ЗВЕДЕНА ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ В РОЗРІЗІ НАПРЯМКІВ, ПРОБЛЕМ ТА ОСР

Напрямок: 3.2. Адміністративна відповідальність

Прогрес виконання заходів станом на 25.12.2024
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
4 9
13
Виконується Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 0 ( 0%)
Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Статус % виконання заходів (повністю та частково) Оцінка досягнення ОСР Середній рівень ОСР
Напрямок 3.2. Адміністративна відповідальність
0% 0 / 13
0.0%
Проблема 3.2.1. Частина правил, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, не забезпечені заходами юридичної відповідальності. Статті 1724-1729, 21215, 21221 Кодексу України про адміністративні правопорушення мають ряд недоліків, які суттєво знижують їх забезпечувальний та превентивний потенціал, а також ефективність Національного агентства, Національної поліції, прокуратури та судів
0% 0 / 9
0.0%
1.1 ОСР 3.2.1.1. Запроваджено адміністративну відповідальність за порушення обмежень після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, порушення вимог щодо запобігання конфлікту інтересів у зв’язку з наявністю підприємств або корпоративних прав, невжиття заходів до врегулювання конфлікту інтересів 3.2.1.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким: 1) встановлено адміністративну відповідальність за недотримання вимог статті 36 Закону щодо передачі підприємств та корпоративних прав в управління третім особам, за порушення встановлених статтею 26 Закону заборон або обмежень, що покладаються на осіб, які припинили виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також за невжиття заходів до врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів; 2) виключено статті 172-9-1, 172-9-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення як такі, що описують делікти, які не є адміністративними правопорушеннями, пов’язаними з корупцією Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0 / 1
0.0%
2.1 ОСР 3.2.1.2. За результатами аналізу та узагальнення практики притягнення винних до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, здійснено системне удосконалення відповідних заборон 3.2.1.2.1 Проведення аналізу законодавства та узагальнення практики притягнення суб’єктів, на яких поширюється дія Закону України “Про запобігання корупції”, до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, у 2014-2024 роках щодо: 1) системності, повноти та юридичної коректності визначення на законодавчому рівні підстав настання такої відповідальності; 2) відповідності застосовуваних стягнень принципам справедливості, співмірності (пропорційності) та індивідуалізації, а також здатності забезпечити досягнення мети адміністративного стягнення. Підготовка аналітичного звіту з пропозиціями щодо системного удосконалення відповідних адміністративно-правових заборон, передбачених ними видів і розмірів стягнень, а також щодо правильного та однакового застосування відповідного законодавства Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
0% 0 / 6
0.0%
2.2 3.2.1.2.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, спрямованих на системне удосконалення підстав притягнення до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, а також видів і розмірів стягнень, що повинні накладатися на осіб, які вчинили такі правопорушення Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.3 (1) 3.2.1.2.3 (1) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.3 (2) 3.2.1.2.3 (2) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Національна поліція України Не розпочато
2.3 (3) 3.2.1.2.3 (3) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Офіс Генерального прокурора Не розпочато
2.3 (4) 3.2.1.2.3 (4) Вжиття Національним агентством, Національною поліцією, прокуратурою та судами заходів (визначених за результатами вивчення пропозицій, сформованих у звіті, зазначеному у підпункті 3.2.1.2.1, 3.2.1.3.1), спрямованих на забезпечення правильного та однакового застосування відповідного законодавства на практиці Верховний Суд Не розпочато
4.1 ОСР 3.2.1.4. Удосконалено підстави притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил, заборон і обмежень у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності 3.2.1.4.1 Проведення аналізу законодавства та узагальнення практики притягнення осіб до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 212-15 та 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, щодо: 1) системності, повноти та юридичної коректності визначення на законодавчому рівні підстав настання такої відповідальності; 2) відповідності застосовуваних стягнень принципам справедливості, співмірності (пропорційності) та індивідуалізації, а також здатності забезпечити досягнення мети адміністративного стягнення. Підготовка аналітичного звіту з пропозиціями щодо системного удосконалення відповідних адміністративно-правових заборон, передбачених ними видів і розмірів стягнень, а також щодо правильного та однакового застосування відповідного законодавства Національним агентством та судами Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
0% 0 / 2
0.0%
4.2 3.2.1.4.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, спрямованих на системне удосконалення підстав притягнення до відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених статтями 212-15 та 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також видів і розмірів стягнень, що повинні накладатися на осіб, які вчинили такі правопорушення, зокрема шляхом: 1) приведення змісту зазначених статей у відповідність із законодавством про політичні партії та вибори; 2) усунення колізій і протиріч між зазначеними статтями та статтею 159-1 Кримінального кодексу України; 3) встановлення, що суб’єктом адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є не політична партія, а фізична особа, яка зобов’язана забезпечити подання відповідного звіту; 4) запровадження більш суворих і збалансованих санкцій за вчинення зазначених правопорушень Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
Проблема 3.2.2. Більшість осіб, винних у вчиненні правопорушень, пов’язаних з корупцією, а також правопорушень у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності, уникають адміністративної відповідальності та/або стягнення, використовуючи системні недоліки існуючої процедури притягнення осіб до адміністративної відповідальності та недосконалість судової системи
0% 0 / 4
0.0%
1.1 ОСР 3.2.2.1. Процедуру притягнення осіб до адміністративної відповідальності за пов’язані з корупцією правопорушення, а також за правопорушення у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності удосконалено, зокрема, завдяки: спрощенню порядку виклику та вручення протоколів про такі правопорушення; встановленню вичерпного переліку істотних порушень під час складання протоколу, які перешкоджають прийняттю рішення у справі про адміністративне правопорушення та зумовлюють надсилання протоколу для доопрацювання (належного оформлення), визначенню граничного строку для усунення таких порушень; наданню Національному агентству статусу учасника процесу у справах за складеними ним протоколами; встановленню загального правила про те, що особа не може бути звільненою від адміністративної відповідальності за такі правопорушення у зв’язку з малозначністю, із визначенням вичерпного переліку винятків з правила; скасуванню прив’язки строків накладення стягнень за вчинення таких правопорушень до дня їх виявлення, а також встановленню правила, згідно з яким перебіг таких строків зупиняється у разі, коли особа умисно ухиляється від явки до суду або з поважних причин не може туди з’явитися; удосконаленню порядку застосування заходів примусу до осіб, які без поважних причин ухиляються від явки до суду 3.2.2.1.1 Подання Кабінетові Міністрів України та супроводження розгляду проекту закону у Верховній Раді України (зокрема у разі застосування до нього Президентом України права вето), яким передбачено: 1) спрощення порядку виклику та вручення протоколів про такі правопорушення, зокрема шляхом надання права у виняткових випадках складати протокол за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, та надсилати їй такий протокол поштою; 2) встановлення вичерпного переліку істотних порушень під час складання протоколу, які перешкоджають прийняттю рішення у справі про адміністративне правопорушення та зумовлюють надсилання протоколу для доопрацювання (належного оформлення), визначенню граничного строку для усунення таких порушень; 3) встановлення, що справи за протоколами, складеними Національним агентством, розглядає Вищий антикорупційний суд (з відтермінуванням введення в дію відповідних положень проекту закону на три місяці з дня припинення чи скасування в Україні або на території більшості адміністративно-територіальних одиниць, визначених частиною другою статті 133 Конституції України, воєнного стану, введеного в Україні 24 лютого 2022 р.); 4) надання Національному агентству статусу учасника процесу у справах за складеними ним протоколами; 5) надання Національному агентству права апеляційного оскарження рішень судів, прийнятих у справах за складеними ним протоколами, а прокурору — у справах за статтями 1724—1729 Кодексу України про адміністративні правопорушення; 6) встановлення загального правила про те, що особа не може бути звільненою від адміністративної відповідальності за такі правопорушення у зв’язку з малозначністю, із визначенням вичерпного переліку винятків з правила; 7) скасування прив’язки строків накладення стягнень за вчинення таких правопорушень до дня їх виявлення, а також встановлення правила, згідно з яким перебіг таких строків зупиняється у разі, коли особа умисно ухиляється від явки до суду або з поважних причин не може туди з’явитися; 8) встановлення, що провадження у справі про адміністративне правопорушення може бути закрите на підставі статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення лише за умови доведеності винуватості особи у вчиненні відповідного адміністративного правопорушення, про що обов’язково повинно бути зазначено у резолютивній частині постанови про закриття справи; 9) удосконалення порядку застосування заходів примусу до осіб, які без поважних причин ухиляються від явки до суду Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0 / 1
0.0%
2.1 ОСР 3.2.2.2. Запроваджено систему електронного провадження у справах про адміністративні правопорушення 3.2.2.2.1 Створення та впровадження системи електронного процесуального діловодства як частини Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Державна судова адміністрація України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0 / 3
0.0%
2.2 3.2.2.2.2 Створення та впровадження Єдиного державного реєстру виконавчих документів як частини Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Державна судова адміністрація України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
2.3 3.2.2.2.3 Забезпечення належного фінансування заходів, спрямованих на розроблення та впровадження модулів системи електронного процесуального діловодства та Єдиного державного реєстру виконавчих документів Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Державна судова адміністрація України Не розпочато