Захід
2.1.6.3.6. Забезпечення проведення аналітичного дослідження, предметом якого є перспективи удосконалення кадрової політики та зміни умов оплати праці поліцейських з метою підвищення конкурентоспроможності служби в поліції на ринку праці, яке, зокрема, містить пропозиції щодо джерел покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських
Статус заходу:
Фактична дата виконання:
31.10.2023
Захід спрямований на досягнення ОСР:
2.1.6.3. Розроблено систему оцінки ефективності роботи працівників Національної поліції, а також електронну систему управління персоналом
Вирішення Проблеми:
2.1.6. Відсутність ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції
Строки виконання:
Відповідальні виконавці (органи влади):
Національна поліція України
Джерела фінансування:
державний бюджет та/або кошти міжнародної технічної допомоги
Обсяги фінансування (тис. грн.):
у межах встановлених бюджетних призначень на відповідний рік
Показник виконання:
аналітичне дослідження проведено та підготовлено звіт за його результатами
Стан виконання
Хід/ Результат виконання:
МВС забезпечено проведення аналітичного дослідження, предметом якого є перспективи вдосконалення кадрової політики та зміни умов оплати праці поліцейських з метою підвищення конкурентоспроможності служби в поліції на ринку праці.
За результатами моніторингу встановлено, що звіт характеризується загалом високим рівнем доказовості в частині визначення проблеми, оскільки ґрунтується на об'єктивних даних. Водночас, запропоновані шляхи вирішення проблеми не містять пропозицій щодо джерел покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських, як того вимагає зміст підпункту 2.1.6.3.6 додатку 2 до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки.
З огляду на вказане, захід не може вважатися таким, що виконано повністю.
МВС запропонувало виключити з предмета дослідження питання про джерела покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських (лист від 15.04.2024 № 5931/03/38-2024).
Водночас наведені у дослідженні варіанти вирішення проблеми відсутності ефективної моделі оплати праці поліцейських, яка артикульована в Антикорупційній стратегії на 2021 – 2025 роки, так чи інакше пов’язані або із збільшенням витрат Державного бюджету України, або ж із зменшенням надходжень бюджету.
Варто зауважити, що відповідно до ч. 3 ст. 91 Регламенту Верховної Ради України у разі внесення законопроекту, проекту іншого акта, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету (надходжень бюджету та/або витрат бюджету), суб'єкт права законодавчої ініціативи зобов'язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Якщо такі зміни показників бюджету передбачають зменшення надходжень бюджету та/або збільшення витрат бюджету, до законопроекту, проекту іншого акта подаються пропозиції змін до законодавчих актів щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету.
Аналогічні положення передбачені ч. 1 ст. 27 Бюджетного кодексу України, а також п.п. 3 п. 3 § 70 Регламенту Кабінету Міністрів України.
При цьому саме відсутність пропозицій щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету стало ключовою передумовою того, що відповідні спроби нормативно-правового вирішення проблеми не зазнали успіху, про що свідчать відповідні висновки Мінфіну та Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
З огляду на вказане посилання МВС на положення нормативно-правових актів, які визначають, що фінансування видатків на грошове забезпечення поліцейських здійснюється виключно за рахунок коштів державного бюджету, хоч і є таким, що відповідає дійсності, водночас не усуває потреби у пошуку джерел щодо покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських.
Водночас, з метою врегулювання питання щодо повного виконання завдання, визначеного підпунктом 2.1.6.3.6 проблеми 2.1.6 пункту 2.1 розділу ІІ Державної програми, МВС спільно з Національною поліцією України та НАЗК 19 червня 2024 року проведено додаткове обговорення стану виконання зазначеного заходу в режимі відеоконференцзв’язку.