Захід
2.2.3.7.2. Моніторинг та щорічне оприлюднення інформації про результати впровадження державними органами індивідуальних та системних рекомендацій Ради бізнес-омбудсмена
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.2.3.7. Забезпечено функціонування каналів співробітництва з Радою бізнес-омбудсмена, спрямованих на імплементацію її системних рекомендацій та усунення перешкод для ведення бізнесу
Вирішення Проблеми:
2.2.3. Надмірне та необґрунтоване регуляторне навантаження на бізнес, що обумовлює високий рівень корупції у цій сфері
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
інформація про результати впровадження державними органами індивідуальних та системних рекомендацій Ради бізнес-омбудсмена щороку оприлюднюється
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
1. Відповідно до інформації, що надана Радою бізнес-омбудсмена щодо виконання заходу 2.2.3.7.2 Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки (далі – Програма):
1) за результатами моніторингу 3 кварталу 2024 року встановлено виконання 41% системних рекомендацій;
2) за результатами моніторингу 4 кварталу 2024 року встановлено виконання 41% системних рекомендацій.
3) за результатами моніторингу 1 кварталу 2025 року встановлено виконання 41% системних рекомендацій.
З огляду на статику кількісного показника виконання рекомендацій захід 2.2.3.7.2 Програми є таким, у якого відсутній прогрес виконання.
2. У листі за вихідним № 3412 від 17 квітня 2025 р. Радою бізнес-омбудсмена надана така інформація щодо виконання заходу 2.2.3.7.2:
1) бізнес-омбудсмен уповноважений розглядати індивідуальні скарги суб'єктів підприємництва таким чином, як вважає за потрібне, і у своєму інструментарії має можливість надавати індивідуальні рекомендації в контексті розгляду таких індивідуальних скарг. Такі рекомендації можуть зводитися до необхідності вчинити одну конкретну дію, яка визначена законодавством, щодо одного конкретного суб'єкти (розглянути клопотання, надати відповідь тощо), і традиційно надавалися у зв'язку з завершенням строку розгляду скарги.
1.1) при цьому бізнес-омбудсмен прийняв рішення з листопада 2022 року поступово зменшувати застосування цього інструменту з фокусуванням на продовженні строку розгляду скарг, де доцільно.
2) індивідуальні рекомендації в розумінні розгляду скарг за Регламентом Ради не забезпечують реалізацію мети Програми, і дані щодо індивідуальних рекомендацій не є репрезентативним для вирішення проблеми 2.2.3 Програми.
3) щодо заходу 2.2.3.7.2 Програми Рада бізнес-обмудсмена, зокрема, проводить аналіз, який наводиться в річних звітах. Оскільки саме системні рекомендації є репрезентативними щодо вирішення проблеми 2.2.3 Програми, то у своїй звітності щодо виконання Програми Рада трактує зміст заходу 2.2.3.7.2 Програми саме як узагальнене виконання її системних рекомендацій, зокрема, для реалізації яких необхідно реагування як одного суб'єкта, так і одразу кількох суб'єктів.