Захід
2.1.4.4.3.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) запроваджено здійснення дієвого та ефективного судового контролю за виконанням судових рішень;
2) запроваджено ефективні процедури встановлення чи зміни способу або порядку виконання рішень немайнового характеру;
3) удосконалено порядок виконання рішень, за якими боржник зобов’язаний вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення;
4) переглянуто та скасовано необґрунтовані мораторії щодо примусового виконання рішень, боржниками за якими є державні підприємства;
5) удосконалено порядок виконання в Україні рішень міжнародних арбітражів
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.1.4.4. Удосконалено систему виконання судових рішень
Вирішення Проблеми:
2.1.4. Наявність корупційних ризиків, обумовлених прогалинами та недосконалістю законодавства в системі правосуддя
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
У 2 кварталі 2024 року Міністерство юстиції України повідомило: "Щодо п.1, 2: На розгляді у ВРУ перебуває проєкт ЗУ «Про внесення змін деяких з-авчих актів У-ни щодо удосконал. полож. про суд. контроль» (від 06.07.2023 № 9462), який було внесено на розгляд ВРУ НДУ Масловим Д.В. та іншими. Так, проєктом Закону № 9462 пропон. запровадження таких змін до процесуал. з-тва, зокрема: можливість суду змінити спосіб і порядок виконан. суд. рішення за заявою стягувача або виконавця; вдосконал. інстит. суд. контролю за виконан. суд. рішень в адмін. справах; впровадж. в цивільн. та господар. суд-ві інституту суд. контролю за виконан. суд. рішень аналог. тому, що діє в рамках адміністрат. суд-тва.
Щодо п. 3,5: На розгляді у ВРУ перебуває проєкт ЗУ «Про примусове виконання рішень» (реєстр. № 5660), який 14.06.2021 внесено НДУ Божиком В.І., Костіним А. Є. та іншими НДУ, розроблений, у тому числі за участі представників Мін'юсту. Так, проєктом Закону встановлюються нові особливі порядки виконан., розшир. повноваж. прватних виконавців. 14.07.2021 проєкт Закону прийнято у першому читанні за основу. Станом на 10.07.2024 очікується остаточна таблиця до другого читання".
У 3 кварталі 2024 року Міністерство юстиції України повідомило: "Щодо п.4: Зазначений захід передбачено з урахуванням Нац. страт. розв’язання проблеми невикон. рішень судів, боржниками за якими є держ. орган або держ. під-мство, установа, ор-ція, на період до 2022 року, схваленою роз-ння КМУ від 30.09.2020 № 1218-р. 19.09.2023 КМУ прийнято роз-ння № 824-р «Про продовження строку виконан. Нац. страт. розв’язання проблеми невикон. рішень судів, боржниками за якими є держ. орган або держ. під-мство, установа, організація, на період до 2022 року та плану заходів щодо її реалізації». Враховуючи викладене, розробка проєкту можлива лише після виконання пункту 1 завдання 3 Плану заходів щодо реалізації Національної стратегії розв’язання проблеми невиконання рішень судів, боржниками за якими є державний орган або державне підприємство, установа, організація, на період до 2025 (за результатами проведеного аналізу визначено перелік об’єктів (майна) державної власності, які мають стратегічно важливе значення для економіки і безпеки держави та на які неможливо звертати стягнення під час примусового виконання рішень, виконання якого покладене на Мінекономіки)" .
З зазначеного вище випливає, що відповідні проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль" (№9462 від 06.07.2023) та проект Закону України "Про примусове виконання рішень" (№5660 від 14.06.2021) у разі їхнього прийняття Верховною Радою України забезпечать часткове виконання заходу 2.1.4.4.3.
З огляду на те, що строк виконання заходу ще триває, а також те, що відповідні законопроекти не охоплюють за своїм змістом підпункти 4-5 заходу 2.1.4.4.3, у межах щоквартального моніторингу за 3 квартал 2024 року, констатуємо, що виконання заходу триває. Водночас для констатації повного виконання заходу необхідним є розроблення Міністерством юстиції України законопроекту, який охопить всі підпункти, що не охоплені згаданими вище законопроектами.