Захід
2.3.2.2.2. Збирання та оприлюднення щорічних статистичних даних про здійснені посадовими особами митних органів форми контролю, що дасть змогу визначити частку заходів пост-митного контролю серед інших його форм
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
31.03.2025
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.3.2.2. Запроваджено переважне адміністрування митних платежів за результатами пост-аудит контролю
Вирішення Проблеми:
2.3.2.
Непрозорість підходів у класифікації товарів, визначенні їх митної вартості та призначенні перевірок
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
щорічну статистику оприлюднено
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
Заходи, спрямовані на виконання п.п. 2.3.2.2.1, забезпечили початок роботи щодо збирання та оприлюднення щорічних статистичних даних про здійснення посадовими особами митних органів пост-митного контролю, передбачених п.п. 2.3.2.2.2.
Відповідно до звітної інформації за 2023 рік, наданої Київською та Львівською митницями, пост-митний контроль розпочато за 115 митними деклараціями (далі – МД), з них пост-митний контроль завершено по 53 МД, виявлено порушення у 19 МД, з них в напрямку контролю за правильністю визначення митної вартості товарів – 11 МД, контролю за правильністю класифікації товарів згідно з УКТЗЕД – 4 МД, контролю за наданням пільг в оподаткуванні та повноти та своєчасності сплати митних платежів – 1 МД, контролю за дотриманням заходів нетарифного регулювання – 4 МД. Під час реалізації Пілотного проекту за результатами пост-митного контролю до держбюджету перераховано 529,1 тис. грн, а очікувані надходження від пост-митного контролю становлять близько 2,6 млн. гривень.
У 2024 році пост-митний контроль розпочато за 3 015 митними деклараціями. У 2 136 митних деклараціях (70,8% від загальної кількості митних декларацій, по яких ініційовано пост-пост митний контроль) виявлено можливі порушення/невідповідності. За результатами проведеного пост-митного контролю у 2024 році до держбюджету перераховано 62,8 млн грн.
В рамках реалізації рекомендаційно-технічного пілотного проєкту здійснення пост-митного контролю у І кварталі 2025 року митницями ініційовано пост-митний контроль за 696 митними деклараціями. З них, за результатами проведеного пост-митного контролю у 436 митних деклараціях (що становить 63% від загальної кількості митних декларацій, по яких ініційовано пост-митний контроль) виявлені можливі порушення/невідповідності. У І кварталі 2025 року за результатами проведеного пост-митного контролю декларантами добровільно додатково сплачено до державного бюджету 25,7 млн грн митних платежів. За податковими повідомленнями-рішеннями, винесеними за результатами документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у І кварталі 2025 року сплачено 12,7 млн грн.
Водночас даний захід вимагає збирання та оприлюднення щорічних статистичних даних про здійснені посадовими особами митних органів форми контролю, що дасть змогу визначити частку заходів пост-митного контролю серед інших його форм. Для цього необхідно мати відомості про загальну кількість усіх проведених форм митного контролю та окремо — про кількість заходів пост-митного контролю за звітні періоди.
На офіційному сайті Державної митної служби України публікується статистика, яка охоплює лише дані про пост-митний контроль, без інформації про загальну кількість усіх форм контролю та/або без розрахунку відповідної частки. Унаслідок цього оприлюднена інформація не дозволяє повною мірою визначити частку пост-митного контролю серед інших форм митного контролю у 2023 та 2024 роках, що свідчить про часткове виконання цього заходу.