ESR
2.1.6.2. The practice of application of provisions of the Disciplinary Regulations of the National Police has been studied, and amendments to the Regulations have been proposed
Problem solving:
2.1.6. Lack of an effective model of appointment to positions, remuneration, career promotion, and review of disciplinary complaints within the system of the National Police
Deadlines for all measures within ESR
01.05.2023 -
31.12.2024
Implementation of SACP measures within ESR
Total number of measures –
9
2
1
6
Implemented
In progress
Not started
Implementation of SACP measures within the scope of the Problem by main main performers
Ministry of Internal Affairs of Ukraine
22.2%
9
Summarized general information on Measures
Indicators of achievement of ESR
Total number of indicators – 4
Indicators fully achieved – 0
Partially achieved indicators – 0
Indicators with a score of 0% – 4
Summarized general information about Achievement Indicators
№ | Indicators | Weight (%) |
---|---|---|
1 |
оприлюднено аналітичний звіт МВС за результатами дослідження результатів застосування норм Дисциплінарного статуту Національної поліції України за період з 2018 р. до лютого 2022 р., в якому, зокрема, зазначено (із виокремленням за кожним показником даних щодо молодшого, середнього, старшого та вищого складу поліції): а) загальну кількість проведених службових розслідувань (3 відсотки); б) кількість зареєстрованих заяв, скарг та повідомлень громадян, посадових осіб, інших поліцейських, медіа, рапортів про вчинення поліцейським порушення, що має ознаки дисциплінарного проступку (3 відсотки); в) кількість службових розслідувань за відомостями про порушення поліцейським конституційних прав і свобод людини і громадянина (5 відсотків); г) кількість дисциплінарних комісій, до складу яких включалися представники громадськості (3 відсотки); ґ) кількість застосованих дисциплінарних стягнень (за видами) (3 відсотки); д) опис та результати оцінки найбільш поширених проблем, пов’язаних з ефективністю та прозорістю процедури притягнення до дисциплінарної відповідальності поліцейських (5 відсотків); е) перспективи утворення дисциплінарного органу із статусом міжрегіонального територіального органу Національної поліції (3 відсотки); є) рекомендації щодо підвищення ефективності та якості процедури службового розслідування і незалежності роботи дисциплінарної комісії (5 відсотків) |
30% |
2 |
набрав чинності закон, яким, зокрема, передбачено: а) створення та функціонування двох типів дисциплінарних комісій: для проведення службових розслідувань за відомостями про порушення поліцейськими службової дисципліни; з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина (6 відсотків); б) включення до складу дисциплінарних комісій з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина не менше ніж половини членів, які є авторитетними і відомими представниками громадськості, правозахисних організацій (6 відсотків); в) що кількість та склад дисциплінарних комісій центрального органу управління поліції затверджує Міністр внутрішніх справ, а кількість та склад дисциплінарних комісій територіальних (зокрема міжрегіональних) органів поліції — Голова Національної поліції (6 відсотків); г) право дисциплінарної комісії на виконання своїх повноважень надсилати запити до органів (підрозділів) поліції, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб незалежно від форми власності з метою збирання матеріалів, необхідних для проведення службового розслідування; строки, підстави і форми надання органами (підрозділами) поліції, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами інформації дисциплінарним комісіям, а також підстави для відмови у наданні інформації (6 відсотків); ґ) що висновок дисциплінарної комісії за результатами службового розслідування затверджує керівник, який призначив службове розслідування (6 відсотків); д) що уповноважений накладати дисциплінарне стягнення керівник поліцейського під час вирішення питання про накладення або ненакладення дисциплінарного стягнення керується висновком дисциплінарної комісії з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, а в разі незгоди з таким висновком долучає до нього висловлену в письмовій формі окрему думку з обґрунтуванням своєї правової позиції, а також має право застосувати дисциплінарне стягнення, що відрізняється від запропонованого дисциплінарною комісією з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина, але не більше ніж на один ступінь (5 відсотків); е) ознаки та перелік дисциплінарних проступків поліцейських, якими порушуються права та свободи людини і громадянина і за які дисциплінарна комісія з розгляду питань щодо порушення поліцейськими прав людини або громадянина може, зокрема, рекомендувати застосувати дисциплінарне стягнення у вигляді звільнення з посади із залишенням на службі або звільнення із служби в поліції (5 відсотків); є) внесення змін з урахуванням рекомендацій щодо підвищення ефективності та якості роботи дисциплінарних комісій, наданих за результатами дослідження, зазначеного у підпункті 2.1.6.2.1 (5 відсотків) |
45% |
3 | нормативно-правові акти МВС приведено у відповідність із законом, зазначеним у підпункті 2 підпункту 2.1.6.2 | 15% |
4 |
за результатами експертного опитування встановлено, що: а) понад 75 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють якість правового регулювання, запровадженого у результаті набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2 підпункту 2.1.6.2, як високу або дуже високу (10 відсотків); б) понад 50 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють якість правового регулювання, запровадженого у результаті набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2 пункту 2.1.6.2, як високу або дуже високу (7 відсотків); в) понад 25 відсотків фахівців у сферах діяльності органів правопорядку та прокуратури оцінюють якість правового регулювання, запровадженого у результаті набрання чинності законом, зазначеним у підпункті 2 пункту 2.1.6.2, як високу або дуже високу (3 відсотки) |
10% |