Measure
2.4.3.1.3 (2). Holding a public discussion of the draft normative legal acts indicated in subclause 2.4.3.1.2, and ensuring their revision (if needed)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.4.3.1. On the basis of the Unified Register of State-Owned Properties, a register of state and municipal unitary enterprises, as well as business companies in which more than 50 percent of the authorized capital stock (equity) belongs to the state or a territorial community, has been created and populated with data, with mandatory publication of information on the activities of such legal entities in accordance with international standards, including information on government aid received
Problem solving:
2.4.3. The insufficient scope of publicly available information about business entities in which the state has an ownership stake significantly reduces the transparency of their activities, complicates public control and fosters corruption.
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The public discussion has been conducted and its results have been made public.
In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Мінекономіки на виконання п.1.3 Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для забезпечення реалізації Закону №3137-IX (далі – План) було розроблено та Урядом прийнято пКМУ «Деякі питання управління активами, стягнутими в дохід держави» від 21.11.2023 №1233(далі – постанова №1233), якою затверджено Порядок управління Фондом державного майна активами, щодо яких ухвалено рішення суду про застосування санкції відповідно до ЗУ «Про санкції», а також здійснення реалізації таких активів та внесено зміни до деяких актів Уряду з метою належної реалізації положень Закону №3137-IX.
По п.1.4, 1.5 та 1.6 Плану Мінекономіки не є головним виконавцем(відсутнє скликання). КМУ було поінформовано, що в Мінекономіки відсутні НПА, які потребують затвердження/приведення у відповідність із Законом 3137-ІХ. План по Закону 3137-ІХ для Мінекономіки було знято з контролю КМУ у листопаді 2023 року як такий, що виконано.
Мінекономіки опрацьовано та листом від 19.06.2024 №3211-04/44279-03 надано Висновок до проєкту пКМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. № 467 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», розробленої ФДМУ на виконання, зокрема, пунктів 2.4.3.1.1, 2.4.3.1.2 та 2.4.3.1.6 Заходів з виконання ДАП на 2023-2025 роки, спрямованих на реалізацію положень Закону №3137-IX.
Проєкт пКМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. №467 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» оприлюднено на офіційному вебсайті ФДМУ (http://surl.li/uojdc) для проведення громадського обговорення.
Мінекономіки зазначає, що громадське обговорення постанови №1233 не здійснювалось, оскільки зазначений нормативно-правовий акт не містить ознак регуляторного акта, а його прийняття не потребує реалізації процедур, передбачених ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Таким чином, ураховуючи лист ДРС та положення Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою КМУ від 03.11.2010 № 996, відсутні законодавчі підстави для проведення громадського обговорення постанови №1233.
Незалежно від позиції Мінекономіки, яка ґрунтується на положеннях ст. 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", відповідно до чого такий проект акта може не підлягати громадському обговоренню як такий, що не містить ознак регуляторного, обов'язковість громадського обговорення актів, розроблених на досягнення очікуваного стратегічного результату 2.4.3.1 ДАП, напряму випливає із положень п. 2.4.3.1.3 додатка 2 до ДАП та ч. 1 ст. 18-1 Закону України "Про запобігання корупції".
А тому неможливо погодитися із позицією Міністерства економіки України щодо необов'язковості проведення громадського обговорення, у зв'язку із чим захід залишається невиконаним.