Захід
1.1.3.3.1 (11).
Здійснення заходів правового моніторингу — систематичної, комплексної діяльності, спрямованої на спостереження, аналіз та оцінку ефективності застосування галузевого законодавства, що регулює суспільні відносини у сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії, з метою виявлення проблем та недоліків, а отже, і потреб у його подальшому вдосконаленні
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
1.1.3.3. Усунуто колізії, прогалини та інші корупціогенні фактори, що зумовлюють неоднозначне тлумачення, порушення принципу правової визначеності та системні корупційні ризики у сферах запобігання корупції та пріоритетних сферах, визначених розділом 3 Антикорупційної стратегії
Вирішення Проблеми:
1.1.3. Положення нормативно-правових актів та їх проектів потребують подальшого удосконалення для усунення можливих корупціогенних факторів
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
правовий моніторинг проведено та оприлюднено його результати
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Бюро економічної безпеки України повідомлено, що починаючи з січня 2024 року було розроблено 19 пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері економіки. Вказані пропозиції розроблено за результатами проведеного аналізу процесів, які безпосередньо впливають на тіньовий ринок тютюнових виробів, роботи підприємств-виробників тютюнових виробів протягом 2022 – 2023 років, явищ, які безпосередньо впливають на тіньовий ринок спиртової галузі. Крім того, аналітиками БЕБ виявлено передумови створення протиправної схеми з вимивання коштів із Державного бюджету України через відшкодування податку на додану вартість та ідентифіковано загрозу в податковій сфері, пов’язану з незаконним використанням податкових пільг, наданих підприємствам та організаціям, які засновані громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю. Крім цього, надані пропозиції щодо потенційного ризику економічній безпеці України внаслідок недекларування податкових зобов’язань переможцями державних закупівель; пропозиції щодо вдосконалення механізмів державного регулювання та контролю у сфері публічних закупівель БЕБ; пропозиції, спрямовані на унеможливлення бюджетного відшкодування сум ПДВ платникам податку, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, якщо суми від’ємного значення ПДВ сформовані за операціями з придбання товарів, що не реалізовані (товарні залишки); пропозиції щодо внесення змін до ПКУ з метою усунення виявлених схем протиправної мінімізації сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин; пропозиції з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері приватизації державного, комунального майна для мінімізації відповідних зон ризиків і загроз; пропозиції щодо запровадження електронного анкетування учасників публічних закупівель через електронну систему закупівель з питань, що стосуються виконання умов, визначених тендерною документацією; з метою імплементації Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) від 20 червня 2019 року № 2019/1153 «Про встановлення правил, що сприяють використанню фінансової та іншої інформації для запобігання окремим кримінальним злочинам, їх виявлення, розслідування або кримінального переслідування, та про скасування Рішення Ради 2000/642/ЮВС» Бюро економічної безпеки України запропоновано покращити обмін інформацією для запобігання вчиненню, виявлення та розслідування окремих кримінальних злочинів.