Захід
1.1.3.3.1 (5).
Здійснення заходів правового моніторингу — систематичної, комплексної діяльності, спрямованої на спостереження, аналіз та оцінку ефективності застосування галузевого законодавства, що регулює суспільні відносини у сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії, з метою виявлення проблем та недоліків, а отже, і потреб у його подальшому вдосконаленні
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
1.1.3.3. Усунуто колізії, прогалини та інші корупціогенні фактори, що зумовлюють неоднозначне тлумачення, порушення принципу правової визначеності та системні корупційні ризики у сферах запобігання корупції та пріоритетних сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії
Вирішення Проблеми:
1.1.3. Положення нормативно-правових актів та їх проектів потребують подальшого удосконалення для усунення можливих корупціогенних факторів
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
правовий моніторинг проведено та оприлюднено його результати
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Міністерством фінансів України визначено необхідність подальшого удосконалення законодавства щодо:
1) рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з метою спрощення адміністрування, створення рівних умов для всіх операторів мобільного зв’язку, зокрема шляхом відміни усіх підвищувальних та понижувальних коефіцієнтів до ставок для стільникового зв’язку (розроблено законопроєкт, який у січні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України);
2) приведення податкового законодавства України до норм законодавства ЄС в частині поступового до 2028 р. підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби до досягнення мінімального рівня в ЄС; визначення грошової одиниці виміру ставки акцизного податку на тютюнові вироби у євро; уточнення окремих положень адміністрування (розроблено законопроєкт, який у березні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України);
3) наближення законодавства України до законодавства ЄС шляхом встановлення графіку щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне протягом чотирьох років – до 31 грудня 2027 р. включно (розроблено законопроєкт, який у травні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України).
З метою удосконалення митного законодавства протягом 2024 року прийнято низку нормативно-правових актів, зокрема:
№ 443 від 16.09.2024 «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей під час застосування транзитних спрощень «статус авторизованого вантажовідправника МДП» та «статус авторизованого вантажоодержувача МДП» та 2 внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»; № 423 від 02.09.2024 «Про затвердження Вимог до характеристик митних пломб і пломб спеціального типу та Вимог до порядку ведення обліку та зберігання пломб спеціального типу»; № 380 від 01.08.2024 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питань митної справи».
З метою удосконалення митного законодавства розроблено та прийнято низку проєктів нормативно-правових актів:
постанову КМУ від 15.11.2024 № 1301 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо здійснення заходів офіційного контролю»;
наказ Мінфіну від 21.10.2024 № 525 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»;
наказ Мінфіну від 02.12.2024 № 615 «Про внесення змін до форми рішення про визначення вартості товарів, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, для цілей нарахування митних платежів»;
наказ Мінфіну від 25.12.2024 № 663 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 травня 2012 року № 657 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1266».
З метою удосконалення митного законодавства протягом І кварталу 2025 року прийнято низку нормативно-правових актів, зокрема:
наказ Мінфіну від 05.02.2025 № 71 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Державної митної служби України»;
наказ МВС, Мінфіну, Мінрозвитку від 11.02.2025 № 85/86/192 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної митної служби України, Міністерства транспорту та зв’язку України від 06 жовтня 2009 року № 745/926/1032»;
наказ Мінфіну від 18.02.2025 № 97 «Про внесення змін до Порядку планування митними органами документальних виїзних перевірок».
наказ Мінфіну від 20.02.2025 № 107 «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної митної служби України від 06 квітня 2009 року № 306 та від 21 липня 2010 року № 784».
З метою удосконалення митного законодавства протягом II кварталу 2025 року розроблено та прийнято низку нормативно-правових актів, зокрема, 10 наказів Мінфіну (від 09.04.2025 № 189, від 17.04.2025 № 205, від 17.04.2025 № 206, від 17.04.2025 № 207, від 18.04.2025 № 210, від 05.05.2025 № 229, від 05.05.2025 № 230, від 27.05.2025 № 278, від 11.06.2025 № 298, від 19.06.2025 № 309) та 12 постанов КМУ (від 01.04.2025 № 366, від 11.04.2025 № 411, від 15.04.2025 № 437, від 15.04.2025 № 434, від 15.04.2025 № 454, від 29.04.2025 № 487, від 09.05.2025 № 534, від 16.05.2025 № 559, від 21.05.2025 № 586, від 23.05.2025 № 618, від 18.06.2025 № 703, від 25.06.2025 № 741), які спрямовані на приведення митного законодавства України у відповідність до європейського митного законодавства та Угоди про застосування статті VII ГАТТ, що є невід’ємною частиною Угоди про СОТ.
Водночас, відсутня інформація щодо здійснення заходів правового моніторингу у межах ІІ кварталу 2025 року.