Measure
2.3.5.1.1.
Developing the draft order on amendments to the Procedure of Operation of the Electronic Workspace, approved by the order of the Ministry of Finance dated July 14, 2017, No. 637 pertaining to:
a) receipt by a taxpayer of additional fiscal information (information about inclusion in / removal from the list of taxpayers meeting the criteria of a taxpayer with a high risk level, information about suspended registration of tax invoices / reconciliation payments, etc.) about other taxpayers with the prior consent of such individuals, in the form of a document of an established format, in electronic form with the application of the qualified electronic seal of the controlling authority;
b) expansion of services available in the electronic taxpayer workspace by launching new electronic services that allow, among other things, correspondence through the electronic workspace between the controlling authorities and taxpayers that submit reports in electronic form and/or passed electronic identification online in the electronic workspace and applied to receive documents through the electronic workspace.
Measure status:
Actual execution date:
27.02.2023
The measure is aimed at achieving ESR:
2.3.5.1. Unjustified influence of subjective factors during the exercise of powers by officials of the tax authorities has been prevented
Problem solving:
2.3.5. Excessive scope of discretionary powers of employees of tax authorities
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
State Tax Service of Ukraine
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The draft order has been drafted and publicized for a public discussion.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Станом на 30.04.2023 Міністерством фінансів України повідомлено, що розроблено проект Наказу «Про внесення змін у додаток 5 до Порядку функціонування Електронного кабінету». Водночас одним із показників виконання зазначеного заходу є оприлюднення зазначеного наказу для проведення громадського обговорення. При цьому інформації щодо оприлюднення відповідного наказу для проведення громадського обговорення надано не було. З огляду на це за наслідками моніторингу цьому заходу присвоєно статус "Виконано частково".
Водночас станом на І квартал 2024 року Міністерством фінансів України повідомлено, що проект наказу обговорювався на робочих групах, а також те, що відповідні зміни до наказу щодо Порядку функціонування Електронного кабінету було внесено за пропозицією представників громадськості, бізнес-асоціацій та експертів з питань оподаткування. Водночас відповідно до листа Державної регуляторної служби України від 03.02.2023 № 9087 проект наказу не містить норм регуляторного характеру, а його прийняття не потребує реалізації процедур, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», що свідить про виконання заходу в повній мірі.
В межах звітування за ІІ квартал 2024 року Міністерством фінансів повідомлено, що відповідно до пояснювальної записки до проекту наказу його розроблено відповідно до Податкового кодексу України, Закону України від 30.11.2021 № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень». Відповідно до пункту 5 розділу II "Прикінцеві положення" цього Закону до порядку підготовки та прийняття нормативно-правових актів, що приймаються на виконання вимог цього Закону, не застосовуються вимоги Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Враховуючи це, оприлюднення з метою громадського обговорення проекту наказу не здійснювалось. Аналогічна за змістом інформація надана під час звітування за ІІІ квартал 2024 року.
Однак під час оцінювання виконання заходу 2.3.5.1.1 слід враховувати таке:
- одним із показників виконання зазначеного заходу є саме оприлюднення зазначеного наказу для проведення громадського обговорення. Проте Виконавцем не надано інформації ані щодо оприлюднення відповідного наказу для проведення громадського обговорення, ані проведення самого громадського обговорення;
- лист Державної регуляторної служби носить інформаційний характер та не є нормативно-правовим актом, відтак не створює юридичних наслідків. Водночас положення щодо оприлюднення проекту Наказу «Про внесення змін у додаток 5 до Порядку функціонування Електронного кабінету» для проведення громадського обговорення передбачено положеннями Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2023 № 220, яка підлягає виконанню відповідальними органами.
Враховуючи те, що проект наказу розроблено, однак його не оприлюднено для проведення громадського обговорення, то показник виконання заходу 2.3.5.1.1. не досягнутий у повній мірі. З огляду на це захід є виконаним вчасно, проте частково.