Проблема

1.4.2. Процес подання інформації до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є обтяжливим через недостатню обізнаність суб’єктів декларування з вимогами до заповнення декларацій; періодичні проблеми у функціонуванні цього реєстру, недостатня якість законодавства

Загальна інформація щодо проблеми

Процес подання інформації до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, довгий час був обтяжливим у зв’язку з рядом причин. Основними з них були: технічні проблеми, що порушували стале функціонування Реєстру; необізнаність декларантів з вимогами законодавства та порядком заповнення декларацій; необхідність збору декларантом великої кількості даних; недостатня якість і сталість законодавства.
Зазначена проблема призводить до великої кількості помилок під час заповнення декларацій суб’єктами декларування, поширені випадки порушення строків подання декларації, нерозуміння декларантом суті норм законодавства і порядку їх виконання.
Слід зазначити, що ця проблема частково вирішена. Зокрема, Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, як програмно-апаратний комплекс було модернізовано та перенесено у приміщення Національного агентства. Також було вжито значних кроків щодо полегшення і спрощення процедури заповнення декларації, зокрема було запроваджено такі новації: можливість зміни виду декларації без подання нової декларації; можливість використовувати інтегрований довідник з новими назвами населених пунктів, територіальних громад, районів; автоматичне заповнення полів з найменуванням юридичних осіб за кодом згідно з ЄДРПОУ; інтегровано довідник марок, моделей транспортних засобів; запроваджено “випадаючий список” найбільш поширених об’єктів декларування, який було сформовано за результатами проведеного аналізу декларацій за попередні періоди; усунуто можливість зазначати неіснуючу криптовалюту; полегшено введення інформації про банківські рахунки; створено можливість ознайомлюватися з даними, що містяться в інших реєстрах з використанням функції “Дані для декларації”.
Іншою актуальною причиною проблеми є мінливість і непередбачуваність законодавства у сфері декларування. Зокрема, за час існування електронного декларування законодавець неодноразово змінював перелік декларантів та інформації, що має бути відображена в декларації. Такі зміни переважно відбувалися без попереднього широкого обговорення, ними не передбачалися достатні для адаптації перехідні періоди. Це спричиняло численні помилки декларантів під час заповнення декларації, неподання чи несвоєчасне подання декларацій тощо.
Розгорнути...

Виконання заходів ДАП в межах проблеми

Загальна кількість ОСР – 4
Всі заходи ДАП
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
має розпочатись має бути завершено
3 5
8
Виконується Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 0 (0%)

Строки виконання всіх заходів

01.03.2023 - 31.12.2025

Виконання заходів ДАП в межах Проблеми за основними головними виконавцями

Національне агентство з питань запобігання корупції

0%
5

Міністерство цифрової трансформації України

0%
1

Міністерство внутрішніх справ України

0%
1

Державна міграційна служба України

0%
1

Досягнення ОСР в межах Проблеми

Загальна кількість ОСР – 4

Зведена загальна інформація про ОСР та заходи в межах ОСР

Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Відмітка про виконання % виконаних заходів (повністю та частково)
2.1. ОСР 1.4.2.2 Суб’єкти подання декларацій витрачають менше часу при їх заповненні та роблять менше помилок при внесенні інформації, зокрема завдяки оновленій формі декларації, можливості автоматичного перенесення у декларацію окремої інформації з інших державних реєстрів 1.4.2.2.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким передбачено деталізацію норм у статті 46 Закону та оптимізацію переліку інформації, що підлягає декларуванню Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0/ 6
2.2. 1.4.2.2.2. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України, якою визначається порядок (процедура) верифікації у публічних електронних реєстрах, у тому числі: 1) ідентифікаційних даних фізичних осіб; 2) адрес відповідно до Єдиного державного реєстру адрес Міністерство цифрової трансформації України Не розпочато
2.3. 1.4.2.2.3. Проведення аналізу щодо взаємодії та технічної сумісності (інтероперабельності) Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та інших державних реєстрів, який включає: 1) ідентифікацію причин недостатньої сумісності відомостей, наявних в публічних електронних реєстрах, та інших інформаційно-комунікаційних системах, з відомостями, які зазначаються у декларації, що подається до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 2) формування пропозицій щодо шляхів усунення виявлених причин недостатньої сумісності реєстрів Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.4. 1.4.2.2.4. Доповнення даних про власників, належних користувачів транспортних засобів, перенесених до Єдиного державного реєстру транспортних засобів з попередніх реєстрів, інших інформаційних систем, відомостями про реєстраційний номер облікової картки платника податків або про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за умови присвоєння такого номера) Міністерство внутрішніх справ України Не розпочато
2.5. 1.4.2.2.5. Запровадження функціонування електронного сервісу верифікації інформації про особу Державна міграційна служба України Не розпочато
2.6. 1.4.2.2.6. Забезпечення суб'єктам декларування з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, безоплатного доступу до відомостей про них та членів їх сімей, які містяться в інформаційно-комунікаційних і довідкових системах, реєстрах, банках даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, у тому числі інформації з обмеженим доступом, до яких Національне агентство має автоматизований доступ, та автоматизоване перенесення таких відомостей до форми декларації Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
3.1. ОСР 1.4.2.3 Суб’єкти декларування мають змогу отримати вичерпну інформацію та консультації щодо заповнення декларації, зокрема завдяки належному проведенню інформаційно-роз’яснювальної та просвітницької роботи 1.4.2.3.1. Надання суб’єктам декларування актуальних роз’яснень положень антикорупційного законодавства Національне агентство з питань запобігання корупції Прогресу виконання заходу немає Виконується
0% 0/ 1
4.1. ОСР 1.4.2.4 Нормативно визначено особливості зміни правил у період подання щорічних декларацій для забезпечення сталості та передбачуваності правил декларування 1.4.2.4.1. Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Закону, яким передбачено: 1) заборону змінювати правила електронного декларування у період подання щорічних декларацій; 2) що у разі внесення змін щодо електронного декларування пізніше ніж за шість місяців до початку нового звітного періоду вони набирають чинності після закінчення такого звітного періоду Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0/ 1

Ключові джерела про стан проблеми:

Оцінка ситуації міжнародними моніторинговими механізмами та організаціями: