ЗВЕДЕНА ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ В РОЗРІЗІ НАПРЯМКІВ, ПРОБЛЕМ ТА ОСР

Напрямок: 1.4. Здійснення заходів фінансового контролю

Прогрес виконання заходів станом на 21.11.2024
заходи, виконання яких станом на 30.09.2024
11 1 6 4 8
30
Виконано Виконано частково Виконується Не виконано Не розпочато
Виконано заходів (повністю та частково) - 12 ( 40%)
Назва ОСР Назва заходу Головний виконавець Результати моніторингу (останні) Статус % виконання заходів (повністю та частково) Оцінка досягнення ОСР Середній рівень ОСР
Напрямок 1.4. Здійснення заходів фінансового контролю
40% 12 / 30
0.0%
Проблема 1.4.1. Законодавче регулювання щодо належності окремих категорій осіб до суб’єктів декларування є недосконалим, що обмежує потенціал інструментів фінансового контролю
33.3% 2 / 6
0.0%
1.1 ОСР 1.4.1.1. Заходи фінансового контролю поширюються на визначене коло посадових осіб суб’єктів господарювання, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків 1.4.1.1.1 Подання Кабінетові Міністрів України проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції” щодо удосконалення деяких антикорупційних механізмів”, яким, зокрема, встановлено розширення заходів фінансового контролю, передбачених Законом, на визначене коло посадових осіб суб’єктів господарювання, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
100% 1 / 1
0.0%
2.1 ОСР 1.4.1.2. Перелік суб’єктів декларування переглянуто та уточнено з урахуванням результатів оцінки корупційних ризиків, проведеної Національним агентством 1.4.1.2.1 Розроблення проекту Методики оцінки корупційних ризиків Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
0% 0 / 4
0.0%
2.2 1.4.1.2.2 Проведення громадського обговорення проекту Методики оцінки корупційних ризиків Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.3 1.4.1.2.3 Остаточне доопрацювання (у разі потреби) та затвердження Методики оцінки корупційних ризиків Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.4 1.4.1.2.4 Проведення оцінки корупційних ризиків, за результатами якої переглянуто перелік осіб, які зобов’язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
3.1 ОСР 1.4.1.3. Усунуто законодавче розмежування посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків 1.4.1.3.1 Подання Кабінетові Міністрів України закону, яким: 1) посади з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків об’єднано в одну категорію “посади з високим рівнем корупційних ризиків”; 2) осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, об’єднано в одну категорію “особи, які займають відповідальне становище” Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та повністю Виконано
100% 1 / 1
0.0%
Проблема 1.4.2. Процес подання інформації до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є обтяжливим через недостатню обізнаність суб’єктів декларування з вимогами до заповнення декларацій; періодичні проблеми у функціонуванні цього реєстру, недостатня якість законодавства
0% 0 / 7
0.0%
2.1 ОСР 1.4.2.2. Суб’єкти подання декларацій витрачають менше часу при їх заповненні та роблять менше помилок при внесенні інформації, зокрема завдяки оновленій формі декларації, можливості автоматичного перенесення у декларацію окремої інформації з інших державних реєстрів 1.4.2.2.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, яким передбачено деталізацію норм у статті 46 Закону та оптимізацію переліку інформації, що підлягає декларуванню Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
0% 0 / 4
0.0%
2.2 1.4.2.2.2 Забезпечення технічної сумісності (інтероперабельності) між державними (публічними) електронними реєстрами, яка, зокрема, включає: 1) оприлюднення плану впровадження нереалізованих функцій, усунення невідповідностей реєстрів, змін (як користувацьких, так і змін бізнес-процесу) у наступних чергах реєстрів; 2) впровадження рекомендацій щодо реалізації відсутнього, але передбаченого нормативно-правовими актами функціоналу; 3) забезпечення єдності методології створення, ведення, адміністрування, реєстрації, взаємодії та припинення реєстрів; 4) забезпечення верифікації та сумісності даних за форматами; 5) використання єдиних довідників для всіх реєстрів, що дасть змогу уніфікувати дані в реєстрах та в подальшому зменшить кількість випадків несумісності; 6) розроблення та підтримку в актуальному стані деталізованої документації щодо усіх компонентів реєстру та способів їх взаємодії, що дасть можливість оптимізувати навчання працівників та зменшить час виконавців робіт і послуг із вдосконалення і підтримки реєстру на ознайомлення з принципами його функціонування; 7) створення довідника помилок для кожного реєстру окремо, оскільки не всі помилки, які відображають реєстри, мають зрозумілий опис, а також з метою їх врахування під час роботи реєстрів та під час “міграції” на нові технології; 8) доопрацювання нормативної бази кожного реєстру окремо та зменшення можливості маніпулювання з типом поля “Інше”, за наявності можливості напрацювання чіткого переліку, який не містить згаданого поля; 9) впровадження процедури проведення регулярного аналізу інцидентів та звернень користувачів реєстру до технічної підтримки, що дасть змогу чітко формувати напрями удосконалення реєстру, запровадження додаткових інструментів комунікації між технічними адміністраторами та користувачами через електронну пошту та інші канали повідомлення про помилки; 10) перенесення до діючих реєстрів даних із попередніх електронних реєстрів за стандартизованою структурою релевантних полів, оцифрування паперових архівів та внесення даних з них до державних реєстрів з одночасним забезпеченням сумісності даних за форматами 11) забезпечення наповнення базових державних реєстрів Міністерство цифрової трансформації України Прогрес виконання заходу наявний Виконується
2.3 1.4.2.2.3 Проведення дослідження щодо взаємодії та технічної сумісності (інтероперабельності) Єдиного державного реєстру декларацій ociб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та інших базових державних реєстрів, яке включає: 1) опитування зовнішніх та внутрішніх користувачів державних реєстрів; 2) ідентифікацію причин недостатньої сумісності Єдиного державного реєстру декларацій ociб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 3) формування рекомендацій щодо усунення виявлених причин недостатньої сумісності реєстрів Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.4 1.4.2.2.4 Запровадження елементів системи автоматичного перенесення у декларацію окремої інформації за наслідками забезпечення інтероперабельності між державними (публічними) електронними реєстрами України Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
3.1 ОСР 1.4.2.3. Суб’єкти декларування мають змогу отримати вичерпну інформацію та консультації щодо заповнення декларації, зокрема завдяки належному проведенню інформаційно-роз’яснювальної та просвітницької роботи 1.4.2.3.1 Надання суб’єктам декларування актуальних роз’яснень положень антикорупційного законодавства Національне агентство з питань запобігання корупції Прогресу виконання заходу немає Виконується
0% 0 / 2
0.0%
3.2 1.4.2.3.2 Проведення двох опитувань декларантів (І квартал 2024 р., І квартал 2025 р.) щодо якості інформаційно-роз’яснювальної та просвітницької роботи Національного агентства Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
4.1 ОСР 1.4.2.4. Нормативно визначено особливості зміни правил у період подання щорічних декларацій для забезпечення сталості та передбачуваності правил декларування 1.4.2.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо внесення змін до Закону, яким передбачено: 1) заборону змінювати правила електронного декларування у період подання щорічних декларацій; 2) що у разі внесення змін щодо електронного декларування пізніше ніж за шість місяців до початку нового звітного періоду вони набирають чинності після закінчення такого звітного періоду Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
0% 0 / 1
0.0%
Проблема 1.4.3. Попередня діяльність із проведення контролю та перевірки декларацій, моніторингу способу життя була недостатньо дієвою
58.8% 10 / 17
0.0%
1.1 ОСР 1.4.3.1. Кількість декларацій, щодо яких протягом року проведено повну перевірку, збільшилася завдяки оптимізації процесів перевірки та оцінки ризиків 1.4.3.1.1 Доопрацьовано наявне програмне забезпечення для автоматизації процесів повних перевірок та інших видів контролю Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
50% 1 / 2
0.0%
1.2 1.4.3.1.2 Оптимізація процесів повних перевірок та інших видів контролю Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
2.1 ОСР 1.4.3.2. Підвищилася результативність заходів контролю та перевірки, зокрема завдяки: використанню ефективної системи логічного та арифметичного контролю, інших програмних засобів та аналітичних інструментів; запровадженню автоматизованої системи моніторингу інформації; оптимізації отримання доступу Національним агентством до відомостей, необхідних для належного виконання ним своїх функцій з фінансового контролю; міжнародному співробітництву Національного агентства з компетентними органами іноземних держав; активному використанню Національним агентством іноземних реєстрів та баз даних 1.4.3.2.1 Супроводження процедури отримання фінансування від партнерів з розвитку або бюджетного фінансування у розмірі не менше ніж 1 395 850 євро (або у гривневому еквіваленті) для побудови системи накопичення та обробки даних (DWH), яка аналізує та порівнює між собою не лише відомості з державних реєстрів, а і з усіх відкритих джерел інформації, а також здатна самостійно формувати алгоритми пошуку інформації і визначати осіб, у діях яких є ознаки корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
40% 2 / 5
0.0%
2.2 1.4.3.2.2 Розроблення технічних умов системи накопичення та обробки даних (DWH) Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та повністю Виконано
2.3 1.4.3.2.3 Розроблення системи накопичення та обробки даних (DWH) Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.4 1.4.3.2.4 Впровадження у промислову експлуатацію системи накопичення та обробки даних (DWH) Національне агентство з питань запобігання корупції Не розпочато
2.5 1.4.3.2.5 Укладення меморандумів про співпрацю між Національним агентством та компетентними органами іноземних держав, які передбачатимуть невідкладний обмін інформацією, необхідною для проведення заходів фінансового контролю Національне агентство з питань запобігання корупції Прогрес виконання заходу наявний Виконується
3.1 ОСР 1.4.3.3. Несвоєчасно подані декларації оперативно виявляються завдяки запровадженню автоматизованого контролю за своєчасністю їх подання 1.4.3.3.1 Формування правил Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що виявлятимуть несвоєчасно подані декларації Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
66.7% 2 / 3
0.0%
3.2 1.4.3.3.2 Розроблення та впровадження функціоналу, який дасть змогу оперативно реагувати на факти порушень вимог Закону щодо своєчасності подання декларацій та запобігати таким випадкам Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
3.3 1.4.3.3.3 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, який передбачає автоматизацію оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення щодо несвоєчасно поданих декларацій Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
4.1 ОСР 1.4.3.4. Удосконалено нормативно-правове регулювання порядку проведення моніторингу способу життя суб’єктів декларування 1.4.3.4.1 Розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону, який передбачає усунення правової невизначеності щодо повноважень Національного агентства здійснювати моніторинг способу життя суб’єктів декларування шляхом їх унормування у статті 11 Закону та виключення норми Закону, яка передбачає вибірковість його здійснення Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано невчасно та частково Виконано частково
100% 1 / 1
0.0%
5.1 ОСР 1.4.3.5. Національне агентство має ефективні інструменти для унеможливлення зловживань особливим порядком здійснення заходів фінансового контролю щодо осіб, які належать до кадрового складу розвідувальних органів та/або безпосередньо здійснюють розвідувальну, контррозвідувальну, оперативно-розшукову діяльність 1.4.3.5.1 Розроблення проекту Порядку проведення логічного та арифметичного контролю та контролю щодо повноти заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданої окремими категоріями осіб, визначених у статті у 52-1 Закону Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
66.7% 4 / 6
0.0%
5.2 1.4.3.5.2 Погодження проекту Порядку, зазначеного у підпункті 1.4.3.5.1, із заінтересованими органами та його доопрацювання (у разі потреби) Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
5.3 1.4.3.5.3 Прийняття та державна реєстрація у Мін’юсті Порядку, зазначеного у підпункті 1.4.3.5.1 Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
5.4 1.4.3.5.4 Утворення робочої групи із запровадження системи (систем), яка (які) забезпечує (забезпечують) проведення в електронному вигляді логічного та арифметичного контролю та контролю щодо правильності та повноти заповнення відповідних декларацій Національне агентство з питань запобігання корупції Захід виконано вчасно і повністю Виконано
5.5 1.4.3.5.5 Проведення консультацій, розроблення технічних вимог системи, зазначеної у підпункті 1.4.3.5.4 Національне агентство з питань запобігання корупції Захід не виконано Не виконано
5.6 1.4.3.5.6 У разі відповідності вимогам власної безпеки впроваджено в експлуатацію систему (системи), яка (які) забезпечує (забезпечують) проведення логічного та арифметичного контролю та контролю щодо правильності та повноти заповнення відповідних декларацій в електронному вигляді Національне агентство з питань запобігання корупції Виконання заходу не розпочато Не розпочато