Measure
1.1.3.3.1 (5). Conducting legal monitoring activities: systemic, comprehensive efforts aimed at overseeing, analyzing, and assessing the effectiveness of enforcement of sector-specific legislation that governs social relations in sectors outlined in Section 3 of the Anticorruption Strategy, with a view to identifying issues and shortcomings and, by extension, needs for continued improvement of legislation
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.1.3.3. Conflicts, gaps, and other factors fostering corruption, which contribute to ambiguous interpretation and violation of the principle of legal certainty as well as corruption risks have been eliminated in the domain of anticorruption efforts and in the priority sectors identified in Section 3 of the Anticorruption Strategy
Problem solving:
1.1.3. Provisions of normative legal acts and their drafts need to be further improved in order to eliminate potential factors that foster corruption
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
Legal monitoring has been conducted and its results have been made public.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За повідомленням Міністерства фінансів України, станом на 31.12.2024 р. "постійно здійснюються заходи правового моніторингу застосування законодавства у податковій та митній сферах.
Міністерством фінансів України визначено необхідність подальшого удосконалення законодавства щодо:
1) рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з метою спрощення адміністрування, створення рівних умов для всіх операторів мобільного зв’язку, зокрема шляхом відміни усіх підвищувальних та понижувальних коефіцієнтів до ставок для стільникового зв’язку (розроблено законопроєкт, який у січні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України);
2) приведення податкового законодавства України до норм законодавства ЄС в частині поступового до 2028 р. підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби до досягнення мінімального рівня в ЄС; визначення грошової одиниці виміру ставки акцизного податку на тютюнові вироби у євро; уточнення окремих положень адміністрування (розроблено законопроєкт, який у березні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України);
3) наближення законодавства України до законодавства ЄС шляхом встановлення графіку щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне протягом чотирьох років – до 31 грудня 2027 р. включно (розроблено законопроєкт, який у травні 2024 р. було схвалено Кабінетом Міністрів України і подано до Верховної Ради України).
З метою удосконалення митного законодавства розроблено та прийнято низку проєктів нормативно-правових актів:
постанову КМУ від 15.11.2024 № 1301 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо здійснення заходів офіційного контролю»;
наказ Мінфіну від 21.10.2024 № 525 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»;
наказ Мінфіну від 02.12.2024 № 615 «Про внесення змін до форми рішення про визначення вартості товарів, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, для цілей нарахування митних платежів»;
наказ Мінфіну від 25.12.2024 № 663 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 травня 2012 року № 657 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1266».