Відгук громадськості

ОСР

3.3.4.1. Судовий розгляд кримінальних проваджень щодо корупційних та пов’язаних з корупцією кримінальних правопорушень здійснюється з дотриманням принципів, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України

Вирішення Проблеми:

3.3.4. Загальна динаміка розгляду судами справ про корупційні та пов’язані з корупцією кримінальні правопорушення є низькою. Відсутня усталена практика розгляду кримінальних проваджень цієї категорії. Мають місце непоодинокі випадки зловживання учасниками судового процесу процесуальними правами

Строки виконання всіх заходів в межах ОСР

01.03.2023 - 31.08.2023

Виконання заходів ДАП в межах ОСР

Загальна кількість заходів – 1
1
Виконано частково

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

100%
1

Зведена загальна інформація про Заходи

Назва заходу Головний виконавець Співвиконавці Показник виконання Результати моніторингу (останні) Статус
1 3.3.4.1.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким:
1) запроваджено одноособовий судовий розгляд кримінальних проваджень у Вищому антикорупційному суді як суді першої інстанції (крім кримінальних проваджень щодо особливо тяжких злочинів, які у Вищому антикорупційному суді як суді першої інстанції розглядає колегія у складі трьох суддів);
2) передбачено недопустимість зловживання процесуальними правами учасниками кримінального провадження та можливість визнання слідчим суддею, судом певних дій або бездіяльності таких учасників зловживанням;
3) надано повноваження слідчому судді, суду постановляти окрему ухвалу у разі зловживань процесуальними правами або недотримання обов’язків учасниками кримінальних проваджень;
4) розширено підстави для застосування грошових стягнень за порушення обов’язків учасниками кримінального провадження та збільшено їх розміри;
5) спрощено порядок здійснення виклику у кримінальному провадженні для осіб, які проживають за кордоном і є громадянами України;
6) передбачено, що відсутність лише усіх захисників одного підозрюваного, обвинуваченого одночасно під час судового засідання є підставою для відкладення судового розгляду;
7) встановлено порядок визначення обсягу та послідовності дослідження документів, звуко- та відеозаписів у судовому засіданні;
8) передбачено можливість проголошувати лише вступну та резолютивну частину вироку, який має значний обсяг та потребує значного обсягу часу для проголошення, із врученням (направленням у разі відсутності у судовому засіданні) його повного тексту у день проголошення учасникам судового провадження
Національне агентство з питань запобігання корупції Офіс Генерального прокурора, Національне антикорупційне бюро проект закону подано до Верховної Ради України
Захід виконано вчасно, але частково
Виконано частково

Індикатори досягнення ОСР

Загальна кількість індикаторів – 2

Повністю досягнуті індикатори – 0

Частково досягнуті індикатори – 0

Індикатори з оцінкою 0% – 2

Зведена загальна інформація про Індикатори досягнення

Індикатори Вага (%)
1 набрав чинності закон, яким:
а) запроваджено одноособовий судовий розгляд кримінальних проваджень у Вищому антикорупційному суді як суді першої інстанції (крім кримінальних проваджень щодо особливо тяжких злочинів, які у Вищому антикорупційному суді як суді першої інстанції розглядає колегія у складі трьох суддів) (7,5 відсотка);
б) передбачено недопустимість зловживання процесуальними правами учасниками кримінального провадження та можливість визнання слідчим суддею, судом певних дій або бездіяльності таких учасників зловживанням (7,5 відсотка);
в) надано повноваження слідчому судді, суду постановляти окрему ухвалу у разі зловживань процесуальними правами або недотримання обов’язків учасниками кримінальних проваджень (7,5 відсотків);
г) розширено підстави для застосування грошових стягнень за порушення обов’язків учасниками кримінального провадження та збільшено їх розміри (7,5 відсотка);
ґ) спрощено порядок здійснення виклику в кримінальному провадженні для осіб, які проживають за кордоном і є громадянами України (5 відсотків);
д) передбачено, що відсутність усіх захисників одного підозрюваного, обвинуваченого одночасно під час судового засідання є підставою для відкладення судового розгляду (5 відсотків);
е) встановлено порядок визначення обсягу та послідовності дослідження документів, звуко- та відеозаписів у судовому засіданні (5 відсотків);
є) передбачено можливість проголошувати лише вступну та резолютивну частину вироку, який має значний обсяг та потребує значного обсягу часу для проголошення, із врученням (направленням у разі відсутності у судовому засіданні) його повного тексту у день проголошення учасникам судового провадження (5 відсотків)
50%
2 щонайменше 80 відсотків фахівців у сфері формування та реалізації правової політики оцінюють, що:
а) положення законодавства дають змогу забезпечити дотримання розумних строків здійснення судового розгляду кримінальних проваджень (10 відсотків);
б) судовий розгляд кримінальних проваджень щодо корупційних або пов’язаних із корупцією кримінальних правопорушень (крім проваджень, віднесених до предметної підсудності Вищого антикорупційного суду) здійснюється завжди або переважно із дотриманням розумних строків
(10 відсотків);
в) судовий розгляд кримінальних проваджень, віднесених до предметної юрисдикції Вищого антикорупційного суду, щодо корупційних або пов’язаних із корупцією кримінальних правопорушень здійснюється завжди або переважно із дотриманням розумних строків (10 відсотків);
г) судова практика у кримінальних провадженнях щодо корупційних або пов’язаних із корупцією кримінальних правопорушень (крім проваджень, віднесених до предметної підсудності Вищого антикорупційного суду) є завжди або здебільшого усталеною (10 відсотків);
ґ) судова практика у кримінальних провадженнях, віднесених до предметної юрисдикції Вищого антикорупційного суду, щодо корупційних або пов’язаних із корупцією кримінальних правопорушень є завжди або здебільшого усталеною (10 відсотків)
50%

Ключові джерела оцінки:

Додаткові джерела інформації: