Відгук громадськості

Захід

2.1.6.2.3. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким передбачено:
1) створення та функціонування двох типів дисциплінарних комісій:
для проведення службових розслідувань згідно з відомостями про порушення поліцейськими службової дисципліни;
з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина;
2) включення до складу дисциплінарних комісій з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина не менше половини членів, які є авторитетними і відомими представниками громадськості, правозахисних організацій;
3) що кількість та склад дисциплінарних комісій центрального органу управління поліції затверджує Міністр внутрішніх справ, а кількість та склад дисциплінарних комісій територіальних (зокрема міжрегіональних) органів поліції — Голова Національної поліції;
4) право дисциплінарної комісії для виконання своїх повноважень надсилати запити до органів (підрозділів) поліції, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб з метою збирання матеріалів, необхідних для проведення службового розслідування; строки, підстави і форми надання органами (підрозділами) поліції, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами інформації дисциплінарним комісіям, а також підстави для відмови у наданні інформації;
5) що висновок дисциплінарної комісії за результатами службового розслідування затверджується керівником, який призначив службове розслідування;
6) що уповноважений накладати дисциплінарне стягнення керівник поліцейського під час вирішення питання про накладення або ненакладення дисциплінарного стягнення керується висновком дисциплінарної комісії з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, а в разі незгоди з таким висновком долучає до нього висловлену в письмовій формі окрему думку з обґрунтуванням своєї правової позиції, а також має право застосувати дисциплінарне стягнення, що відрізняється від запропонованого дисциплінарною комісією з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, але не більш як на один ступінь;
7) ознаки та перелік дисциплінарних проступків поліцейських, якими порушуються права та свободи людини і громадянина і за які дисциплінарна комісія з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина може, зокрема, рекомендувати застосувати дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення з посади із залишенням на службі або звільнення із служби в поліції;
8) внесення змін з урахуванням рекомендацій щодо підвищення ефективності та якості роботи дисциплінарних комісій, наданих за результатами дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.6.2.1

Статус заходу:

Виконано частково

Фактична дата виконання:

31.03.2025

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.1.6.2. Проаналізовано практику застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції України, підготовлено пропозиції щодо внесення змін до нього

Вирішення Проблеми:

2.1.6. Відсутність ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції

Строки виконання:

01.12.2023 - 31.12.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство внутрішніх справ України
співвиконавці:
Національна поліція України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.10.2024 № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу. З огляду на це Національна поліція України (далі - НПУ) розробила оновлений проект Закону України «Про внесення змін до Дисциплінарного статуту Національної поліції України щодо вдосконалення порядку проведення службових розслідувань та забезпечення незалежності дисциплінарних комісій» (далі – проект Закону).

НПУ листом від 30.01.2025 № 15325/01­2025 надіслала до МВС для опрацювання проект Закону.

25.02.2025 за результатами опрацювання МВС проекту Закону, його редакцію листом МВС за вих. № 961/01/382025 повернуто до НПУ для зовнішнього погодження з усіма заінтересованими органами, у тому числі правоохоронними органами, на працівників яких поширюється дія Дисциплінарного статуту НПУ, а також проведення відповідних експертиз відповідно до положень Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950.

27.02.2025 НПУ надіслало проект Закону на зовнішнє погодження до заінтересованих ЦОВВ, а також для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС).

13.03.2025 листом НПУ за вих. № 37795/01-2025 проект Закону надіслано для проведення Національним агентством антикорупційної експертизи.

17.03.2025 листом НПУ за вих. № 40050/01-2025 проект Закону надіслано до Міністерства юстиції України, для проведення правової експертизи, яка, за інформацією, наданою МВС, станом на момент звітування тривала.

МВС зазначає, що після отримання та опрацювання висновку правової експертизи Міністерства юстиції України проект Закону буде поданий на розгляд Уряду у встановленому порядку.

За результатами моніторингу ступеня відповідності фактично вжитих дій вимогам Державної антикорупційної програми на 2023 - 2025 роки щодо змісту виконання, а також зважаючи на внесені зміни до змісту заходу постановою Кабінету Міністрів України від 18.10.2024 № 1194, відповідний захід вважається таким, що «виконаний частково».

Результати моніторингу (щоквартально):

14.05.2025:
Захід виконано невчасно та частково
13.02.2025:
Захід виконано невчасно та частково
05.12.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
14.11.2024:
Захід виконано невчасно та частково
08.08.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
08.05.2024:
Прогрес виконання заходу наявний

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: