Очікуваний стратегічний результат 1.1.1.8. Антикорупційні програми та інші програмні документи антикорупційного характеру органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інших публічних інституцій є дієвим механізмом подолання та упередження корупційних практик у публічному секторі; до їх розробки і моніторингу виконання долучається громадськість
Заходи — 8
1.1.1.8.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Закону, яким:
2) у статті 19 Закону визначено вичерпний перелік суб’єктів, які зобов’язані приймати документи щодо управління корупційними ризиками в координації з Національним агентством;
3) повноваження Національного агентства проводити аналіз антикорупційних програм замінено на повноваження подавати обов’язкові для розгляду пропозиції до документів з управління корупційними ризиками;
4) визначено повноваження Національного агентства затверджувати методологію управління корупційними ризиками; проводити стратегічний аналіз корупційних ризиків у визначених ним сферах із наданням обов’язкових для врахування пропозицій за результатами його проведення; здійснювати моніторинг виконання планів управління корупційними ризиками суб’єктів, визначених у статті 19 Закону;
5) визначено роль керівника та завдання уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції з управління корупційними ризиками відповідно до методології, затвердженої Національним агентством;
6) скасовано вимогу щодо погодження Національним агентством антикорупційних програм суб’єктів, визначених у статті 19 Закону;
7) визначено обов’язок суб’єктів, визначених у статті 19 Закону, затверджувати документи з управління корупційними ризиками з урахуванням пропозицій і зауважень, наданих Національним агентством, а також забезпечити обов’язкове виконання таких документів;
8) визначено завдання уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів відповідного органу на підставі ризик орієнтованого підходу та подавати пропозиції керівникові такого органу
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.2. Розроблення проекту наказу Національного агентства про внесення змін до Методології управління корупційними ризиками
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.3. Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 1.1.1.8.2, та забезпечення його доопрацювання (у разі потреби), затвердження та подання на державну реєстрацію
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.4. Супроводження державної реєстрації наказу, зазначеного у підпункті 1.1.1.8.2, та його офіційного опублікування
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.5. Розроблення проекту наказу Національного агентства про внесення змін до Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції в частині уточнення завдань уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з організації роботи з управління корупційними ризиками, проведення аналізу потенційних та наявних контрагентів і надання інформації про них керівникові такого органу, щорічне надання Національному агентству через антикорупційний портал інформації щодо здійснення заходів, передбачених антикорупційною програмою відповідного органу
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.6. Проведення громадського обговорення проекту наказу, зазначеного у підпункті 1.1.1.8.5, та забезпечення його доопрацювання (у разі потреби), видання та подання на державну реєстрацію
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.7. Супроводження державної реєстрації наказу, зазначеного у підпункті 1.1.1.8.5, та його офіційного опублікування
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
1.1.1.8.8. Щорічне здійснення стратегічного аналізу корупційних ризиків у пріоритетних сферах, визначених Національним агентством, оприлюднення результатів стратегічного аналізу
Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції
Індикатори — 3
набрав чинності закон щодо внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції”, яким:
б) у статті 19 Закону визначено вичерпний перелік суб’єктів, які зобов’язані приймати документи щодо управління корупційними ризиками в координації з Національним агентством (8 відсотків);
в) повноваження Національного агентства проводити аналіз антикорупційних програм замінені на повноваження подавати обов’язкові для розгляду пропозиції до документів з управління корупційними ризиками (7 відсотків);
г) визначені повноваження Національного агентства затверджувати методологію управління корупційними ризиками; проводити стратегічний аналіз корупційних ризиків у визначених ним сферах із наданням обов’язкових для врахування пропозицій за результатами його проведення; здійснювати моніторинг виконання планів управління корупційними ризиками суб’єктів, визначених у статті 19 Закону (7 відсотків);
ґ) визначено роль керівника та завдання уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції з управління корупційними ризиками відповідно до методології, затвердженої Національним агентством (7 відсотків);
д) скасовано вимогу щодо погодження Національним агентством антикорупційних програм суб’єктів, визначених у статті 19 Закону
(7 відсотків);
е) встановлено обов’язок суб’єктів, визначених у статті 19 Закону, затверджувати документи з управління корупційними ризиками з урахуванням пропозицій і зауважень, наданих Національним агентством, а також забезпечити обов’язкове виконання таких документів (7 відсотків);
є) визначено завдання уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів відповідного органу на підставі ризик орієнтованого підходу та подавати пропозиції керівникові такого органу (7 відсотків)
вимоги нормативно-правових актів Національного агентства оновлено з урахуванням Закону, зазначеного в підпункті 1 пункту 1.1.1.8
здійснюваний Національним агентством щорічний стратегічний аналіз корупційних ризиків є масштабним і результативним:
а) аналіз проведено:
у п’яти і більше сферах (15 відсотків);
у трьох — чотирьох сферах (10 відсотків);
в одній — двох сферах (5 відсотків);
б) у документах щодо управління корупційними ризиками тих публічних інституцій, у діяльності яких виявлено корупційні ризики та яким надано індивідуальні пропозиції із розроблення і вжиття заходів для усунення, мінімізації корупційних ризиків, враховано результати стратегічного аналізу корупційних ризиків та передбачено:
75 відсотків і більше запропонованих Національним агентством заходів з усунення, мінімізації корупційних ризиків (15 відсотків);
50 відсотків і більше запропонованих Національним агентством заходів з усунення, мінімізації корупційних ризиків (10 відсотків);
25 відсотків і більше запропонованих Національним агентством заходів з усунення, мінімізації корупційних ризиків (5 відсотків)