Feedback from the public

Measure

1.1.3.3.1 (5). Conducting legal monitoring activities: systemic, comprehensive efforts aimed at overseeing, analyzing, and assessing the effectiveness of enforcement of sector-specific legislation that governs social relations in sectors outlined in Section 3 of the Anticorruption Strategy, with a view to identifying issues and shortcomings and, by extension, needs for continued improvement of legislation

Measure status:

In progress

The measure is aimed at achieving ESR:

1.1.3.3. Conflicts, gaps, and other factors fostering corruption, which contribute to ambiguous interpretation and violation of the principle of legal certainty as well as corruption risks have been eliminated in the domain of anticorruption efforts and in the priority sectors identified in Section 3 of the Anticorruption Strategy

Problem solving:

1.1.3. Provisions of normative legal acts and their drafts need to be further improved in order to eliminate potential factors that foster corruption

Deadlines:

01.01.2024 - 31.12.2025

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Finance of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

Legal monitoring has been conducted and its results have been made public.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Міністерством фінансів України постійно здійснюються заходи правового моніторингу застосування законодавства у податковій та митній сферах.

За наслідками правового моніторингу протягом 2024 року міністерством визначено потребу у вдосконаленні законодавства, а саме:

І. Щодо податкової сфери:

1. Визначено необхідність подальшого удосконалення законодавства з метою приведення податкового законодавства України до норм законодавства ЄС задля виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами та розроблено законопроект (подано до Верховної Ради України) про внесення змін щодо:

- поступового до 2028 року підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби до досягнення мінімального рівня, встановленого Директивою Ради 2011/64/ЄС від 21.06.2011 щодо структури та ставок акцизного збору на тютюнові вироби (кодифікація);

- визначення грошової одиниці виміру ставки акцизного податку на тютюнові вироби у євро для уникнення негативного впливу інфляційних процесів на підвищення ставок акцизного податку;

- уточнення окремих положень адміністрування акцизного податку з тютюнових виробів задля повноцінного застосування норм права.

2. Визначено необхідність подальшого удосконалення законодавства щодо рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з метою спрощення адміністрування, створення рівних умов для всіх операторів мобільного зв’язку, зокрема шляхом відміни усіх підвищувальних та понижувальних коефіцієнтів до ставок для стільникового зв’язку (розроблено законопроєкт, який у січні 2024 року було подано до Верховної Ради України, реєстр. № 10423 від 22.01.2024).

3. Визачено необхідність наближення законодавства України до законодавства ЄС шляхом встановлення графіку щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне протягом чотирьох років – до 31 грудня 2027 р. включно (розроблено законопроєкт, який у травні 2024 року було подано до Верховної Ради України).

ІІ. Щодо митної сфери:

1. Видано низку наказів, зокрема: № 443 від 16.09.2024 «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей під час застосування транзитних спрощень «статус авторизованого вантажовідправника МДП» та «статус авторизованого вантажоодержувача МДП» та 2 внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»; № 423 від 02.09.2024 «Про затвердження Вимог до характеристик митних пломб і пломб спеціального типу та Вимог до порядку ведення обліку та зберігання пломб спеціального типу»; № 380 від 01.08.2024 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питань митної справи»; наказ Мінфіну від 02.12.2024 № 615 «Про внесення змін до форми рішення про визначення вартості товарів, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України, для цілей нарахування митних платежів»; наказ Мінфіну від 25.12.2024 № 663 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 травня 2012 року № 657 та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1266».

2. Прийнято акти уряду, зокрема постанову КМУ від 15.11.2024 № 1301 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо здійснення заходів офіційного контролю».

За наслідками правового моніторингу протягом 2025 року міністерством визначено потребу у вдосконаленні законодавства, а саме:

І. Щодо податкової сфери - протягом 2025 року зміни до законодавства за наслідками правового моніторингу не проводилися.

ІІ. Щодо митної сфери.

Видано низку наказів, зокрема: наказ Мінфіну від 05.02.2025 № 71 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Державної митної служби України»; наказ МВС, Мінфіну, Мінрозвитку від 11.02.2025 № 85/86/192 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної митної служби України, Міністерства транспорту та зв’язку України від 06 жовтня 2009 року № 745/926/1032»; наказ Мінфіну від 18.02.2025 № 97 «Про внесення змін до Порядку планування митними органами документальних виїзних перевірок»; наказ Мінфіну від 20.02.2025 № 107 «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної митної служби України від 06 квітня 2009 року № 306 та від 21 липня 2010 року № 784».

Monitoring results (quarterly):

14.05.2025:
There is progress in the implementation of the measure
03.02.2025:
There is progress in the implementation of the measure
23.10.2024:
There is no progress in the implementation of the measure
26.07.2024:
There is progress in the implementation of the measure
09.05.2024:
Implementation of the measure has started on time

Key sources of assessment:

Additional sources of information: