Measure
2.3.5.2.2. Using the findings of expert examinations to prepare expert opinions pursuant to Article 27 of the Budget Code of Ukraine and expert opinion on the merits of draft laws containing the provisions indicated in subclause 2.3.5.2.1
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
2.3.5.2. The list of grounds for tax audits by the tax authorities has been reduced, as well as the number of audits involving direct contact with the taxpayer
Problem solving:
2.3.5. Excessive scope of discretionary powers of employees of tax authorities
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The expert opinions have been prepared.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
У період з 01.02.2023 по 30.09.2023 за результатами проведеної експертизи Міністерством фінансів України підготовлено експертні висновки відповідно до статті 27 Бюджетного кодексу України та надіслано до Секретаріату Кабінету Міністрів України щодо таких законопроектів:
1) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», реєстр. № 8401 від 31.01.2023 (лист Мінфіну від 13.02.2023 № 11110-05-3/4122);
2) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок», реєстр. № 10016 від 06.09.2023 (лист Мінфіну від 20.09.2023 № 11120-03-3/25543);
3) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо уточнення строку мораторію на проведення податкових перевірок», реєстр. № 10016-1 від 12.09.2023 (лист Мінфіну від 21.09.2023 № 11120-03-3/25786);
4) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо уточнення строку мораторію на проведення податкових перевірок», реєстр. № 10016-2 від 12.09.2023 (лист Мінфіну від 21.09.2023 № 11120-03-3/25785);
5) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо уточнення переліку суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія мораторію на проведення податкових перевірок», реєстр. № 10016-3 від 12.09.2023 (лист Мінфіну від 21.09.2023 № 11120-03-3/25784);
6) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо встановлення строку мораторію на проведення податкових перевірок», реєстр. № 10016-4 від 12.09.2023 (лист Мінфіну від 26.09.2023 № 11120-03-3/26253);
7) «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо коригування строку мораторію на проведення податкових перевірок», реєстр. №10016-5 від 14.09.2023 (лист Мінфіну від 22.09.2023 № 11120-03-3/25974).
У межах звітування за IV квартал 2023 року повідомлено, що до зазначених законопроектів підготовлено експертні висновки по суті, які 09.10.2023 направлено Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики та Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.
Станом на І квартал 2024 року актуалізованої інформації щодо виконання заходу надано не було, що свідчило про відсутність прогресу його виконання.
Станом на ІІ квартал 2024 року Мінфіном повідомлено, що за результатами проведеної експертизи проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства" Міністерством фінансів України підготовлено експертний висновок відповідно до статті 27 Бюджетного кодексу України, який 29.03.2024 надіслано до Секретаріату Кабінету Міністрів України. При цьому стосовно цього ж законопроекту підготовлено висновок по суті, який 03.04.2024 року направлено листом № 11120-02-3/11226 Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, що свідчило про прогрес виконання заходу.
Водночас у межах звітування за ІІІ квартал 2024 року надано аналогічну за змістом інформацію, що свідчить про відсутність прогресу виконання заходу.