Measure
2.4.1.4.1.
Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law that:
1) defines a competitive and transparent procedure for forming supervisory boards of state-owned enterprises;
2) defines requirements for independent members of supervisory boards of state-owned enterprises;
3) defines the functional duties of members of supervisory boards of state-owned enterprises;
4) provides for the need to develop a methodology for defining clear and transparent performance indicators for supervisory boards of state-owned enterprises;
5) defines an exhaustive list of grounds for termination of the powers of members of supervisory boards at state-owned enterprises, and their liability for improper discharge of their duties.
Measure status:
Actual execution date:
08.03.2024
The measure is aimed at achieving ESR:
2.4.1.4. At all business entities for which the establishment of supervisory boards is mandatory, such boards are empowered to control the implementation of internal anticorruption measures. Supervisory boards are formed in a competitive and transparent manner
Problem solving:
2.4.1. The existing governance model at public sector entities is ineffective, resulting in losses and corruption
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Міністерством економіки повідомлено, що 22.02.2024 Верховною Радою України ухвалено Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління" № 3587-IX (законопроект, реєстр. № 5593-д) вцілому (Закон набув чинності 08.03.2024).
Вказаним Законом ч. 2 ст. 11-2 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» викладено у редакції, що передбачає, що кандидати на посаду члена наглядової ради державного унітарного підприємства добираються та призначаються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Добір кандидатів на посаду члена наглядової ради здійснюється з дотриманням принципів колективної придатності, різноманітності складу, рівності вимог, професійності, відкритості і прозорості та розпочинається не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку повноважень відповідного члена наглядової ради (якщо у зазначений строк не прийнято рішення про продовження строку його повноважень) або не пізніше 10 днів з дня дострокового припинення повноважень.
Кваліфікаційні вимоги до члена наглядової ради державного унітарного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затверджує Кабінет Міністрів України. Додаткові кваліфікаційні вимоги до незалежного члена наглядової ради державного унітарного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, можуть бути визначені статутом, положенням про наглядову раду та/або положенням про принципи формування наглядової ради державного унітарного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.
Крім цього, в ч. 11-3 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» оновлені положення щодо того, хто не можу бути незалежним членом наглядової ради. А ст. 11-4 вказаного Закону визначено виключну компетенцію наглядових рад державного унітарного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі.
Таким чином положення ухваленого Закону № 3587-IX не в повній мірі покривають зміст заходу 2.4.1.4.1. з огляду на таке:
а) підп. 1 та 2 заходу щодо визначення конкурсної та прозорої процедур формування наглядових рад підприємств державної форми власності, а також вимог до незалежних членів наглядових рад підприємств державної форми власності не передбачено Законі, як це передбачено у Державній антикорупційній програмі. Натомість Законом передбачено, що ці процедури та вимоги здійснюються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
б) щодо підп. 3 та 4 заходу, то ухваленим Законом визначено лише те, хто не може бути незалежним членом наглядової ради та вцілому компетенція наглядових рад.
Також ухвалений Закон передбачає вичерпний перелік підстав для дострокового припинення повноважень членів наглядових рад підприємств державної форми власності, їх відповідальності за неналежне виконання своїх обов’язків.
Таким чином, ухвалений Закон забезпечує лише часткове врегулювання питань, щодо яких виконавцем заходу мав би бути розроблений законопроект.