Feedback from the public

Measure

1.2.1.2.11. Integrating the recommendations indicated in subclause 1.2.1.2.9 in normative documents, charters, guidelines, and orders

Measure status:

Not started

The measure is aimed at achieving ESR:

1.2.1.2. The overall level of tolerance of corruption in Ukraine has decreased owing to the creation of favorable conditions for professional development of educators and people working with the public, in particular in matters of academic integrity and instilling an attitude of intolerance of corruption in all its manifestations among students

Problem solving:

1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity

Deadlines:

01.09.2025 - 30.11.2025

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Education and Science of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The recommendations indicated in subclause 1.2.1.2.9 have been integrated into normative documents, charters, guidelines, and orders.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

Міністерством освіти і науки України (далі - МОН) надано зауваження та пропозиції НАЗК до проекту рекомендацій щодо підвищення рівня прозорості та доброчесності у діяльності закладів професійної освіти.

Після надходження від НАЗК остаточного варіанту зазначених рекомендацій, МОН буде виданий наказ щодо їх схвалення з визначенням граничного строку їх впровадження в діяльність закладів професійної освіти та їх закріплення у нормативних документах, статутах, інструкціях, наказах. Таким чином відсутні підстави для початку виконання відповідного заходу.

Monitoring results (quarterly):

12.11.2025:
Implementation of the measure has not started

Key sources of assessment:

Additional sources of information: