Відгук громадськості

Захід

2.3.2.2.1. Проведення постійного моніторингу ефективності проведення заходів пост-митного контролю, у тому числі із залученням бізнес-асоціацій, та щорічне публічне звітування про результати застосування пост-аудит контролю

Статус заходу:

Виконується

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.3.2.2. Запроваджено переважне адміністрування митних платежів за результатами пост-аудит контролю

Вирішення Проблеми:

2.3.2. Непрозорість підходів у класифікації товарів, визначенні їх митної вартості та призначенні перевірок

Строки виконання:

01.03.2023 - 31.03.2025

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Державна митна служба України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

щорічний звіт оприлюднено

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

З метою запровадження заходів пост-митного контролю здійснені такі заходи:

1. Створено Робочу групу з питань практичної реалізації пост-митного контролю (наказ Держмитслужби від 25.04.2023 № 168 «Про утворення робочої групи з питань практичної реалізації пост-митного контролю»).

2. З метою забезпечення виконання завдань, поставлених перед Робочою групою з питань практичної реалізації пост-митного контролю проведено дві робочих наради.

3. На виконання рішень протоколів за результатами опрацювання пропозицій, наданих членами Робочої групи, сформовано Методичні рекомендації щодо алгоритму дій посадових осіб митних органів в напрямку здійснення пост-митного контролю.

4. Прийнято наказ Держмитслужби від 21.08.2023 № 411 «Про запровадження рекомендаційного-технічного пілотного проекту здійснення пост-митного контролю», яким з 01 листопада 2023 року по 25 грудня 2023 року (включно) запроваджено рекомендаційно-технічний пілотний проект щодо здійснення посадовими особами митних органів пост-митного контролю (далі – Пілотний проект) (до 22.12.2023 участь у Пілотному проекті приймали лише Київська та Львівська митниці). З метою його практичної реалізації наказом Держмитслужби від 15.09.2023 № 510 «Про утворення робочої групи з управління ІТ-проектом із запровадження рекомендаційно-технічного пілотного проекту здійснення пост-митного контролю модуля «Митні перевірки»» створено робочу групу для впорядкування та реєстраційних заходів проведення пост-митного контролю.

5. Прийнято наказ Держмитслужби від 22.12.2023 № 979 «Про внесення змін до наказів Держмитслужби від 21.08.2023 № 411 та від 12.10.2023 № 608», яким строки реалізації Пілотного проекту продовжено до 29.03.2024, дію пілотного проекту поширено на всі митниці, що здійснюють митне оформлення товарів.

Київською митницею, у грудні 2023 року проведено зустріч керівництва митниці з бізнесом та членами Громадської ради при Держмитслужбі на якій обговорено питання проведення пост-митного контролю, надано роз’яснення про відмінність пост-митного контролю від документальних перевірок та про те, де враховуються результати пост-митного контролю. Інформацію про проведену зустріч розміщено на сторінці Київської митниці у соціальній мережі «Facebook».

6. На офіційному веб-сайті Держмитслужби в мережі Інтернет та на офіційній сторінці Держмитслужби соціальної мережі «Facebook» опубліковано інформацію про початок практичної реалізації статті 337-1 Митного кодексу України, зокрема, про основні напрями здійснення пост-митного контролю, особливості проведення пост-митного контролю та відмінність пост-митного контролю від документальних перевірок, що проводяться митними органами.

7. Прийнято наказ Держмитслужби від 26.03.2024 № 397 «Про внесення змін до наказів Держмитслужби від 21.08.2023 № 411 та від 12.10.2023 № 608», яким строки реалізації рекомендаційно-технічного пілотного проекту щодо здійснення посадовими особами митних органів пост-митного контролю (далі – Пілотний проект) продовжено до кінця 2024 року.

8. На засіданні Громадської ради при Державній митній службі України, яке відбулось 16 лютого 2024 року обговорено особливості практичної реалізації пост-митного контролю.

9. Митницями Держмитслужби на своїх офіційних сторінках соціальної мережі «Facebook» також опубліковано інформацію про початок реалізації Пілотного проекту, проведено обговорення особливостей практичної реалізації пост-митного контролю на громадських радах, зустрічах з представниками бізнес-спільноти тощо.

10. Питання впливу результатів проведення пост-митного контролю на формування плану-графіку документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи обговорено на дистанційному семінарі із представниками Громадської ради при Державній митній службі України 26 квітня 2024 року.

11. Розроблено та затверджено показники оцінки ефективності виконання завдань та функцій «Оцінка ефективності здійснення пост-митного контролю», за якими здійснюється щомісячна оцінка ефективності реалізації митницями Держмитслужби положень статті 337-1 Митного кодексу України.

12. На офіційному веб-сайті Держмитслужби публікується інформація про стан реалізації пост-митного контролю, зокрема, про початок практичної реалізації статті 337-1 Митного кодексу України та основні напрями здійснення пост-митного контролю, особливості проведення пост-митного контролю та відмінність пост-митного контролю від документальних перевірок, що проводяться митними органами, а також результатів здійснення пост-митного контролю.

13. Держмитслужба регулярно звітує Тимчасовій слідчій комісії Верховної Ради України з питань розслідування можливих протиправних дій посадових осіб органів державної влади, інших державних органів та суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що можуть загрожувати економічній безпеці України, та надає інформацію про результати здійснення митними органами пост-митного контролю (на запит Тимчасової слідчої комісії від червня 2024 року щодо всебічного вивчення діяльності Державної митної служби України).

Результати моніторингу (щоквартально):

07.11.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
13.08.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
14.05.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
13.02.2024:
Прогрес виконання заходу наявний

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: