Відгук громадськості

Захід

2.1.6.2.3. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким передбачено:
1) створення та функціонування двох типів дисциплінарних комісій:
для проведення службових розслідувань згідно з відомостями про порушення поліцейськими службової дисципліни;
з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина;
2) включення до складу дисциплінарних комісій з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина не менше половини членів, які є авторитетними і відомими представниками громадськості, правозахисних організацій;
3) що кількість та склад дисциплінарних комісій центрального органу управління поліції затверджує Міністр внутрішніх справ, а кількість та склад дисциплінарних комісій територіальних (зокрема міжрегіональних) органів поліції — Голова Національної поліції;
4) право дисциплінарної комісії для виконання своїх повноважень надсилати запити до органів (підрозділів) поліції, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб з метою збирання матеріалів, необхідних для проведення службового розслідування; строки, підстави і форми надання органами (підрозділами) поліції, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами інформації дисциплінарним комісіям, а також підстави для відмови у наданні інформації;
5) що висновок дисциплінарної комісії за результатами службового розслідування затверджується керівником, який призначив службове розслідування;
6) що уповноважений накладати дисциплінарне стягнення керівник поліцейського під час вирішення питання про накладення або ненакладення дисциплінарного стягнення керується висновком дисциплінарної комісії з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, а в разі незгоди з таким висновком долучає до нього висловлену в письмовій формі окрему думку з обґрунтуванням своєї правової позиції, а також має право застосувати дисциплінарне стягнення, що відрізняється від запропонованого дисциплінарною комісією з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, але не більш як на один ступінь;
7) ознаки та перелік дисциплінарних проступків поліцейських, якими порушуються права та свободи людини і громадянина і за які дисциплінарна комісія з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина може, зокрема, рекомендувати застосувати дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення з посади із залишенням на службі або звільнення із служби в поліції;
8) внесення змін з урахуванням рекомендацій щодо підвищення ефективності та якості роботи дисциплінарних комісій, наданих за результатами дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.6.2.1

Статус заходу:

Виконується

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.1.6.2. Проаналізовано практику застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції України, підготовлено пропозиції щодо внесення змін до нього

Вирішення Проблеми:

2.1.6. Відсутність ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції

Строки виконання:

01.12.2023 - 31.12.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство внутрішніх справ України
співвиконавці:
Національна поліція України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2024 р. № 1194 "Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки" внесено зміни до змісту заходу.

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

Міністерство внутрішніх справ (дал - МВС) інформує, що на виконання відповідного заходу Національною поліцією України розроблено проект закону України «Про внесення змін до Закону України “Про Національну поліцію” та Дисциплінарного статуту НПУ щодо вдосконалення порядку проведення службових розслідувань та забезпечення незалежності дисциплінарних комісій» (далі – законопроект), який погоджено МВС без зауважень.

Законопроект було надіслано на погодження до заінтересованих органів. За результатами опрацювання Міністерство економіки України, Міністерство фінансів України, Бюро економічної безпеки України, Державне бюро розслідувань, Державна судова адміністрація України, Федерація профспілок України та Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини погодили законопроект без зауважень. Водночас Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство соціальної політики України, Національне агентство з питань запобігання корупції, Урядовий офіс координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів України та Федерація роботодавців України висловили свої зауваження до законопроекту. У зв'язку з цим, виникла потреба у проведенні узгоджувальних процедур із зазначеними органами.

МВС зазначає, що Національна поліція України надіслала законопроект до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи.

За інформацією, наданою МВС, станом на 30.09.2024 відповіді від Міністерства юстиції України до Національної поліції України не надійшло, що ускладнює внесення законопроекту на розгляд Кабінету Міністрів України.

Результати моніторингу (щоквартально):

05.12.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
14.11.2024:
Захід виконано невчасно та частково
08.08.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
08.05.2024:
Прогрес виконання заходу наявний

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: