, передбачених у плані заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
3.1 ОСР 2.4.4.3. Розроблено за участю Ради бізнес-омбудсмена, представників бізнесу, ініціатив колективної дії, об’єднань підприємців та професійних спілок концепцію імплементації антикорупційних стандартів у приватному секторі 2.4.4.3.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким до повноважень Національного агентства віднесено розроблення антикорупційних стандартів у приватному секторі економіки відповідно до міжнародних стандартів і стандартів Європейського Союзу Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
50% 2 / 4
0.0%
3.2 2.4.4.3.2 Розроблення проекту антикорупційних стандартів у приватному секторі економіки Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
3.3 2.4.4.3.3 Проведення громадського обговорення проекту, зазначеного у підпункті 2.4.4.3.2, отримання експертних висновків та його доопрацювання Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
3.4 2.4.4.3.4 Затвердження доопрацьованого проекту, зазначеного у підпункті 2.4.4.3.2 Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
4.1 ОСР 2.4.4.4. Надано методичну допомогу суб’єктам господарювання приватного права щодо практики застосування антикорупційних стандартів, виявлення у своїй діяльності корупційних ризиків, а також розроблення та виконання ефективних антикорупційних програм, спрямованих на усунення цих ризиків 2.4.4.4.1 Розроблення та затвердження методичних документів щодо побудови доброчесної (ефективної) організації, виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи, зокрема: 1) під час аналізу договорів та контрактів, що укладаються юридичними особами; 2) під час здійснення заходів з ділової гостинності; 3) у трудових відносинах; 4) щодо забезпечення дотримання вимог санкційного законодавства; 5) у разі провадження благодійної діяльності суб’єктами господарювання Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
100% 2 / 2
0.0%
4.2 2.4.4.4.2 Розроблення та затвердження методичних документів щодо практики застосування стандартів доброчесності (антикорупційних стандартів), зокрема, щодо: 1) організації роботи антикорупційної комплаєнс-функції та антикорупційних комплаєнс-підрозділів; 2) змісту посадових інструкцій із функціоналом антикорупційних комплаєнс-офіцерів або осіб, на яких покладено виконання їх функцій; 3) проведення антикорупційних комплаєнс-розслідувань Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
5.1 ОСР 2.4.4.5. У співпраці з бізнес-середовищем забезпечено сприяння юридичним особам приватного права у розробленні та вдосконаленні кодексів доброчесності на основі провідних практик корпоративного управління 2.4.4.5.1 Розроблення проекту примірного кодексу доброчесності, який містить положення, зокрема, щодо: 1) цінностей компанії та принципів дії правил у компанії; 2) відповідальності за порушення зазначеного кодексу; 3) етичних стандартів процесу найму, забезпечення рівності можливостей для працівників та недопущення дискримінації працівників; 4) порядку взаємодії з державними службовцями, зв’язку з громадськістю та взаємодії із бізнес-партнерами; 5) корпоративної соціальної відповідальності та благодійних внесків; 6) конфлікту інтересів та його врегулювання; 7) подарунків та розваг, подорожей (включаючи поїздки клієнтів) та виплат за сприяння; 8) політичної діяльності; 9) антимонопольної політики та недобросовісної конкуренції; 10) захисту майна юридичної особи, конфіденційної інформації та персональних даних, інтелектуальної власності Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
66.7% 2 / 3
0.0%
5.2 2.4.4.5.2 Проведення громадського обговорення проекту примірного кодексу доброчесності, зазначеного у підпункті 2.4.4.5.1, отримання експертних висновків та його доопрацювання Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
5.3 2.4.4.5.3 Затвердження доопрацьованого примірного кодексу доброчесності, зазначеного у підпункті 2.4.4.5.1 Національне агентство з питань запобігання корупції Виконання заходу розпочато вчасно Виконується
6.1 ОСР 2.4.4.6. Запроваджено ефективні механізми верифікації інформації про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб приватного права у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 2.4.4.6.1 Розроблення проекту Положення про форму та зміст структури власності юридичної особи Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
86.4% 19 / 22
0.0%
6.2 2.4.4.6.2 Погодження проекту положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.1, із заінтересованими органами Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.3 2.4.4.6.3 Затвердження положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.1, забезпечення його державної реєстрації Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.4 2.4.4.6.4 Розроблення проекту Положення про форму та зміст структури власності юридичних осіб, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює НКЦПФР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.5 2.4.4.6.5 Погодження проекту положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.4, із заінтересованими органами Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.6 2.4.4.6.6 Затвердження положення, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.4 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.7 2.4.4.6.7 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України і Національному банку проекту Методології визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника Міністерство фінансів України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.8 2.4.4.6.8 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Порядку проведення автоматичної перевірки відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг із використанням відомостей із Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб — платників податків Міністерство цифрової трансформації України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.9 2.4.4.6.9 Розроблення проекту Порядку надання юридичною особою пояснень та документів для підтвердження відомостей про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності, а також порядку їх розгляду Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
6.10 2.4.4.6.10 Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9, отримання експертних висновків та його доопрацювання Міністерство юстиції України Захід не виконано Не виконано
6.11 2.4.4.6.11 Погодження проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9, із заінтересованими органами Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.12 2.4.4.6.12 Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.9 Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.13 2.4.4.6.13 Розроблення проекту Порядку повідомлення держателю Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань суб’єктами первинного фінансового моніторингу про виявлення розбіжностей щодо кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно, але частково Виконано частково
6.14 2.4.4.6.14 Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.13, отримання експертних висновків та його доопрацювання Міністерство юстиції України Захід не виконано Не виконано
6.15 2.4.4.6.15 Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.13 Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.16 2.4.4.6.16 Розроблення проекту Порядку передачі до спеціально уповноваженого органу відомостей про виявлені суб’єктами первинного фінансового моніторингу розбіжності щодо кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.17 2.4.4.6.17 Затвердження проекту Порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.16 Міністерство юстиції України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.18 2.4.4.6.18 Розроблення проекту Порядку притягнення юридичних осіб до відповідальності та порядку визначення штрафів за внесення чи подання недостовірних відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (його відсутність), неподання, несвоєчасне подання відповідної інформації Міністерство юстиції України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.19 2.4.4.6.19 Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.18, отримання експертних висновків та його доопрацювання Міністерство юстиції України Захід не виконано Не виконано
6.20 2.4.4.6.20 Затвердження доопрацьованого проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.6.18 Міністерство юстиції України Захід виконано невчасно та повністю Виконано
6.21 2.4.4.6.21 Забезпечення технічної можливості вносити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відмітку про можливу недостовірність інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності юридичної особи та про визнання Національним банком структури власності юридичної особи непрозорою (прозорою) Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
6.22 2.4.4.6.22 Забезпечення технічної можливості проводити автоматичну перевірку відомостей про кінцевого бенефіціарного власника засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг з використанням відомостей з Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб — платників податків Міністерство цифрової трансформації України Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
7.1 ОСР 2.4.4.7. Прийнято закон про адміністративну процедуру, який, зокрема, визначає право особи бути вислуханою перед загрозою прийняття несприятливого адміністративного акта, забезпечує прийняття збалансованих рішень, які законно врівноважуватимуть публічні та приватні інтереси, визначає особливості адміністративного провадження у справах з великою кількістю осіб, закріплює обов’язок мотивувати рішення та зазначати порядок їх оскарження 2.4.4.7.1 Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які передбачають перенесення строків набрання чинності Законом України “Про адміністративну процедуру” на строк, більший ніж 18 місяців з дня його опублікування, тобто після 15 грудня 2023 р. Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
40% 2 / 5
0.0%
7.2 2.4.4.7.2 Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які передбачають зміни, спрямовані на звуження предметної сфери дії Закону України “Про адміністративну процедуру” Міністерство юстиції України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
7.3 2.4.4.7.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо узгодження законодавчих актів з положеннями Закону України “Про адміністративну процедуру” (згідно з планом реалізації Закону України “Про адміністративну процедуру”) Міністерство юстиції України Захід виконано вчасно і повністю Виконано
7.4 2.4.4.7.4 Моніторинг та надання обґрунтованих висновків-заперечень до проектів законів, які врегульовують аспекти адміністративних процедур та не відповідають за змістом Закону України “Про адміністративну процедуру” Міністерство юстиції України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
7.5 2.4.4.7.5 Забезпечення навчання державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування за програмами підвищення кваліфікації щодо загальної адміністративної процедури Національне агентство з питань державної служби України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
8.1 ОСР 2.4.4.8. Прийнято Закон про адміністративний збір, який, зокрема, визначає поняття, види та функції адміністративного збору, принципи його встановлення, сплати та використання 2.4.4.8.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про адміністративний збір, який визначає: 1) поняття, види та функції адміністративного збору; 2) принципи встановлення, сплати та використання адміністративного збору; 3) єдині критерії платності та безоплатності адміністративних послуг, зокрема необхідність встановлення платності виключно законом; 4) мінімальний розмір адміністративного збору; 5) конкретні та збалансовані розміри адміністративного збору за ключові адміністративні послуги згідно з відповідним переліком; 6) можливість зменшення чи збільшення розміру адміністративного збору з огляду на форму та строки надання адміністративної послуги Міністерство цифрової трансформації України Виконання заходу не розпочато Не розпочато
0% 0 / 4
0.0%
8.2 2.4.4.8.2 Розроблення проекту Порядку визначення переліку витрат на надання адміністративної послуги (собівартості) та його застосування для визначення розміру адміністративного збору Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
8.3 2.4.4.8.3 Проведення громадського обговорення проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.8.2, та забезпечення його доопрацювання (у разі потреби), затвердження та подання на державну реєстрацію Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
8.4 2.4.4.8.4 Супроводження державної реєстрації проекту порядку, зазначеного у підпункті 2.4.4.8.2, та його офіційного опублікування Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
9.1 ОСР 2.4.4.9. На законодавчому рівні встановлено обов’язок внутрішніх аудиторів повідомляти про виявлені ними факти вчинення корупційних і пов’язаних з корупцією правопорушень 2.4.4.9.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким вносяться зміни до статті 61 Закону і передбачено обов’язок працівника юридичної особи, що проводить внутрішній аудит, повідомляти спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції, а також посадовій особі, відповідальній за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівнику юридичної особи або засновників (учасників) юридичної особи про виявлені ним випадки вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією, а також про випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов’язаного з діяльністю юридичної особи Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
100% 1 / 1
0.0%
10.1 ОСР 2.4.4.10. Прийнято закон про Установу бізнес-омбудсмена, який сприятиме запобіганню корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним із корупцією, або іншим порушенням законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, які зазнали впливу недобросовісної поведінки (дій, рішень та/або бездіяльності) з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування 2.4.4.10.1 Супроводження розгляду проекту закону про Установу бізнес-омбудсмена в Україні (реєстраційний номер 3607 від 5 червня 2020 р.) у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето) Міністерство економіки України Захід не виконано Не виконано
0% 0 / 1
0.0%