Відгук громадськості

ОСР

2.7.7.2. Впроваджено справедливий конкурс на підтримку громадських об’єднань осіб з інвалідністю

Вирішення Проблеми:

2.7.7. Відсутній належний облік та прозорість у використанні коштів, передбачених у бюджетах усіх рівнів на соціальний захист для всіх категорій отримувачів соціальної допомоги

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 31.12.2023

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 3
1 1 1
Виконано частково Не виконано Не розпочато

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Міністерство соціальної політики України

33.3%
3

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 2.7.7.2.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, який:
1) визначає термін “громадське об’єднання осіб з інвалідністю”;
2) впроваджує інституційну підтримку для громадських об’єднань осіб з інвалідністю на державному та місцевому (у разі здійснення таких видатків) рівні;
3) встановлює вимогу про отримання громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів виключно за результатами відкритих та прозорих конкурсів — як для виконання програм (реалізації проектів, заходів), так і в рамках інституційної підтримки;
4) не передбачає жодних привілеїв для всеукраїнських або інших громадських об’єднань осіб з інвалідністю
Міністерство соціальної політики України проект закону подано до Верховної Ради України
Захід не виконано
Не виконано
2 2.7.7.2.2 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Порядку проведення конкурсу з інституційної підтримки громадських об’єднань осіб з інвалідністю, який:
1) впроваджує інституційну підтримку для громадських об’єднань осіб з інвалідністю виключно на конкурсних засадах;
2) не передбачає жодних привілеїв для окремих громадських об’єднань осіб з інвалідністю;
3) встановлює недискримінаційні критерії допуску громадських об’єднань осіб з інвалідністю до конкурсу, зокрема щодо мінімальної кількості членів організації (щонайбільше десятки осіб,
оптимально — без вимог щодо членства), мінімального представництва в регіонах (щонайбільше, в одній чверті регіонів), мінімальної тривалості статутної діяльності (щонайбільше три роки);
4) встановлює обґрунтовані, чіткі, вимірювані та досяжні критерії оцінки конкурсних пропозицій та визначення переможців конкурсу;
5) забезпечує повну прозорість конкурсу інституційної підтримки та публічність всієї конкурсної документації, прийнятих рішень та документації щодо виконання бюджетної програми та моніторингу використання коштів інституційної підтримки;
6) встановлено ефективні, обґрунтовані, чіткі, вимірювані та досяжні показники ефективності (КРІ) використання коштів інституційної підтримки громадських об’єднань осіб з інвалідністю
Міністерство соціальної політики України постанову Кабінету Міністрів України прийнято
Виконання заходу не розпочато
Не розпочато
3 2.7.7.2.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об’єднань осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 166, Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки Українського товариства сліпих та Українського товариства глухих, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
14 березня 2018 р. № 183, та Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
12 жовтня 2011 р. № 1049, який:
1) закріплює вимогу про бюджетну фінансову підтримку виконання програм (реалізації проектів, заходів) громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю виключно на конкурсних засадах;
2) не передбачає жодних привілеїв для окремих громадських об’єднань осіб з інвалідністю;
3) визначає такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р.
№ 183 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки Українського товариства сліпих та Українського товариства глухих”;
4) мінімізує можливості для проведення конкурсів без використання програмного модуля “Конкурси проектів інститутів громадянського суспільства” (електронної системи проведення конкурсу);
5) забезпечує оприлюднення всіх матеріалів конкурсних пропозицій, у тому числі кошторисів витрат;
6) забезпечує можливість оплати роботи членів конкурсних комісій не з числа представників Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, державних та муніципальних службовців із визначеним максимальним обсягом/відсотком для таких платежів;
7) встановлює додаткові стандарти прозорості конкурсу, у тому числі право присутності на засіданнях конкурсної комісії представників засобів масової інформації та громадськості, здійснення відео-, аудіозапису та трансляції засідань конкурсної комісії;
8) встановлює вимогу про оприлюднення щонайменше знеособлених результатів голосування членів конкурсної комісії щодо кожного питання;
9) встановлює вимогу про оприлюднення рішень конкурсної комісії про результати оцінки конкурсних пропозицій та виставлених кожним членом конкурсної комісії балів (у знеособленому вигляді);
10) визначає деталізовану процедуру оскарження рішень конкурсної комісії про недопуск до конкурсу, результатів оцінки конкурсних пропозицій та про визначення переможців конкурсу;
11) встановлює, що рішення конкурсної комісії, утвореної Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, оскаржуються у порядку, визначеному Мінсоцполітики;
12) встановлює, що переможці конкурсу отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів на рахунки, відкриті у державних банках (замість казначейських рахунків)
Міністерство соціальної політики України постанову Кабінету Міністрів України прийнято
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 3

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 3

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким:
а) визначено термін “громадське об’єднання осіб з інвалідністю”
(2 відсотки);
б) впроваджено інституційну підтримку для громадських об’єднань осіб з інвалідністю на державному та місцевому (у разі здійснення таких видатків) рівні (15 відсотків);
в) встановлено вимогу про отримання громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів виключно за результатами відкритих та прозорих конкурсів – як для виконання програм (реалізації проектів, заходів), так і в рамках інституційної підтримки (15 відсотків);
г) не передбачено жодних привілеїв для всеукраїнських або інших громадських об’єднань осіб з інвалідністю (3 відсотки)
35%
2 набрав чинності затверджений Кабінетом Міністрів України Порядок проведення конкурсу з інституційної підтримки громадських об’єднань осіб з інвалідністю, яким:
а) впроваджено інституційну підтримку для громадських об’єднань осіб з інвалідністю виключно на конкурсних засадах (3 відсотки);
б) не передбачено жодних привілеїв для окремих громадських об’єднань осіб з інвалідністю (5 відсотків);
в) встановлено недискримінаційні критерії допуску громадських об’єднань осіб з інвалідністю до конкурсу, зокрема щодо
мінімальної кількості членів організації (щонайбільше, десятки осіб, оптимально — без вимог щодо членства), мінімального представництва в регіонах (щонайбільше, в одній четвертій регіонів), мінімальної тривалості статутної діяльності (щонайбільше, три роки) (9 відсотків);
г) встановлено обґрунтовані, чіткі, вимірювані та досяжні критерії оцінки конкурсних пропозицій та визначення переможців конкурсу
(7 відсотків);
ґ) забезпечено повну прозорість конкурсу інституційної підтримки та публічність всієї конкурсної документації, прийнятих рішень та документації щодо виконання бюджетної програми та моніторингу використання коштів інституційної підтримки (5 відсотків);
д) встановлено ефективні, обґрунтовані, чіткі, вимірювані та досяжні показники ефективності (КРІ) використання коштів інституційної підтримки громадських об’єднань осіб з інвалідністю (6 відсотків)
35%
3 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об’єднань осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 166, Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки Українського товариства сліпих та Українського товариства глухих, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р. № 183, та Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня
2011 р. № 1049) якою:
а) закріплено вимогу про бюджетну фінансову підтримку виконання програм (реалізації проектів, заходів) громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю виключно на конкурсних засадах (5 відсотків);
б) не передбачено жодних привілеїв для окремих громадських об’єднань осіб з інвалідністю (3 відсотки);
в) визначено такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 р. № 183 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки Українського товариства сліпих та Українського товариства глухих” (2 відсотки);
г) мінімізовано можливості для проведення конкурсів без використання програмного модуля “Конкурси проектів інститутів громадянського суспільства” (електронної системи проведення конкурсу) (2 відсотки);
ґ) забезпечено оприлюднення всіх матеріалів конкурсних пропозицій, в тому числі кошторисів витрат (3 відсотки);
д) забезпечено можливість оплати роботи членів конкурсних комісій не з числа представників Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, державних та муніципальних службовців із визначеним максимальним обсягом/відсотком для таких платежів (2 відсотки);
е) встановлено додаткові стандарти прозорості конкурсу, в тому числі право присутності на засіданнях конкурсної комісії представників засобів масової інформації та громадськості, здійснення відео-, аудіозапису та трансляції засідань конкурсної комісії (3 відсотки);
є) встановлено вимогу про оприлюднення, щонайменше, знеособлених результатів голосування членів конкурсної комісії щодо кожного питання
(2 відсотки);
ж) встановлено вимогу про оприлюднення рішень конкурсної комісії про результати оцінки конкурсних пропозицій та виставлених кожним членом конкурсної комісії балів (в знеособленому вигляді)
(3 відсотки);
з) визначено деталізовану процедуру оскарження рішень конкурсної комісії про недопуск до конкурсу, результатів оцінки конкурсних пропозицій та про визначення переможців конкурсу (2 відсотки);
и) встановлено, що рішення конкурсної комісії, утвореної Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю, оскаржуються у порядку, визначеному Мінсоцполітики (2 відсотки);
і) встановлено, що переможці конкурсу отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів на рахунки, відкриті у державних банках (замість казначейських рахунків) (1 відсоток)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: