Захід
2.7.3.3.4.
Затвердження технічного завдання для розширення функціоналу електронної системи охорони здоров’я щодо:
1) переліку усіх класифікаторів кожного з компонентів під час оцінки стану функціональності особи на основі адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
2) присвоєння кодів доменів всіх рівнів кожного з компонентів під час оцінки стану функціональності особи на основі адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
3) створення електронних форм для заповнення надавачами послуг під час оцінки стану функціональності особи на основі адаптованої Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я;
4) автоматичного ініціювання питання, пов’язаного з встановленням інвалідності
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
31.03.2024
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.7.3.3. В електронну систему охорони здоров’я впроваджено інструменти оцінки стану функціональності особи на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я
Вирішення Проблеми:
2.7.3. Електронна система охорони здоров’я є недостатньо інтегрованою з іншими базами даних, що створює можливості для зловживань під час реалізації окремих функцій (зокрема надання виплат унаслідок непрацездатності, проведення профілактичних та обов’язкових медичних оглядів, встановлення групи інвалідності)
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Міністерство цифрової трансформації України
Національна служба здоров’я України
Джерела фінансування:
державний бюджет та/або кошти міжнародної технічної допомоги
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік або обсягу міжнародної технічної допомоги
Показник виконання:
технічне завдання затверджено
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
На виконання заходу передбаченого п. 2.7.3.3.4 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров'я повідомлено, що "постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» передбачено, що електронна система охорони здоров’я дає змогу, зокрема, здійснювати виконання таких функцій, пов’язаних з реабілітацією у сфері охорони здоров’я, як: ведення медичних записів з урахуванням моделі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я.
На сьогодні розроблено технічне завдання та здійснено технічну розробку впровадження можливості застосування в електронній системі охорони здоров'я Національного класифікатора НК 030:2022 “Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я”.
Окрім цього, важливо зазначити, що для вирішення проблем щодо інвалідності, у тому числі в контексті міжсекторальної реформи запропоновано чітко розділяти відповідальність за медичну та соціальну частини у процесі встановлення інвалідності.
При розподілі відповідальності напрацьовується механізм, що дозволить утворити уніфікований шлях особи з інвалідністю: до лікаря, до соціального працівника, до реабілітолога, до освітянина тощо. Для організації такого уніфікованого шляху особи з інвалідністю впроваджується Міжнародний класифікатор функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я. Реалізацією уніфікованого шляху особи з інвалідністю на медичній стороні будуть дані про стан функціональності людини.
Окремо важливо зазначити, що завданням електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) є забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, зокрема за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, автоматизація ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією. Саме тому встановлення соціального статусу (групи інвалідності) та створення функціональності «медичних висновків про інвалідність» в ЕСОЗ не передбачатиметься.
Також зазначаємо, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.05.2023 № 483 затверджено План заходів щодо зміни оцінки потреб та механізму їх забезпечення для осіб з обмеженням повсякденного функціонування та реформування проведе".
З огляду на надану інформацію щодо виконання заходу 2.7.3.3.4 Державної антикорупційної програми у чинній редакції, можемо констатувати, що технічне завдання для розширення функціоналу електронної системи охорони здоров'я на разі не розроблено, оскільки Міністерством охорони здоров'я останнє не надано до ознайомлення.
Разом із тим, у електронній системі охорони здоров'я є можливість здійснювати внесення електронних медичних записів з використанням Міжнародного класифікатора функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров'я, що фактично частково відповідає вимогам функціоналу електронної системи охорони здоров'я, що мало відображатися у технічному завданні. Однак, до сьогодні, електронна система охорони здоров'я не надає можливості здійснювати автоматичне ініціювання інвалідності. З огляду на що, можемо констатувати, що захід предметно виконаний частково.
Принагідно відзначимо, що під час узгоджувальної наради щодо внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, МОЗ та НАЗК погоджено внести зміни до змісту заходу 2.7.3.3.4 з огляду на що вбачаємо перспективи його повного виконання у короткостроковий період після внесення відповідних змін до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки. Разом із тим, у межах вказаного звітного періоду можемо констатувати, що захід передбачений п. 2.7.3.3.4 є виконаним частково.