Measure
2.7.1.1.1.
Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine the draft resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on implementation of the e-Stock electronic system for registering and managing stocks of medications and medical devices, which:
1) contains real-time structured data: on the availability of medications and medical devices at all healthcare institutions that are fully or partly funded out of the state budget or local budgets; on the requirement for medications and medical devices at all healthcare institutions that are fully or partly funded out of the state budget or local budgets; on the usage and disposal of medications and medical devices at all healthcare institutions, and so forth;
2) ensures an efficient, direct, and transparent procedure for determining the quantity of medications that need to be procured by healthcare institutions and establishments that are fully or partly funded out of the state budget or local budgets;
3) is integrated with procedures of centralized procurement of medications and medical devices funded out of the state budget or local budgets, procurement by international organizations;
4) is integrated with other electronic systems in the healthcare sector;
5) generates data on the planning of needs and accounting of goods, which is used to conduct procurement of medications and medical devices by centralized procurement organizations at the expense of the state budget or local budgets;
6) ensures real-time transparent accounting of medications and medical devices;
7) enables transparent calculations of medications and medical devices procurement needs in all areas;
8) incorporates additional mechanisms of verification of data entered into it;
9) ensures automated publication of information contained it in, in the open data format.
Measure status:
Actual execution date:
31.08.2024
The measure is aimed at achieving ESR:
2.7.1.1. Procurement of medications and medical devices at the expense of the state and local budgets is carried out on a professional basis by centralized procurement organizations under transparent and detailed procedures in accordance with objective needs based on the quality and evidence of effectiveness of such products and devices. If necessary, specialized international organizations are also involved in centralized procurement
Problem solving:
2.7.1. Patients and doctors do not receive medications and medical devices in a timely manner and in full, in particular due to the incomplete transition to the new system of organization and control of medical procurement, and the incomplete regulation of the processes of identifying the needs for and accounting of medications
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Ministry of Digital Transformation of Ukraine
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine has been adopted.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
На виконання заходу передбаченого п. 2.7.1.1.1. Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, Міністерством охорони здоров'я України повідомлено, що: "відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1483 «Про реалізацію експериментального проекту з впровадження та функціонування електронної системи управління запасами лікарських засобів та медичних виробів «e-Stock»» (далі – Постанова № 1483) здійснюється реалізація експериментального проекту з впровадження та функціонування електронної системи управління запасами лікарських засобів та медичних виробів «e-Stock» (далі – експериментальний проєкт).
Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1383 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1483» реалізація експериментального проєкту здійснюється до 1 січня 2025 року.
За результатами реалізації експериментального проєкту та відповідно до пункту 4 Постанови № 1483 Міністерством охорони здоров'я України до 15 січня 2025 року буде подано Кабінету Міністрів України звіт про результати реалізації експериментального проекту та пропозиції щодо вдосконалення законодавства стосовно функціонування електронної системи управління запасами лікарських засобів та медичних виробів «e-Stock»".
Відтак, з огляду на надану Міністерством охорони здоров'я України звітну інформацію можемо констатувати, що реалізація експериментального проекту «e-Stock» продовжено до 1 січня 2025 року. Окрім того, з відкритих джерел стало відомо, про відповідні ініціативи Міністерства охорони здоров'я України щодо продовження дії реалізації вказаного експериментального проекту до 1 січня 2026 року. Таким чином, можемо констатувати, що у межах звітного періоду Міністерством охорони здоров'я України незабезпечено розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України про впровадження електронної системи обліку та управління запасами лікарських засобів та медичних виробів “е-Stock”. Разом із тим, на разі правове регулювання реалізації експериментального проекту “е-Stock” здійснюється на основі постанови Кабінету Міністрів України "Про реалізацію експериментального проекту з впровадження та функціонування електронної системи управління запасами лікарських засобів та медичних виробів “e-Stock”" від 30 грудня 2022 р. № 1483. Відповідно до вказаної постанови визначається, що: "на період реалізації експериментального проекту електронна система функціонує відповідно до вимог цього Порядку з метою забезпечення:
планування потреби, закупівель та здійснення контролю поставки товарів на всіх етапах;
здійснення розподілу та перерозподілу товарів;
ведення обліку та інвентаризації товарів із зазначенням їх характеристик;
проведення моніторингу товарів (автоматизація оперативної звітності для контролю наявності їх на складах зберігання), управління запасами з урахуванням належної практики дистрибуції;
проведення моніторингу щодо обліку товарів та збору відомостей про наявні залишки товарів у суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з роздрібної торгівлі товарами;
формування звітності щодо обігу та наявності товарів на складах зберігання та у закладах охорони здоров’я, фізичних осіб - підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики;
управління запасами товарів з урахуванням вимог, установлених законодавством;
ведення електронного документообігу щодо обліку та розподілу товарів;
електронний облік цільового списання товарів.
Відтак, можемо констатувати, що змістовно реалізації експериментального проекту відповідає орієнтирам встановленим у п. 2.7.1.1.1. Державної антикорупційної програми. Таким чином, можемо констатувати, лише частковість виконання вказаного заходу, з огляду на те, що проект постанови Кабінету Міністрів України про впровадження електронної системи обліку та управління запасами лікарських засобів та медичних виробів “е-Stock” не був поданий до Кабінету Міністрів України, у межах звітного періоду, разом із тим, Міністерством охорони здоров'я України ведеться послідовна та комплексна робота спрямована на реалізацію відповідного експериментального проекту та забезпечення його впровадження на постійну основу, після отримання висновків щодо його проведення.