Захід
2.1.3.6.1.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) встановлено кримінальну відповідальність за зловживання суддями своїми повноваженнями, з дотриманням принципу юридичної визначеності та урахуванням правової позиції, висловленої в Рішенні Конституційного Суду України від 11 червня 2020 р. № 7-р/2020;
2) визначено особливості відкриття кримінального провадження та здійснення досудового розслідування кримінальних проваджень щодо зловживання суддями своїми повноваженнями, які унеможливлюють використання таких проваджень для здійснення тиску на суддів
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.1.3.6. Механізми кримінального переслідування не використовуються для здійснення тиску на суддів; запроваджено інститут кримінальної відповідальності суддів за свавільне зловживання своїми повноваженнями
Вирішення Проблеми:
2.1.3. Відсутність дієвих механізмів підтримання доброчесності суддівського корпусу та реагування на встановлені факти впливу, тиску на суддів та втручання в їх діяльність
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Офіс Генерального прокурора
Національне антикорупційне бюро
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік (КПКВК 6331010)
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
На виконання заходу Національним агентством розроблено:
-законопроект;
-порівняльну таблицю;
-пояснювальну записку.
20.10.2023 було проведено громадське обговорення, за результатами якого законопроект доопрацьовано.
31.10.2023 Національне агентство надіслало законопроект на погодження до Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Міністерства цифрової трансформації України, Національного антикорупційного бюро України (лист №10-03/24802-23) та на висловлення позиції до Верховного Суду, Вищої ради правосуддя, Державного бюро розслідувань, Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (лист №10-03/24801-23).
Станом на 30.09.2024 законопроект перебуває на доопрацюванні за результатами отриманих пропозицій від заінтересованих органів.