Очікуваний стратегічний результат 2.3.1.3. Мінімізовано корупційні ризики внаслідок створення органу громадського контролю за поточною діяльністю митних органів, який матиме повноваження, визначені законом
Заходи — 3
2.3.1.3.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, відповідно до якого:
1) визначено статус органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби;
2) визначено вимоги до формування органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби, які передбачають прозорий конкурс шляхом рейтингового інтернет-голосування громадян, які проживають на території України, за кандидатів, що були обрані серед громадських організацій, бізнес-асоціацій та експертів;
3) визначено кількість членів органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби, а також встановлено, що серед них не повинно бути представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування або афілійованих із ними представників громадськості;
4) установлено повноваження органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби, які, зокрема, включають участь в оцінці корупційних ризиків та вжитті заходів із запобігання корупції, розробленні проектів нормативно-правових актів, здійснення моніторингу ефективності реалізації Держмитслужбою її повноважень;
5) установлено, що строк повноважень члена органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби становить два роки
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
2.3.1.3.2. Розроблення проекту Положення про орган громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби
Головний виконавець: Державна митна служба України
2.3.1.3.3. Проведення громадського обговорення проекту Положення, зазначеного у підпункті 2.3.1.3.2, забезпечення його доопрацювання (у разі потреби) та затвердження
Головний виконавець: Державна митна служба України
Індикатори — 4
набрав чинності закон, відповідно до якого:
а) визначено статус органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби (10 відсотків);
б) визначено вимоги до формування органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби, які передбачають прозорий конкурс шляхом рейтингового інтернет-голосування громадян, які проживають на території України, за кандидатів, що були обрані серед громадських організацій, бізнес-асоціацій та експертів (15 відсотків);
в) визначено кількість членів органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби, а також встановлено, що серед них не повинно бути представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування або афілійованих з ними представників громадськості (10 відсотків);
г) установлено повноваження органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби, які, зокрема, включають участь в оцінці корупційних ризиків та вжитті заходів із запобігання корупції, розробленні проектів нормативно-правових актів, здійснення моніторингу ефективності реалізації Держмитслужбою її повноважень (10 відсотків);
ґ) установлено, що строк повноважень члена органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби становить два роки (5 відсотків)
набрали чинності оновлене відповідно до законодавчого регулювання, зазначеного в підпункті 1 пункту 2.3.1.3, положення про орган громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби (10 відсотків), та порядок формування органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби (10 відсотків)
новий склад органу громадського контролю за поточною діяльністю Держмитслужби сформовано відповідно до вимог закону, зазначеного в підпункті 1 пункту 2.3.1.3
за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері митної політики та митної справи оцінюють ефективність діяльності органу громадського контролю, сформованого відповідно до підпункту 1 пункту 2.3.1.3, як високу або дуже високу (10 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері митної політики та митної справи оцінюють ефективність органу громадського контролю, сформованого відповідно до підпункту 1 пункту 2.3.1.3, як високу або дуже високу (7 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері митної політики та митної справи оцінюють ефективність діяльності органу громадського контролю, сформованого відповідно до підпункту 1 пункту 2.3.1.3, як високу або дуже високу (4 відсотки)