Прогрес виконання заходів станом на 24.12.2024
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
0
Виконано заходів (повністю та частково) - 0 ( 0%)

Заходи — 2

*

3.1.1.2.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо доповнення Закону України “Про запобігання корупції” новим розділом, у межах якого:
1) визначено єдиний уніфікований перелік порушень вимог Закону, які є проявами грубого порушення правил етичної поведінки та підставами для притягнення осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (незалежно від категорії), до дисциплінарної відповідальності;
2) встановлено, що окремою підставою для притягнення таких осіб до дисциплінарної відповідальності є факт набрання законної сили рішенням суду про притягнення цих осіб до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, або закриття провадження у справі про таке адміністративне правопорушення у зв’язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення чи звільненням особи від адміністративної відповідальності через малозначність правопорушення;
3) встановлено обов’язок керівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування інформувати Національне агентство про факти виявлення порушень вимог Закону, відкриття за цими фактами дисциплінарних проваджень, а також ухвалені рішення за результатами таких дисциплінарних проваджень;
4) встановлено, що невжиття заходів до притягнення осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до дисциплінарної відповідальності за порушення вимог Закону, а також невиконання вимог законодавства щодо безумовного звільнення таких осіб (у прямо передбачених законодавством випадках) є дисциплінарними правопорушеннями;
5) визначено єдині (загальні) засади притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що порушили вимоги Закону, які, зокрема, визначають, що:
особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які порушили вимоги Закону, притягаються до дисциплінарної відповідальності незалежно від того, чи встановлено за це правопорушення інший вид юридичної відповідальності, чи розглядається це правопорушення в межах кримінального, адміністративного чи цивільного судочинства, стадії розгляду, наявності/відсутності кінцевого рішення у таких справах;
відсутність висновку Національного агентства щодо наявності у діянні особи ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення не перешкоджає притягненню таких осіб до дисциплінарної відповідальності;
факт притягнення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до адміністративної, кримінальної чи цивільної відповідальності за порушення вимог Закону не звільняє її від дисциплінарної відповідальності за це ж правопорушення;
безпосередні керівники, а також керівники органів чи установ, у яких працюють особи, що вчинили такі дисциплінарні правопорушення, зобов’язані ініціювати відповідне дисциплінарне провадження не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня фактичного виявлення відповідних підстав;
строк здійснення дисциплінарних проваджень у справах про порушення вимог Закону становить щонайменше один рік з дня відкриття такого провадження;
строк давності накладення дисциплінарних стягнень за порушення вимог Закону становить не менше трьох років з дня вчинення відповідного правопорушення;
деякі обов’язкові вимоги щодо процедури прийняття остаточного рішення за результатами дисциплінарного провадження, а також принципів обрання виду та розміру дисциплінарного стягнення встановлюються Законом;
6) встановлено, що безумовними підставами для звільнення (поза процедурою дисциплінарної відповідальності) всіх категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є:
набрання законної сили вироком суду про притягнення таких осіб до кримінальної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією кримінального правопорушення, а також набрання законної сили ухвалою суду про звільнення таких осіб від кримінальної відповідальності;
набрання законної сили рішенням суду про притягнення таких осіб до адміністративної чи кримінальної відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, яким на нього накладено стягнення/покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
набрання законної сили рішенням суду про визнання активів таких осіб або активів, набутих за їх дорученням іншими особами, та в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави;
7) закріплені правила співвідношення положень Закону про дисциплінарну відповідальність із положеннями законодавства, яким визначаються загальні підстави та порядок притягнення до дисциплінарної відповідальності різних категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно з якими:
такі особи притягаються до дисциплінарної відповідальності в порядку, визначеному законодавством про дисциплінарну відповідальність відповідної категорії осіб (загальне регулювання), з урахуванням особливостей, визначених Законом (спеціальне регулювання);
у разі неоднакового регулювання одних і тих самих правовідносин застосуванню підлягають спеціальні норми Закону, які мають пріоритет над загальними нормами законодавства

Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції

*

3.1.1.2.2. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким встановлено адміністративну відповідальність за невжиття заходів до притягнення осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до дисциплінарної відповідальності за порушення вимог Закону, а також за невиконання вимог законодавства щодо безумовного звільнення таких осіб (у прямо передбачених законодавством випадках)

Головний виконавець: Національне агентство з питань запобігання корупції

Індикатори — 3

Оцінка досягнення ОСР — вага показника (індикатора) —
1
0 / 40%

набрав чинності:
а) закон щодо внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції”, яким:
встановлено обов’язок керівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування інформувати Національне агентство про факти виявлення порушень вимог Закону України “Про запобігання корупції”, відкриття за цими фактами дисциплінарних проваджень, а також ухвалені рішення за результатами таких дисциплінарних проваджень (10 відсотків);
встановлено, що невжиття заходів до притягнення осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до дисциплінарної відповідальності за порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції”, а також невиконання вимог законодавства щодо безумовного звільнення таких осіб (у прямо передбачених законодавством випадках) є дисциплінарними правопорушеннями (10 відсотків);
б) закон щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким встановлено адміністративну відповідальність за невжиття заходів до притягнення осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, до дисциплінарної відповідальності за порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції”, а також за невиконання вимог законодавства щодо безумовного звільнення таких осіб (у прямо передбачених законодавством випадках) (20 відсотків)

2
0 / 30%

у кожному разі виявлення фактів невжиття керівниками відповідних органів заходів до притягнення підпорядкованих їм осіб до дисциплінарної відповідальності Національне агентство ініціює питання щодо притягнення таких керівників до дисциплінарної та адміністративної відповідальності

3
0 / 30%

за результатами експертного опитування встановлено, що:
а) понад 75 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 1 пункту 3.1.1.2., як високу або дуже високу
(30 відсотків);
б) понад 50 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 1 пункту 3.1.1.2., як високу або дуже високу
(20 відсотків);
в) понад 25 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють якість запровадженого правового регулювання, зазначеного в підпункті 1 пункту 3.1.1.2., як високу або дуже високу
(10 відсотків)

* - певні заходи є спільними для декількох ОСР, але мають окремий номер (id)