ESR
1.1.1.8. Anticorruption programs and other program documents of anticorruption nature issued by government agencies, local self-government bodies, and other public institutions are an effective mechanism for overcoming and preventing corrupt practices in the public sector; the public is involved in their development and monitoring
Problem solving:
1.1.1. The state anticorruption policy is not always based on complete, objective, and reliable data; The efforts of different government agencies, local self-government bodies, and the public are not sufficiently coordinated
Deadlines for all measures within ESR
Implementation of SACP measures within ESR
Implementation of SACP measures within the scope of the Problem by main main performers
National Agency on Corruption Prevention
Summarized general information on Measures
Indicators of achievement of ESR
Total number of indicators – 3
Indicators fully achieved – 0
Partially achieved indicators – 0
Indicators with a score of 0% – 3
Summarized general information about Achievement Indicators
№ | Indicators | Weight (%) |
---|---|---|
1 |
набрав чинності закон щодо внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції”, яким: б) у статті 19 Закону визначено вичерпний перелік суб’єктів, які зобов’язані приймати документи щодо управління корупційними ризиками в координації з Національним агентством (8 відсотків); в) повноваження Національного агентства проводити аналіз антикорупційних програм замінені на повноваження подавати обов’язкові для розгляду пропозиції до документів з управління корупційними ризиками (7 відсотків); г) визначені повноваження Національного агентства затверджувати методологію управління корупційними ризиками; проводити стратегічний аналіз корупційних ризиків у визначених ним сферах із наданням обов’язкових для врахування пропозицій за результатами його проведення; здійснювати моніторинг виконання планів управління корупційними ризиками суб’єктів, визначених у статті 19 Закону (7 відсотків); ґ) визначено роль керівника та завдання уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції з управління корупційними ризиками відповідно до методології, затвердженої Національним агентством (7 відсотків); д) скасовано вимогу щодо погодження Національним агентством антикорупційних програм суб’єктів, визначених у статті 19 Закону (7 відсотків); е) встановлено обов’язок суб’єктів, визначених у статті 19 Закону, затверджувати документи з управління корупційними ризиками з урахуванням пропозицій і зауважень, наданих Національним агентством, а також забезпечити обов’язкове виконання таких документів (7 відсотків); є) визначено завдання уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів відповідного органу на підставі ризик орієнтованого підходу та подавати пропозиції керівникові такого органу (7 відсотків) |
50% |
2 | the requirements of normative legal acts of the National Agency have been updated taking into account the Law indicated in subclause 1 of clause 1.1.1.8; | 20% |
3 |
the annual strategic analysis of corruption risks undertaken by the National Agency is far-reaching and productive: a) analysis has been carried out: in five or more sectors (15 percent); in three - four sectors (10 percent); in one - two sectors (5 percent); b) the corruption risk management documents of those public institutions whose activities have been found to contain corruption risks and which have received individual proposals to develop and implement measures towards elimination or minimization of corruption risks, factor in the results of strategic analysis of corruption risks and provide for: 75 percent or more of the measures towards elimination or minimization of corruption risks proposed by the National Agency (15 percent); 50 percent or more of the measures towards elimination or minimization of corruption risks proposed by the National Agency (10 percent); 25 percent or more of the measures towards elimination or minimization of corruption risks proposed by the National Agency (5 percent). |
30% |