Measure
1.1.1.5.4 (14). Performing financial and economic calculations of needs (specifically by developing a feasibility study of the creation or modernization of IT systems) required for implementation of the activities planned for 2024 and 2025 and the needs that require additional funding (specifically activities aimed at creating or modernizing IT systems and/or electronic communication networks, information technology development tools, and information resources), particularly during the formulation of budget proposals for 2024 and 2025 (financial and economic calculations must be performed and feasibility studies developed for the following activities: 1.4.2.2.2, 1.4.2.2.4, 1.5.3.1.6, 2.2.3.1.1, 2.2.3.1.2, 2.2.3.1.3, 2.2.3.1.4, 2.2.3.3.3, 2.2.3.3.4, 2.2.3.3.5, 2.4.2.3.5, 2.4.3.1.7––2.4.3.1.10, 2.5.1.1.1, 2.5.1.1.2, 2.5.1.2.2—2.5.1.4.2, 2.5.4.3.2––2.5.4.3.5, 2.5.10.2.5, 2.5.10.2.6, 2.5.10.3.2, 2.5.10.3.3, 2.5.10.3.5, 2.6.4.1.2, 2.7.3.4.9, 2.7.5.2.2, 2.7.7.1.4, 3.3.2.3.4, 3.3.3.8.3)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.1.1.5. Sufficient funding and other essential resources are allocated for the needs of shaping and implementing the anticorruption policy
Problem solving:
1.1.1. The state anticorruption policy is not always based on complete, objective, and reliable data; The efforts of different government agencies, local self-government bodies, and the public are not sufficiently coordinated
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
Financial and economic calculations of the needs have been performed.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
"Державним бюро розслідувань проводиться комплекс організаційно-практичних заходів щодо розробки проєкту технічних вимог до системи автономного зняття інформації з електронних комунікаційних мереж постачальників електронних комунікаційних послуг. З цією метою протягом 2023 року підготовлено та направлено відповідні листи:
-Директору Національного антикорупційного бюро України від 02.06.2023 № 14645-23/10-14-02-7258/23;
- Віце-прем'єр-міністру України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністру цифрової трансформації України від 13.11.2023 № 10-1/10-45991т;
- Голові Національного агентства з питань запобігання корупції від 08.12.2023 №10-6-01-29364та від 19.12.2023 №39668-23/10-6-01-16398/23;
- за ініціативою Національного антикорупційного бюро України лист №10-05/8477-24 від 12.02.2024 15.02.2024 року проведено відеоконференцію на якій були присутні уповноважені представники органів, які брали участь у підготовці пропозицій. На нараді представники Державного бюро розслідувань висловили позицію щодо відтермінування строків на час дії воєнного стану;
- лист Голові Національного агентства з питань запобігання корупції від 03.07.2024 № 19770-24/10-6-01-8394/24".
Проте зважаючи на те, що строк виконання заходу завершився , а документального підтвердження фінансово-економічних розрахунків потреб (зокрема шляхом розроблення техніко-економічного обґрунтування створення або модернізації засобів інформатизації), необхідних для здійснення заходів, запланованих на 2024 і 2025 роки, та тих, які потребують додаткового фінансування (зокрема спрямованих на створення або модернізацію інформаційних систем та/або електронних комунікаційних мереж, засобів інформатизації та інформаційних ресурсів), зокрема під час формування бюджетних пропозицій на 2024 і 2025 роки, виконавцем не надано, є підстави вважати захід 1.1.1.5.4. не виконаним.