Відгук громадськості

Захід

2.3.1.4.2. Здійснення заходів довгострокового національного стратегічного плану цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Державної митної служби та її територіальних підрозділів на основі MASP-С, строк здійснення яких завершується у строк дії Державної антикорупційної програми на 2023—2025 роки

Статус заходу:

Виконується

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.3.1.4. Мінімізовано необґрунтований вплив суб’єктивних чинників під час митного оформлення завдяки автоматизації та цифровізації

Вирішення Проблеми:

2.3.1. Недостатня прозорість та ефективність роботи митних органів, надмірний обсяг дискреційних повноважень у працівників митниці

Строки виконання:

01.01.2024 - 31.12.2025

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Державна митна служба України
співвиконавці:
Міністерство фінансів України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

заходи довгострокового національного стратегічного плану цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Держмитслужби, строк здійснення яких завершується у строк дії Державної антикорупційної програми на 2023—
2025 роки, виконано

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

Для захисту електронних інформаційних ресурсів митних органів у 2024 році передбачено видатки за рахунок коштів Державного бюджету України за КПКВ 3506010 «Керівництво та управління у сфері митної політики» у розмірі 97 156,5 тис. грн. та здійснюється організація проведення процедур закупівель обладнання та програмного забезпечення.

NCTS: 27.08.2024 відбулось засідання Наглядової ради з питань впровадження та забезпечення функціонування електронної транзитної системи (NCTS) та системи «HELP DESK» щодо технічної підтримки NCTS Р5 та її доопрацювання до специфікацій NCTS Р6 на основі опції Opt-In. 30.09.2024 на засіданні Комісії з питань впровадження та розвитку інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у митній справі ухвалено рішення про утворення робочої групи з управління ІТ-проєктом «Технічна підтримка електронної транзитної системи фази 5 (NCTS Р5) та її доопрацювання до специфікацій фази 6 (NCTS Р6) на основі опції Opt-In». Організовано роботи з оновлення (доопрацювання) технічних специфікацій на NCTS фаза 6 на основі опції Opt-In із залученням експертів EU4PFM. 15.10.2024 підготовлені Держмитслужбою технічні специфікації на технічну підтримку NCTS Фаза 5 та розробку NCTS Фаза 6 направлено для розгляду і організації закупівлі CPMA. Доопрацьовані технічні специфікації повторно направлено до CPMA 09.12.2024. 03.01.2025 року CPMA завершено публічні ринкові консультації щодо запровадження NCTS Фаза 6 в Україні. Укладено договір №2025/4-3-391 про закупівлю послуг з технічної підтримки та супроводу ERMIS Solution, сумісного з NCTS Фаза 5 між CPMA, Держмитслужбою та NETCOMPANY – INTRASOFT S.A. 18.07.2025 між Держмитслужбою, СРМА та компанією NETCOMPANY S.A. укладено договір №2025/4-3-783 на розроблення ІТ-рішення, сумісного з NCTS Фаза 6 (строк–15 місяців). У зв’язку з можливістю відхилення від графіка впровадження NCTS P6 та ICS2 R3 (нота від DG TAXUD) до постачальника направлено листа з вимогами: визначити 01.06.2026 датою запуску системи, внести зміни до договору, скоротити строк надання послуг до 10 місяців, але не пізніше 29.05.2026. Ініційовано продовження договору №2025/4-3-391 від 08.04.2025 щодо технічної підтримки програми ERMIS Solution до 29.05.2026. Повідомлення про неможливість скорочення строків, без ризиків для впровадження NCTS Фаза 6 (Opt-In), пропозиція-проміжне впровадження Opt-Out до 31.12.2025, з подальшим завершенням Opt-In до 18.10.2026. План управління проєктом доопрацьовується

HELP DESK: Проведено повторну закупівлю апаратно-програмного комплексу Контакт-центру системи «HELP DESK», постачальник–ТОВ «Віннком Україна». 11.08.2025 між CPMA, Держмитслужбою та постачальником укладено договір №2025/4-3-823 (строк – 4 місяці, з можливістю одноразового продовження на 2 місяці). Наказом Держмитслужби від 04.09.2025 №992 затверджено Тимчасовий регламент роботи Контакт-центру

ІТ-УПРАВЛІННЯ: 30.07-12.08.2024 ТОВ «Синергія Консалтинг» проведено навчання адміністраторів. Налаштовано «Процес управління ІТ-інцидентами» та «Процес керування запитами на обслуговування». 26.09.2024 продемонстровано Портал самообслуговування та інтерфейс «Аналітика для роботи з системою «HELP DESK». 30.09.2024 розпочато функціональне тестування цієї системи. Наказ від 14.04.2025 №341-розпочато дослідну експлуатацію системи «HELP DESK», затверджено Тимчасовий регламент її функціонування. Реалізація проєкту EU4PFM шляхом закупівлі (перезапуск процедури) Апаратно-програмного комплексу Контакт-центру системи «HELP DESK» та послуг з його налаштування.

АСМО «ЦЕНТР»: наказами від 23.07.2024 № 892, від 02.08.2024 № 929 оновлено робочі групи з управління ІТ-проектами «Електронна система управління гарантіями» та модуля «Митні перевірки», від 14.08.2024 № 983 введено в експлуатацію модуль «Ведення обліку підписувачів–представників митного органу», від 23.08.2024 № 1009 та від 23.08.2024 №1010 - утворено робочі групи модуля «Журнал пункту пропуску», «ПІК «Менеджер профілів ризику». Розроблено Керівництво користувача модуля «Журнал пункту пропуску». Наказом від 14.10.2024 №1171 утворено проектну групу з управління ІТ-проектом «Паспорт суб’єкта ЗЕД». Розроблено та затверджено ТЕО, ТЗ на створення ПІК «Менеджер профілів ризику». Наказом від 20.12.2024 №1348 розпочато тестові випробування функціонального модуля «Журнал пункту пропуску» для морського сполучення. Розроблено Керівництво користувача ПІК «Митне оформлення міжнародних поштових та експрес-відправлень» ver. 0.3 від 25.12.2024. Наказом Держмитслужби від 24.02.2025 №163 внесено зміни до структури та формату електронних повідомлень для обміну даними між вантажовласником та Держмитслужбою про операції з дорученнями на навантаження, для забезпечення роботи функціонального модуля «ЖПП» АСМО «Центр» (через «Єдине вікно»). Наказ від 14.04.2025 №338-введено роль «Розширений пошук в журналі пункту пропуску» для розширення функціональних можливостей модуля «ЖПП» АСМО «Центр», наказ від 03.04.2025 №316-затверджено Специфікацію структури та формату електронних повідомлень для обміну даними між Держмитслужбою та портовими операторами про доручення на навантаження та статуси доручення на навантаження. Внесено зміни до нормативних документів і проведено тестові випробування модуля «Журнал пункту пропуску» для автомобільного та пішохідного сполучення. У модулі «Електронна система управління гарантіями» оновлено специфікацію обміну даними, розширено можливості API, реалізовано формування вимог про сплату митних платежів і ведення реєстру податкових повідомлень

КІБЕРЗАХИСТ: Укладено Договір від 26.09.2024 №15909/24 на поставку Ліцензій на продовження права користування програмним забезпеченням для обладнання захисту електронної пошти (Cisco Secure Email Essential Inbound Malware Defense andANYL), (ESA McAfee Anti-Malware License); адміністрування поштових карантинів (Сentralized Email Management Reporting License). Укладено Договори від 28.10.2024 №17632/24 про закупівлю послуг із постачання програмного забезпечення Системи запобігання витоку інформації та контролю даних (DLP) та послуги з його впровадження, від 26.09.2024 №15909/24 на поставку Ліцензій на продовження права користування програмним забезпеченням для обладнання захисту електронної пошти (Cisco Secure Email Essential Inbound Malware Defense andANYL), (ESA McAfee Anti-Malware License), адміністрування поштових карантинів (Сentralized Email Management Reporting License). Укладено договори від 17.01.2025 №573/25 та №689/25 по забезпеченню ЦОДів Держмитслужби захищеним доступом до мережі Інтернет та операторське і технічне супроводження доступу до мережі Інтернет. Укладено договори від 24.04.2025 №7886/25 із постачання програмного забезпечення (програмної продукції) на право користування програмним забезпеченням Системи контролю привілейованих користувачів Privileged Access Management, від 08.04.2025 №3667/25 із постачання пакетів програмного забезпечення для захисту від вірусів. Укладено договір від 20.06.2025 №11483/25 по закупівлі програмного забезпечення програмного комплексу криптографічного захисту мережевих TLS-з’єднань «Шифр-WEB» та «Шифр-VPN», послуг з їх встановлення та налаштування. За договором від 20.06.2025 №11483/25 впроваджено програмне забезпечення для захисту ІТ-інфраструктури. Підготовлено технічні вимоги до закупівель систем IDS/IPS, NAC і програм для захисту корпоративної електронної пошти

CDS.UA: наказами від 23.07.2024 №893-внесено зміни до Складу робочої групи з управління IT-проектом «Система по роботі з рішеннями митних органів», від 06.09.2024 №1050-проведено 09.09.2024-12.09.2024 функціональне тестування ПІК «Система по роботі з рішеннями митних органів». 30.09.2024 за результатами тестування на засіданні Комісії з питань впровадження та розвитку інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у митній справі ухвалено рішення про введення системи в дослідну експлуатацію. Наказом від 11.10.2024 № 1165 введено в дослідну експлуатацію ПІК «Система по роботі з рішеннями митних органів» у частині авторизації АЕО та авторизації на застосування транзитних спрощень, забезпечено можливість подачі підприємствами заяв про надання авторизації на єдиному державному веб-порталі «Єдине вікно для міжнародної торгівлі». Наказ від 19.06.2025 №548-доопрацьовано функціонал ПІК «CDS.UA» в частині надання авторизації на провадження митної брокерської діяльності, надання авторизації авторизованого економічного оператора та застосування спрощень. У зв’язку з набранням чинності Законом №3926-ІХ та постановою КМУ №454 доопрацьовано функціонал системи CDS-UA щодо авторизації митних брокерів, АЕО та застосування спрощень. Забезпечено можливість подання заяв через портал «Єдине вікно»

ЄВМТ «Єдине вікна для міжнародної торгівлі»: реалізовано можливість подання запитів через оновлений розділ «Мої заяви», забезпечено запуск нового цифрового сервісу для бізнесу — автоматизований доступ до власних митних декларацій через API. Наказ від 16.06.2025 № 539-внесення зміни до Специфікації структури та формату електронних повідомлень для обміну даними між Держмитслужбою та гарантами про операції з гарантіями. Продовжено вдосконалення функціоналу «Єдиного вікна». На 01.10.2025 забезпечено обмін електронними дозвільними документами понад 10 відомств, розширено сервіси для бізнесу й громадян, зокрема можливість подання авторизації АЕО, митних брокерів, електронних декларацій М-16 та інтеграцію із системою гарантій (GMS)

Результати моніторингу (щоквартально):

03.11.2025:
Прогрес виконання заходу наявний
30.07.2025:
Прогрес виконання заходу наявний
07.05.2025:
Прогрес виконання заходу наявний
05.02.2025:
Прогрес виконання заходу наявний
06.11.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
13.08.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
14.05.2024:
Виконання заходу розпочато вчасно

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: