Захід
2.2.1.1.1.
Забезпечення проведення аналітичного дослідження, предметом якого, зокрема, є:
1) визначення реальних інформаційних, аналітичних та інших потреб замовників у сфері інформатизації, зокрема потреби в:
інструменті підготовки публічних закупівель у сфері інформатизації, його функціоналу;
інструменті проведення публічних закупівель у сфері інформатизації, його функціоналу;
2) питання визнання правочинів недійсними у разі невикористання зазначених у цьому підпункті інструментів;
3) визначення необхідності / відсутності необхідності внесення змін до відповідних актів законодавства з метою врегулювання питання впровадження інструментів підготовки та/або проведення публічних закупівель у сфері інформатизації
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
26.03.2025
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.2.1.1. Розроблено та введено в промислову експлуатацію офіційний інструмент підготовки та проведення публічних закупівель у сфері інформатизації, який передбачає візуалізацію закупівель, наявність електронних комунікаційних мереж, автоматизацію розрахунків очікуваної вартості
Вирішення Проблеми:
2.2.1. Не здійснено цифрову трансформацію реалізації повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування як основу для забезпечення прозорості та мінімізації корупційних ризиків у їх діяльності
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Міністерство економіки України
Джерела фінансування:
державний бюджет та/або кошти міжнародної технічної допомоги
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік та/або у межах коштів міжнародної технічної допомоги
Показник виконання:
аналітичне дослідження проведено
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
У рамках інформування про стан виконання заходу за ІІ квартал 2024 року Мінцифри повідомляло, що ними розроблено технічне завдання на проведення аналітичного дослідження «Підготовка і проведення публічних закупівель у сфері інформатизації», яке надіслано листом № 1/05-2-6340 від 23.04.2024 керівнику проекту (програми) міжнародної технічної допомоги «Підтримка Цифрової Трансформації» щодо надання експертної підтримки для узгодження принципів законодавства з метою удосконалення підходів до проведення закупівель у сфері інформатизації, формування інформаційно-аналітичних матеріалів про стан підготовки і проведення публічних закупівель у сфері інформатизації в Україні відповідно до технічного завдання та технічної підтримки щодо підготовки, створення та впровадження офіційного інструменту підготовки та проведення публічних закупівель у сфері інформатизації в рамках проекту (програми) міжнародної технічної допомоги «Підтримка Цифрової Трансформації».
За повідомленням Мінцифри станом на 04.07.2024 в рамках МТД проведено попереднє дослідження та підготовлено проект відповідної Концепції Національної програми інформатизації.
У рамках інформування про стан виконання заходу за ІІІ квартал 2024 року Мінцифри повідомило, що станом на 15.10.2024 в рамках МТД проведено попереднє дослідження та підготовлено проект відповідної Концепції Національної порграми інформатизації. Роботи з розгляду та узгодження документу тривають.
У рамках інформування про стан виконання заходу за ІV квартал 2024 року Мінцифри повідомило, що ГО «Трансперенсі Інтернешнл Україна» (далі – ТІ Україна) спільно з Центром вдосконалення закупівель Київської школи економіки (CEP KSE) на запит Міністерства цифрової трансформації України та в рамках реалізації проєкту «Підтримка цифрової трансформації» (DTA) провели дослідження «Проблеми здійснення ІТ-закупівель» (дослідження у джерелах). Результати дослідження (вих. лист № ТІ-19 від 13 січня 2025 р.) надіслано до Мінцифри (вх. № 1849/0/2-25 від 14.01.2025). Обговорення та публікацію дослідження планується провести до кінця січня 2025 року на офіційних сайтах TI Україна і CEP KSE. Офіційне представлення результатів дослідження заплановане на лютий 2025 року.
В аналітичному дослідженні окреслено інформаційні, аналітичні та інші потреби замовників у сфері інформатизації, проаналізовано необхідність розробки інструментів підготовки та проведення публічних закупівель у сфері інформатизації (п. 1 заходу 2.2.1.1.1), досліджено необхідність внесення змін до відповідних актів законодавства з метою врегулювання питання впровадження інструментів підготовки та проведення публічних закупівель у сфері інформатизації (п. 3 заходу 2.2.1.1.1).
Натомість слід констатувати, що згаданим дослідженням не охоплювалось питання визнання правочинів недійсними у разі невикористання визначених інструментів підготовки та проведення публічних закупівель у сфері інформатизації (п. 2 заходу 2.2.1.1.1).
У рамках інформування про стан виконання заходу за І квартал 2025 року Мінцифри повідомило, що 21.03.2025 року, у форматі круглого столу та онлайн-відеоконференції, Мінцифри було організовано презентація та громадське обговорення результатів відповідного дослідження. Співорганізатором заходу виступила ГР при Мінцифри. Участь у експертному обговоренні взяли представники МЕУ, АКУ, ДАСУ, НАЗК та СБУ. За результатами презентації та експертного обговорення підготовлено відповідний Звіт, який оприлюднили 26 березня 2025 року за посиланням: https://npi.gov.ua/ua/plugins/userPages/157.
Результати аналітичного дослідження та його експертне обговорення довели, що наявні механізми та нормативні інструменти вже забезпечують належні умови для проведення публічних закупівель у цій сфері. Замість створення нових інструментів, зокрема спеціалізованого інструменту підготовки та проведення закупівель, доцільно зосередитися на оптимізації та ефективному використанні чинних процедур та механізмів, реалізованих в Prozorro. Цю позицію підтримали представники МЕУ.
У зв’язку з цим, питання визнання правочинів недійсними у разі невикористання таких інструментів (п. 2 заходу 2.2.1.1.1), враховуючи результати аналітичного дослідження, знято в процесі експертного обговорення, про що також зазначено у доопрацьованому за наслідками проведення експертного обговорення аналітичному дослідженні.
Отже, захід можна вважати виконаним повністю. Водночас строком виконання заходу визначено 31 жовтня 2024 року. Враховуючи це, захід не можна вважати виконаним вчасно.