Захід
1.1.3.3.1 (2).
Здійснення заходів правового
моніторингу — систематичної, комплексної діяльності, спрямованої на спостереження, аналіз та оцінку ефективності застосування галузевого законодавства, що регулює суспільні відносини у сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії, з метою виявлення проблем та недоліків, а отже, і потреб у його подальшому вдосконаленні
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
1.1.3.3. Усунуто колізії, прогалини та інші корупціогенні фактори, що зумовлюють неоднозначне тлумачення, порушення принципу правової визначеності та системні корупційні ризики у сферах запобігання корупції та пріоритетних сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії
Вирішення Проблеми:
1.1.3. Положення нормативно-правових актів та їх проектів потребують подальшого удосконалення для усунення можливих корупціогенних факторів
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
правовий моніторинг проведено та оприлюднено його результати
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
З метою здійснення заходів правового моніторингу видано доручення МВС від 07 червня 2024 року № 61/01/38, яким Національній поліції України та окремими структурним підрозділам апарату МВС доручено вжити, в межах компетенції, заходів щодо систематичної, комплексної діяльності, спрямованої на спостереження, аналіз та оцінку ефективності застосування галузевого законодавства, що регулює суспільні відносини у сферах, визначених розділом 3Антикорупційної стратегії, зокрема щодо ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції України, з метою виявлення проблем, недоліків та визначення потреб у внесенні змін у законодавство.
У ІІІ кварталі 2024 року Управління запобігання корупції МВС в межах повноважень взяло участь у проведенні експертизи 445 проєктів нормативно-правових актів та організаційно-розпорядчих документів, які розроблювалися апаратом МВС, ГСЦ, ЦОВВ, НГУ, з метою виявлення в них норм та положень, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, з яких 18 надійшло від Національної поліції України, та за результатами опрацювання яких, у 3 випадках висловлено зауваження. Водночас Управління запобігання корупції НПУ упродовж ІІІ кварталу 2024 року опрацювало 345 організаційно-розпорядчих актів на предмет наявності корупційних ризиків, за результатами чого ознак порушень законодавства не встановлено.
У ІV кварталі 2024 року Управлінням запобігання корупції МВС у межах повноважень взято участь у проведенні експертизи 500 проєктів нормативно-правових актів та організаційно-розпорядчих документів, які готуються апаратом МВС, ГСЦ, ЦОВВ, НГУ, з метою виявлення в них норм та положень, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, з яких 24 проєкти нормативно-правових актів надійшло від Національної поліції України, та за результатами опрацювання яких, зауваження були відсутні. Водночас Управління запобігання корупції НПУ упродовж ІV кварталу 2024 року опрацювало 154 організаційно-розпорядчих актів на предмет наявності корупційних ризиків, за результатами чого ознак порушень законодавства не встановлено.
У І півріччі 2025 року Управлінням запобігання корупції МВС у межах повноважень взято участь у проведенні експертизи 862 проєктів нормативно-правових актів та організаційно-розпорядчих документів, які готуються апаратом МВС, ГСЦ, ЦОВВ, НГУ, з метою виявлення в них норм та положень, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень. Серед вказаної вище кількості проєктів нормативно-правових актів 24 надійшло від Національної поліції України, та за результатами опрацювання яких, у 3 випадках було висловлено зауваження. Водночас Управління запобігання корупції НПУ упродовж ІІ кварталу 2025 року опрацювало 299 документів, у тому числі 296 наказів Національної поліції України на предмет наявності в них корупціогенних факторів або корупційних ризиків. За результатами такого опрацювання, у 3 випадках розробникам висловлено зауваження щодо наявності в них корупціогенних факторів або корупційних ризиків та надано пропозиції щодо усунення виявлених недоліків.