ОСР
2.1.6.2. Проаналізовано практику застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції України, підготовлено пропозиції щодо внесення змін до нього
Вирішення Проблеми:
2.1.6. Відсутність ефективної моделі призначення на посади, оплати праці, просування по службі та розгляду дисциплінарних скарг у системі Національної поліції
Строки виконання всіх заходів в межах ОСР
01.05.2023 -
31.12.2024
Виконання заходів ДАП в межах ОСР
Загальна кількість заходів –
9
2
1
6
Виконано
Виконується
Не розпочато
Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями
Міністерство внутрішніх справ України
22.2%
9
Зведена загальна інформація про Заходи
Індикатори досягнення ОСР
Загальна кількість індикаторів – 4
Повністю досягнуті індикатори – 0
Частково досягнуті індикатори – 0
Індикатори з оцінкою 0% – 4
Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення
№ | Індикатори | Вага (%) |
---|---|---|
1 |
оприлюднено аналітичний звіт МВС за результатами дослідження результатів застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції України за період з 2018 р. до лютого 2022 р., в якому, зокрема, зазначено (із виокремленням за кожним показником даних щодо молодшого, середнього, старшого та вищого складу поліції): а) загальну кількість проведених службових розслідувань (3 відсотки); б) кількість зареєстрованих заяв, скарг та повідомлень громадян, посадових осіб, інших поліцейських, медіа, рапортів про вчинення поліцейським порушення, що має ознаки дисциплінарного проступку (3 відсотки); в) кількість службових розслідувань за відомостями про порушення поліцейським конституційних прав і свобод людини і громадянина (5 відсотків); г) кількість дисциплінарних комісій, до складу яких включалися представники громадськості (3 відсотки); ґ) кількість застосованих дисциплінарних стягнень (за видами) (3 відсотки); д) опис та результати оцінки найбільш поширених проблем, пов’язаних з ефективністю та прозорістю процедури притягнення до дисциплінарної відповідальності поліцейських (5 відсотків); е) перспективи утворення дисциплінарного органу із статусом міжрегіонального територіального органу Національної поліції (3 відсотки); є) рекомендації щодо підвищення ефективності та якості процедури службового розслідування і незалежності роботи дисциплінарної комісії (5 відсотків) |
30% |
2 |
набрав чинності закон, яким, зокрема, передбачено: а) створення та функціонування двох типів дисциплінарних комісій: для проведення службових розслідувань за відомостями про порушення поліцейськими службової дисципліни; з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина (6 відсотків); б) включення до складу дисциплінарних комісій з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина не менше ніж половини членів, які є авторитетними і відомими представниками громадськості, правозахисних організацій (6 відсотків); в) що кількість та склад дисциплінарних комісій центрального органу управління поліції затверджує Міністр внутрішніх справ, а кількість та склад дисциплінарних комісій територіальних (зокрема міжрегіональних) органів поліції — Голова Національної поліції (6 відсотків); г) право дисциплінарної комісії на виконання своїх повноважень надсилати запити до органів (підрозділів) поліції, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб незалежно від форми власності з метою збирання матеріалів, необхідних для проведення службового розслідування; строки, підстави і форми надання органами (підрозділами) поліції, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами інформації дисциплінарним комісіям, а також підстави для відмови у наданні інформації (6 відсотків); ґ) що висновок дисциплінарної комісії за результатами службового розслідування затверджує керівник, який призначив службове розслідування (6 відсотків); д) що уповноважений накладати дисциплінарне стягнення керівник поліцейського під час вирішення питання про накладення або ненакладення дисциплінарного стягнення керується висновком дисциплінарної комісії з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, а в разі незгоди з таким висновком долучає до нього висловлену в письмовій формі окрему думку з обґрунтуванням своєї правової позиції, а також має право застосувати дисциплінарне стягнення, що відрізняється від запропонованого дисциплінарною комісією з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, але не більше ніж на один ступінь (5 відсотків); е) ознаки та перелік дисциплінарних проступків поліцейських, якими порушуються права та свободи людини і громадянина і за які дисциплінарна комісія з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина може, зокрема, рекомендувати застосувати дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення з посади із залишенням на службі або звільнення із служби в поліції (5 відсотків); є) внесення змін з урахуванням рекомендацій щодо підвищення ефективності та якості роботи дисциплінарних комісій, наданих за результатами дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.6.2.1 (5 відсотків) |
45% |
3 | нормативно-правові акти МВС приведено у відповідність із законом, зазначеним у підпункті 2 підпункту 2.1.6.2 | 15% |
4 |
за результатами експертного опитування встановлено, що: а) понад 75 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють якість правового регулювання, запровадженого у результаті набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2 підпункту 2.1.6.2, як високу або дуже високу (10 відсотків); б) понад 50 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють якість правового регулювання, запровадженого у результаті набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2 пункту 2.1.6.2, як високу або дуже високу (7 відсотків); в) понад 25 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють якість правового регулювання, запровадженого у результаті набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2 пункту 2.1.6.2, як високу або дуже високу (3 відсотки) |
10% |