Measure
2.3.2.2.2. Gathering and publishing annual statistical data on the forms of control carried out by customs officials, making it possible to determine the share of post-customs control measures among other forms of control
Measure status:
Actual execution date:
31.03.2025
The measure is aimed at achieving ESR:
2.3.2.2. Preferential administration of customs payments based on the results of post-audit control has been introduced
Problem solving:
2.3.2. Nontransparent approaches to classification of goods, determination of their customs value, and scheduling of audits
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The annual statistics have been made public
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Заходи, спрямовані на виконання п.п. 2.3.2.2.1, забезпечили початок роботи щодо збирання та оприлюднення щорічних статистичних даних про здійснення посадовими особами митних органів пост-митного контролю, передбачених п.п. 2.3.2.2.2.
Відповідно до звітної інформації за 2023 рік, наданої Київською та Львівською митницями, пост-митний контроль розпочато за 115 митними деклараціями (далі – МД), з них пост-митний контроль завершено по 53 МД, виявлено порушення у 19 МД, з них в напрямку контролю за правильністю визначення митної вартості товарів – 11 МД, контролю за правильністю класифікації товарів згідно з УКТЗЕД – 4 МД, контролю за наданням пільг в оподаткуванні та повноти та своєчасності сплати митних платежів – 1 МД, контролю за дотриманням заходів нетарифного регулювання – 4 МД. Під час реалізації Пілотного проекту за результатами пост-митного контролю до держбюджету перераховано 529,1 тис. грн, а очікувані надходження від пост-митного контролю становлять близько 2,6 млн. гривень.
У 2024 році пост-митний контроль розпочато за 3 015 митними деклараціями. У 2 136 митних деклараціях (70,8% від загальної кількості митних декларацій, по яких ініційовано пост-пост митний контроль) виявлено можливі порушення/невідповідності. За результатами проведеного пост-митного контролю у 2024 році до держбюджету перераховано 62,8 млн грн.
В рамках реалізації рекомендаційно-технічного пілотного проєкту здійснення пост-митного контролю у І кварталі 2025 року митницями ініційовано пост-митний контроль за 696 митними деклараціями. З них, за результатами проведеного пост-митного контролю у 436 митних деклараціях (що становить 63% від загальної кількості митних декларацій, по яких ініційовано пост-митний контроль) виявлені можливі порушення/невідповідності. У І кварталі 2025 року за результатами проведеного пост-митного контролю декларантами добровільно додатково сплачено до державного бюджету 25,7 млн грн митних платежів. За податковими повідомленнями-рішеннями, винесеними за результатами документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у І кварталі 2025 року сплачено 12,7 млн грн.
Водночас даний захід вимагає збирання та оприлюднення щорічних статистичних даних про здійснені посадовими особами митних органів форми контролю, що дасть змогу визначити частку заходів пост-митного контролю серед інших його форм. Для цього необхідно мати відомості про загальну кількість усіх проведених форм митного контролю та окремо — про кількість заходів пост-митного контролю за звітні періоди.
На офіційному сайті Державної митної служби України публікується статистика, яка охоплює лише дані про пост-митний контроль, без інформації про загальну кількість усіх форм контролю та/або без розрахунку відповідної частки. Унаслідок цього оприлюднена інформація не дозволяє повною мірою визначити частку пост-митного контролю серед інших форм митного контролю у 2023 та 2024 роках, що свідчить про часткове виконання цього заходу.