Захід
1.1.3.3.1 (5).
Здійснення заходів правового моніторингу — систематичної, комплексної діяльності, спрямованої на спостереження, аналіз та оцінку ефективності застосування галузевого законодавства, що регулює суспільні відносини у сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії, з метою виявлення проблем та недоліків, а отже, і потреб у його подальшому вдосконаленні
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
1.1.3.3. Усунуто колізії, прогалини та інші корупціогенні фактори, що зумовлюють неоднозначне тлумачення, порушення принципу правової визначеності та системні корупційні ризики у сферах запобігання корупції та пріоритетних сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії
Вирішення Проблеми:
1.1.3. Положення нормативно-правових актів та їх проектів потребують подальшого удосконалення для усунення можливих корупціогенних факторів
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
правовий моніторинг проведено та оприлюднено його результати
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
За повідомленням Міністерства фінансів України, станом на 31.12.2024 р. "постійно здійснюються заходи правового моніторингу застосування законодавства у податковій та митній сферах.
Міністерством фінансів України визначено необхідність подальшого удосконалення законодавства щодо:
1) рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з метою спрощення адміністрування, створення рівних умов для всіх операторів мобільного зв’язку, зокрема шляхом відміни усіх підвищувальних та понижувальних коефіцієнтів до ставок для стільникового зв’язку (розроблено законопроєкт, який у січні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України);
2) приведення податкового законодавства України до норм законодавства ЄС в частині поступового до 2028 р. підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби до досягнення мінімального рівня в ЄС; визначення грошової одиниці виміру ставки акцизного податку на тютюнові вироби у євро; уточнення окремих положень адміністрування (розроблено законопроєкт, який у березні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України);
3) наближення законодавства України до законодавства ЄС шляхом встановлення графіку щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне протягом чотирьох років – до 31 грудня 2027 р. включно (розроблено законопроєкт, який у травні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України).
З метою удосконалення митного законодавства розроблено та прийнято низку проєктів нормативно-правових актів:
постанову КМУ від 15.11.2024 № 1301 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо здійснення заходів офіційного контролю»;
наказ Мінфіну від 21.10.2024 № 525 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»;
наказ Мінфіну від 02.12.2024 № 615 «Про внесення змін до форми рішення про визначення вартості товарів, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, для цілей нарахування митних платежів»;
наказ Мінфіну від 25.12.2024 № 663 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 травня 2012 року № 657 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1266».