Відгук громадськості

ОСР

3.3.2.4. Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура ефективно виконують покладені на них завдання, серед іншого, завдяки:
уточненню положень законодавства щодо укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушеннях;
забезпеченню дотримання на практиці правил підслідності із притягненням до відповідальності прокурорів, які допустили їх порушення;
подальшій оптимізації внутрішніх процесів, повноцінному запровадженню системи електронного кримінального провадження

Вирішення Проблеми:

3.3.2. Низька оперативність та якість здійснення досудового розслідування корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень (значна частка таких проваджень тривають роками) обумовлена надмірною складністю окремих процесуальних дій

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 30.09.2023

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 2
1 1
Виконано Виконано частково

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Міністерство юстиції України

100%
1

Офіс Генерального прокурора

100%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.3.2.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) надано можливість укладати угоди про визнання винуватості у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, у разі повного або часткового відшкодування збитків чи заподіяної шкоди обвинуваченим, підозрюваним (крім організатора кримінального правопорушення);
2) передбачено можливість звільнення від відбування покарання з випробуванням у разі укладення угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро;
3) розширено перелік покарань, які можуть бути узгоджені сторонами угоди для звільнення від відбування покарання з випробуванням у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро, а також розширено перелік застосовних додаткових покарань;
4) передбачено можливість визначення довшого за три роки випробувального строку в разі звільнення від відбування покарання з випробуванням на підставі угоди про визнання винуватості, а також визначено довші строки погашення судимості у разі звільнення від відбування покарання з випробуванням щодо тяжких чи особливо тяжких корупційних злочинів;
5) передбачено можливість продовжити судове провадження у загальному порядку у разі відмови суду у затвердженні угоди про визнання винуватості та відсутності клопотання про повернення провадження на досудове розслідування;
6) надано можливість повторного звернення до суду з угодою про визнання винуватості у тому самому кримінальному провадженні у разі усунення підстав для відмови в її укладенні;
7) встановлено, що вирішення спорів про підслідність у провадженнях, що віднесені чи можуть бути віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро, здійснює лише Генеральний прокурор або заступник Генерального прокурора — керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури
Міністерство юстиції України Офіс Генерального прокурора, Національне антикорупційне бюро проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано невчасно та частково
Виконано частково
2 3.3.2.4.2 Забезпечення технічної можливості пошуку інформації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за різними критеріями (зокрема, за змістом фабули, розміром збитків) з метою пошуку кримінальних проваджень, які можуть бути віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро і досудове розслідування у яких здійснюють інші органи Офіс Генерального прокурора функціональні можливості Єдиного реєстру досудових розслідувань уможливлюють пошук кримінальних проваджень за різними критеріями (зокрема, за змістом фабули, розміром збитків)
Захід виконано невчасно та повністю
Виконано

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 2

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 2

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким:
а) надано можливість укладати угоди про визнання винуватості у кримінальних провадженнях, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, у разі повного чи часткового відшкодування збитків чи заподіяної шкоди обвинуваченим, підозрюваним (крім організатора кримінального правопорушення) (12 відсотків);
б) передбачено можливість звільнення від відбування покарання з випробуванням у разі затвердження угод про визнання винуватості у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України (12 відсотків);
в) розширено перелік покарань, які можуть бути узгоджені сторонами угоди для звільнення від відбування покарання з випробуванням у кримінальних провадженнях щодо корупційних кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, а також розширено перелік застосовних додаткових покарань (12 відсотків);
г) передбачено можливість визначення довшого за три роки іспитового строку у разі звільнення від відбування покарання з випробуванням на підставі угоди про визнання винуватості, а також визначено довші строки погашення судимості у разі звільнення від відбування покарання з випробуванням щодо тяжких чи особливо тяжких корупційних злочинів (8 відсотків);
ґ) передбачено можливість продовження судового провадження у загальному порядку у разі відмови суду у затвердженні угоди про визнання винуватості та відсутності клопотання про повернення провадження на досудове розслідування (8 відсотків);
д) надано можливість повторного звернення до суду з угодою про визнання винуватості у тому самому кримінальному провадженні у разі усунення підстав для відмови в її укладенні (8 відсотків);
е) встановлено, що вирішення спорів про підслідність у провадженнях, які віднесені чи можуть бути віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро України, здійснюється лише Генеральним прокурором або заступником Генерального прокурора — керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (10 відсотків)
70%
2 щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють, що:
а) існують достатні стимули до укладення угод про визнання винуватості підозрюваними, обвинуваченими у провадженнях, підслідних Національному антикорупційному бюро
(5 відсотків);
б) угоди про визнання винуватості, які укладаються у провадженнях, підслідних Національному антикорупційному бюро, відповідають інтересам суспільства (5 відсотків);
в) правила підслідності дотримані у кожному або у переважній більшості кримінальних проваджень щодо правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України (5 відсотків);
г) у кожному випадку порушення правил підслідності у кримінальних провадженнях щодо правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, відповідні незаконні рішення скасовувались (5 відсотків);
ґ) у кожному випадку порушення правил підслідності у кримінальних провадженнях щодо правопорушень, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, слідчі і прокурори що допустили порушення, були притягнуті до дисциплінарної відповідальності (2,5 відсотка);
д) у кожному випадку кримінальне провадження, що витребуване за рішенням Директора Національного антикорупційного бюро України погодженим прокурором Спеціалізованої антикорупційної прокуратури або в якому органом досудового розслідування заступник Генерального прокурора — керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури визначив Національне антикорупційне бюро України, передавалося до Національного антикорупційного бюро України (2,5 відсотка);
е) внутрішні процедури у Національному антикорупційному бюро України є повністю чи здебільшого ефективними (2,5 відсотка);
є) внутрішні процедури у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі є повністю чи здебільшого ефективними (2,5 відсотка)
30%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: