Measure
1.1.3.3.1 (11). Conducting legal monitoring activities: systemic, comprehensive efforts aimed at overseeing, analyzing, and assessing the effectiveness of enforcement of sector-specific legislation that governs social relations in sectors outlined in Section 3 of the Anticorruption Strategy, with a view to identifying issues and shortcomings and, by extension, needs for continued improvement of legislation
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.1.3.3. Conflicts, gaps, and other factors fostering corruption, which contribute to ambiguous interpretation and violation of the principle of legal certainty as well as corruption risks have been eliminated in the domain of anticorruption efforts and in the priority sectors identified in Section 3 of the Anticorruption Strategy
Problem solving:
1.1.3. Provisions of normative legal acts and their drafts need to be further improved in order to eliminate potential factors that foster corruption
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
Legal monitoring has been conducted and its results have been made public.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Бюро економічної безпеки України повідомлено, що починаючи з січня 2024 року було розроблено 19 пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері економіки. Вказані пропозиції розроблено за результатами проведеного аналізу процесів, які безпосередньо впливають на тіньовий ринок тютюнових виробів, роботи підприємств-виробників тютюнових виробів протягом 2022 – 2023 років, явищ, які безпосередньо впливають на тіньовий ринок спиртової галузі. Крім того, аналітиками БЕБ виявлено передумови створення протиправної схеми з вимивання коштів із Державного бюджету України через відшкодування податку на додану вартість та ідентифіковано загрозу в податковій сфері, пов’язану з незаконним використанням податкових пільг, наданих підприємствам та організаціям, які засновані громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю. Крім цього, надані пропозиції щодо потенційного ризику економічній безпеці України внаслідок недекларування податкових зобов’язань переможцями державних закупівель; пропозиції щодо вдосконалення механізмів державного регулювання та контролю у сфері публічних закупівель БЕБ; пропозиції, спрямовані на унеможливлення бюджетного відшкодування сум ПДВ платникам податку, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, якщо суми від’ємного значення ПДВ сформовані за операціями з придбання товарів, що не реалізовані (товарні залишки); пропозиції щодо внесення змін до ПКУ з метою усунення виявлених схем протиправної мінімізації сплати рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин; пропозиції з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері приватизації державного, комунального майна для мінімізації відповідних зон ризиків і загроз; пропозиції щодо запровадження електронного анкетування учасників публічних закупівель через електронну систему закупівель з питань, що стосуються виконання умов, визначених тендерною документацією; з метою імплементації Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) від 20 червня 2019 року № 2019/1153 «Про встановлення правил, що сприяють використанню фінансової та іншої інформації для запобігання окремим кримінальним злочинам, їх виявлення, розслідування або кримінального переслідування, та про скасування Рішення Ради 2000/642/ЮВС» Бюро економічної безпеки України запропоновано покращити обмін інформацією для запобігання вчиненню, виявлення та розслідування окремих кримінальних злочинів.