Measure
2.4.4.1.10. Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law on amendments to legislative acts with a view to implementation of the OECD Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions, with the exception of the amendments indicated in subclauses 3.3.1.1.3, 3.3.1.2.3, 3.3.2.1.1 і 3.3.2.4.1
Measure status:
Actual execution date:
25.07.2024
The measure is aimed at achieving ESR:
2.4.4.1. Legislation has been amended to introduce incentives for the private sector to improve business integrity
Problem solving:
2.4.4. A high level of tolerance of corruption in the private sector of the economy
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Ministry of Finance of Ukraine
Ministry of Justice of Ukraine
State Audit Service of Ukraine
State Tax Service of Ukraine
State Financial Monitoring Service of Ukraine
National Agency on Corruption Prevention
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year and/or funds of international technical assistance
Performance indicator:
The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За інформацією Національного антикорупційного бюро України, що надана у ІІ кварталі 2024 року: «У рамках заходів, передбачених п.п. 2.4.4.1.3, 2.4.4.1.5, 2.4.4.1.10 додатка 2 до ДАП, утвореним на базі Національного бюро Секретаріатом Робочої групи, утвореної згідно з Указом Президента України від 28.07.2022 №539, завершено розробку законодавчих змін до КК України, КПК України, Закону України «Про запобігання корупції» та інших спеціалізованих законів.
Зазначені зміни було направлено для ознайомлення до відповідних органів державної влади листом від 20.03.2024 № 03/1-055/8020.
Також для ознайомлення та коментування його було надано заінтересованим сторонам, зокрема бізнес-асоціаціям, громадським організаціям, практикуючим юристам, які надали свої коментарі та пропозиції.
З метою обговорення запропонованих змін Національним бюро спільно з ОЕСР 28 березня 2024 року було проведено воркшоп, учасниками якого були представники державних органів влади, громадських організацій, приватного сектора, а 14 червня 2024 року було проведено робочу зустріч експертів ОЕСР з народними депутатами України, представниками Міністерства юстиції, НАБУ, НАЗК з метою обговорення запропонованих змін та визначення подальших кроків, необхідних для їх прийняття.
24 травня 2024 року на розгляд Кабінету Міністрів України внесено проекти законів України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо приведення у відповідність до міжнародних стандартів відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення у відповідність до міжнародних стандартів відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень» та «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо приведення у відповідність до міжнародних стандартів відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень» (лист Мін'юсту від 24.05.2024 № 78054/11.1.1/4-24).
Їх прийняття дозволить виконати заходи 2.4.4.1.3, 2.4.4.1.5, 2.4.4.1.10 додатка 2 до ДАП».
За інформацією Національного антикорупційного бюро України, що надана у ІІІ кварталі 2024 року: «Після додаткових консультацій, на основі зазначених вище проектів НПА народними депутатами України подано до Верховної Ради України законопроект "Про внесення змін до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо приведення у відповідність з міжнародними стандартами відповідальності юридичних осіб за вчинення корупційних кримінальних правопорушень” (реєстраційний номер 11443 від 25.07.2024). Даний законопроект розроблений за участю НАБУ та враховує позицію антикорупційних органів щодо положень законопроекту і спрямований на виконання заходів 2.4.4.1.5 та 2.4.4.1.10 ДАП».