Відгук громадськості

Захід

2.1.6.2.3. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким передбачено:
1) створення та функціонування двох типів постійних незалежних дисциплінарних комісій: а) для проведення службових розслідувань за ознаками порушення поліцейським конституційних прав і свобод людини і громадянина; б) для проведення службових розслідувань щодо інших дисциплінарних проступків поліцейських;
2) включення до складу дисциплінарних комісій для проведення службових розслідувань за ознаками порушення поліцейським конституційних прав і свобод людини і громадянина не менше половини членів, які є авторитетними і відомими представниками громадськості, правозахисних організацій;
3) що кількість та склад дисциплінарних комісій центрального органу управління поліції затверджує Міністр внутрішніх справ, а кількість та склад дисциплінарних комісій територіальних (у тому числі міжрегіональних) органів поліції — Голова Національної поліції;
4) право дисциплінарній комісії для виконання своїх повноважень надсилати запити до органів (підрозділів) поліції, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб з метою збирання матеріалів, необхідних для проведення службового розслідування; строки, підстави і форми надання органами (підрозділами) поліції, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами інформації дисциплінарним комісіям, а також підстави для відмови у наданні інформації;
5) заборону на надання будь-яких вказівок дисциплінарним комісіям;
6) що висновок дисциплінарної комісії за результатами службового розслідування затверджується головою комісії;
7) що уповноважений накладати дисциплінарне стягнення керівник поліцейського під час вирішення питання про накладення або ненакладення дисциплінарного стягнення керується висновком дисциплінарної комісії, а в разі незгоди з таким висновком письмово це обґрунтовує і надсилає висновок і матеріали службового розслідування особі, яка уповноважена затверджувати склад відповідної комісії, яка приймає рішення про застосування або незастосування дисциплінарного стягнення;
8) механізм оскарження поліцейським рішення про накладення на нього дисциплінарного стягнення;
9) ознаки та перелік дисциплінарних проступків поліцейських, якими порушуються права та свободи людини і громадянина і за які спеціальна дисциплінарна комісія може, в тому числі, застосувати дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення з посади із залишенням на службі або звільнення із служби в поліції;
10) внесення змін з урахуванням рекомендацій щодо підвищення ефективності та якості роботи поліцейських комісій та процедури відбору, наданих за результатами дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.6.2.1

Статус заходу:

Виконується

Захід спрямований на досягнення ОСР:

2.1.6.2. Проаналізовано практику застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції, підготовлено пропозиції щодо внесення змін до нього

Вирішення Проблеми:

2.1.6. Відсутність ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції

Строки виконання:

01.12.2023 - 31.07.2024

Відповідальні виконавці (органи влади):

Головний виконавець: Міністерство внутрішніх справ України
співвиконавці:
Національна поліція України

Джерела фінансування:

державний бюджет

Обсяги фінансування (тис. грн.):

у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік

Показник виконання:

проект закону подано до Верховної Ради України

Стан виконання

Хід/ Результат виконання:

За інформацією МВС щодо виконання заходу у ІV кварталі 2023 року за результатами експертного обговорення звіту аналітичного дослідження, предметом якого є аналіз ефективності застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції України з 2018 по 2022 роки, розробляється проект Закону України про внесення змін до Законів України "Про Національну поліцію " та "Про Дисциплінарний статут Національної поліції України", яким будуть уточнені окремі положення цих законів щодо вдосконалення діяльності дисциплінарних комісій.



Інформуючи про стан виконання заходу у І кварталі 2024 року МВС повідомляє про продовження роботи над законопроектом.



Водночас ураховуючи те, що Планом законопроектної роботи Верховної Ради України на 2024 рік розроблення відповідного законопроекту передбачено на грудень 2024 року, МВС ініціювало внесення відповідних змін до підпункту 2.1.6.2.3. додатку 2 до Державної антикорупційної програми на 2023 – 2025 роки.

Відповідна пропозиція включена до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки.

Результати моніторингу (щоквартально):

08.05.2024:
Прогрес виконання заходу наявний
06.02.2024:
Виконання заходу розпочато вчасно

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: