Measure
2.4.4.1.9. Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law proposing to amend legislation with a view to its approximation to the provisions of the OECD Council Recommendation on Tax Measures for Further Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions [C(2009)64)]
Measure status:
Actual execution date:
06.12.2023
The measure is aimed at achieving ESR:
2.4.4.1. Legislation has been amended to introduce incentives for the private sector to improve business integrity
Problem solving:
2.4.4. A high level of tolerance of corruption in the private sector of the economy
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
State Tax Service of Ukraine
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year and/or funds of international technical assistance
Performance indicator:
The draft law has been developed and publicized for a public discussion.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врахування положень Рекомендацій Ради Організації економічного співробітництва та розвитку стосовно податкових заходів для подальшої боротьби з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях» (далі – проект Закону України) розроблено, погоджено із заінтересованими органами та подано на розгляд Кабінету Міністрів України (лист Міністерства фінансів України від 01.12.2023 № 44030-023/33346). Проект Закону України схвалено Кабінетом Міністрів України та зареєстровано у Верховній Раді України 06.12.2023 за № 10319.
Водночас, варто відзначити, що у запропонованих проектом редакціях п.п. 78.1.28 п. 78.1 ст. 78, п.п. 140.2-1.3 п. 140.2 ст. 140 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що контролюючий орган за наявності вироку суду, який набрав законної сили, щодо притягнення до кримінальної відповідальності платника податків або будь-яких осіб, які діяли від його імені та/або в його інтересах за пропозицію чи обіцянку неправомірної вигоди службовій особі іноземної держави проводить позапланову перевірку, за результатами якої здійснює коригування фінансового результату. Національне агентство з питань запобігання корупції звертає увагу, що належна реалізація цих положень неможлива без чіткого законодавчо визначеного механізму надсилання таких обвинувальних вироків до контролюючих органів. Наразі у ПК України та Кримінальному процесуальному кодексі України (далі – КПК України) не передбачено обов’язку суду направляти обвинувальний вирок, який набрав законної сили і яким платника податків або будь-яких осіб, які діяли від його імені та/або в його інтересах, було визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 369 КК України, щодо службової особи іноземної держави. Таким чином, для належного виконання заходу, передбаченого п.п. 2.4.4.1.9. додатка 2 до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, та ефективного впровадження механізму, передбаченого у проекті Закону України, необхідно також внести зміни до КПК України.