Захід
2.2.2.2.5 (2). Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проектів актів Кабінету Міністрів України щодо впровадження електронних аукціонів та систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу на постійній основі з урахуванням проведених аналітичних досліджень
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
30.09.2024
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.2.2.2. Проведено аудит поточного стану впровадження електронних аукціонів та систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу; визначено основні способи обходу їх обмежень; завершено впровадження електронних аукціонів та систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу з урахуванням результатів проведеного аудиту (Електронного кабінету надрокористувача, електронних аукціонів “Prozorro.Sale”)
Вирішення Проблеми:
2.2.2. Вибіркове застосування обов’язкових правил для бізнесу, що супроводжується відповідними корупційними ризиками
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проекти актів Кабінету Міністрів України прийнято
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Міндовкілля є органом, що формує та реалізує державну політику в багатьох сферах. В рамках виконання даного заходу важливими є лише сфери раціонального використання надр, водних ресурсів та лісів.
З огляду на це, обсяг тих дій, що повинні зробити Міндовкілля та підпорядковані йому Держгеонадра, Держводагентство та Держлісагентство на виконання цього заходу складається з трьох частин, а саме розроблення відповідних проектів актів для галузей використання надр, використання водних ресурсів та використання лісів.
Щодо сфери використання надр варто зазначити, що електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу (в даному випадку таким ресурсом є надра) вже впроваджені на законодавчому рівні.
Так, ст. 16 Кодексу України про надра вказує, що за загальним правилом спеціальний дозвіл на користування надрами надається за результатами аукціону (електронних торгів). Порядок проведення аукціону (електронних торгів) з продажу спеціального дозволу на користування надрами затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 993.
Окрім того, захід передбачає нормативне впровадження не лише електронних аукціонів, а й електронних систем для доступу до обмеженого спільного ресурсу. Тобто електронних програм, які дозволять цифровізувати процедури отримання доступу до спільних ресурсів.
Кодекс про надра передбачає у тій же статті 16, що заява (разом з усіма необхідними документами) на отримання спеціального дозволу на користування надрами подається в електронній формі через електронний кабінет надрокористувача на Державному геологічному веб-порталі. В такому ж порядку здійснюється й подання заяв про продовження строку дії дозволу, внесення змін до нього, внесення змін до угоди про умови користування надрами, а також заяви на ініціювання ділянки надр на виставлення на аукціон (остання згадана вже не у Кодексі про надра, а у Положенні про електронний кабінет надрокористувача). Порядок подання всіх цих заяв через електронний кабінет надрокористувача визначений Положенням про електронний кабінет надрокористувача, яке затверджене наказом Міндовкілля від 28 березня 2023 року № 177.
З огляду на те, що електронний кабінет надрокористувача надає змогу особам взаємодіяти з Держгеонадрами в електронній формі задля отримання спеціального дозволу, ми можемо зробити висновок, що електронний кабінет надрокористувача і є електронною системою для доступу до обмеженого спільного ресурсу у сфері використання надр.
Таким чином, оскільки Кодексом про надра, Порядком проведення аукціону (електронних торгів) з продажу спеціального дозволу на користування надрами, Положенням про електронний кабінет надрокористувача впроваджено електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу на постійній основі, можна стверджувати, що цей захід є виконаним в частині використання надр.
Втім, з огляду на інформацію, яка надходила від Держводагентства та Держлісагентства, можна зробити висновок, про те, що нормативно-правові акти, які б впроваджували електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу в цих сферах на постійні основі, на даний момент не прийняті.
Отже, ми можемо зробити висновок, що з тих сфер, які ми виділили на початку, лише у сфері використання надр нормативно впроваджені на постійній основі електронні аукціони та системи для доступу до обмеженого спільного ресурсу. Тому цьому заходу присвоєно статус «Виконано частково».