Захід
2.2.4.4.2. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій
Статус заходу:
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.2.4.4. Впроваджено реформу сектору телекомунікацій шляхом реформування регулятора та законодавства у сфері телекомунікацій у рамках виконання зобов’язань України, передбачених Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, та на основі Директиви 2018/1972 (ЄС)
Вирішення Проблеми:
2.2.4. Неефективне державне регулювання, що заважає доброчесному бізнесу розвиватися та обумовлює корупційні практики
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Міністерство цифрової трансформації України
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
Стратегію затверджено Кабінетом Міністрів України
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
За інформацією Держспецзв'язку, наданою за ІІ квартал 2023 року, "у зв’язку із введенням воєнного стану в Україні, широкомасштабну воєнну агресію рф, в наслідку якої інфраструктура країни зазнала значних руйнувань, а також потужні міграційні процеси, розробку проєктів актів Уряду доцільно здійснити протягом року після припинення чи скасування воєнного стану в країні. Крім того розробка визначених проєктів актів потребує проведення відповідних науково-дослідних робіт за рахунок коштів державного бюджету, оскільки мають бути профінансовані роботи щодо вивчення поточної ситуації щодо інфраструктури електронних комунікаційних мереж та напрацювання наукових шляхів і методів вирішення питань організації інклюзивного доступу для всіх. Наразі питання державного фінансування відповідних робіт не вирішено, проєкти актів не розроблялись."
Аргументація, наведена Держспецзв'язком, не сприймається як переконлива, оскільки:
1) Державна антикорупційна програма на 2023-2025 роки розроблялася, погоджувалася та доопрацьовувалася в період з липня 2022 року до березня 2023 року, тобто в тих самих часових та безпекових умовах, про які йдеться в повідомленні Держспецзв’язку, а рішення про її затвердження приймалося в аналогічних умовах Кабінетом Міністрів України;
2) відсутність затвердженої Стратегії розвитку сфери електронних комунікацій унеможливлює досягнення визначеного Програмою очікуваного стратегічного результату 2.2.4.4., який передбачає впровадження реформи сектору телекомунікацій, у тому числі шляхом реформування законодавства у сфері телекомунікацій, що в свою чергу не сприятиме вирішенню проблеми неефективного державного регулювання, що заважає доброчесному бізнесу розвиватися та обумовлює корупційні практики.
Водночас варто звернути увагу на те, що відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.06.2023 № 669 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо повноважень органів виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра, публічних електронних реєстрів, захисту критичної інформаційної інфраструктури та активної протидії агресії у кіберпросторі» здійснення повноважень центрального органу виконавчої влади у сферах електронних комунікацій та радіочастотного спектра забезпечувала до 31 серпня 2023 р. Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, а з 01.09.2023 – Міністерство цифрової трансформації України.
З огляду на вказане у проекті акта щодо внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки НАЗК запропоновано змінити головного виконавця заходу.
Проект змін до вказаної Програми погоджено Адміністрацією Держспецзв'язку листом від 20.12.2023 № 21/02-10021/СЕД.