Захід
2.1.6.1.3.
Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) визначено, що призначення на вищу посаду в поліції, яка передбачає здійснення керівних функцій, здійснюється виключно на умовах конкурсу;
2) доброчесність визначено як один із критеріїв, яким повинен відповідати поліцейський, який претендує на зайняття вищої посади;
3) передбачено внесення змін з урахуванням рекомендацій щодо підвищення ефективності та якості роботи поліцейських комісій і процедури відбору, наданих за результатами аналітичного дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.6.1.1
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
28.10.2024
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.1.6.1. Вивчено питання організації роботи постійно діючих поліцейських комісій, утворених у системі Національної поліції, напрацьовано та вжито комплекс організаційних та практичних заходів до удосконалення їх діяльності
Вирішення Проблеми:
2.1.6. Відсутність ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Національна поліція України
Джерела фінансування:
державний бюджет
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
проект закону подано до Верховної Ради України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
На виконання відповідного заходу Міністерство внутрішніх справ України (далі - МВС) спільно з Національною поліцією України розробили проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Національну поліцію» щодо вдосконалення службової діяльності поліції».
Зазначена законодавча ініціатива 21.08.2024 листом МВС № 24159/01/38-2024 подана на розгляд Уряду.
28.10.2024 відповідний законопроект зареєстровано у Верховній Раді України як проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про Національну поліцію" щодо підвищення ефективності службової діяльності поліції" (реєстр. 12159).
Законопроект від 28.10.2024 № 12159 частково відповідає положенням п.п. 1 та 2 п. 2.1.6.1.3 додатка 2 до Державної антикорупційної програми на 2023 - 2025 роки (далі - Програми), у зв'язку з чим, захід не може вважатися таким, що виконаний повністю.
Так, відповідно до п.п. 1 п. 2.1.6.1.3 додатка 2 до Програми законопроектом має бути встановлено, що «призначення на вищу посаду в поліції, яка передбачає здійснення керівних функцій, здійснюється виключно на умовах конкурсу».
Змінами до ч. 3 ст. 52 Закону України «Про Національну поліцію», запропонованими у законопроекті від 28.10.2024 № 12159, передбачено, що конкурс на посаду поліцейського обов’язково проводиться «серед кандидатів для призначення на керівні посади згідно з переліком, який затверджується Міністерством внутрішніх справ України». Запропонована редакція абз. 3 ч. 3 ст. 52 Закону України «Про Національну поліцію» містить ризики її тлумачення у спосіб, за якого Міністр внутрішніх справ України визначатиме не перелік керівних посад у поліції як такий, а перелік керівних посад, призначення на які має здійснюватися на умовах конкурсу. Такий підхід, на думку Національного агентства, істотно звужує потенціал закладеної в Програму реформи добору на керівні посади в поліції, до того ж надаючи керівнику МВС нічим не регламентовану дискрецію щодо виокремлення серед керівних посад тих, призначення на які має здійснюватися на засадах конкурсу.
До того ж положення п.п. 2 п. 2.1.6.1.3 додатка 2 до Програми, законопроектом має бути визначено, що доброчесність є одним із критеріїв, яким повинен відповідати поліцейський, який претендує на зайняття вищої посади.
Отже, з огляду на зміст Програми критерій доброчесності мав би бути імплементований в процедури проведення:
а) конкурсу на посаду, яка передбачає здійснення керівних функцій;
б) добору на вищу посаду в порядку атестування, передбаченого п. 1 ч. 2 ст. 57 Закону України «Про Національну поліцію».
Натомість законопроектом прямо передбачено впровадження оцінки доброчесності лише щодо процедури атестування (зміна до абз. 1 ч. 1 ст. 57 Закону України «Про Національну поліцію»), яка з урахуванням інших змін, передбачених законопроектом, не поширюється на добір на вищі посади в поліції, що передбачають здійснення керівних функцій.