Feedback from the public

Measure

2.1.6.1.3. Drafting and submitting to the Cabinet of Ministers of Ukraine a draft law that:
1) stipulates that appointments to senior positions with the police, which involve performing managerial functions, shall be made exclusively on the terms of a competitive selection process;
2) defines integrity as one of the criteria to be satisfied by a police officer applying for a senior position;
3) provides for changes to be made taking into account the recommendations on ways to improve the effectiveness and quality of work of police committees and the selection procedure issued following the analytical study indicated in subclause 2.1.6.1.1.

Measure status:

Partially implemented

Actual execution date:

28.10.2024

The measure is aimed at achieving ESR:

2.1.6.1. The issues of organizing the work of permanent police committees formed within the system of the National Police have been studied, and comprehensive organizational and practical measures to improve their activities have been developed and implemented

Problem solving:

2.1.6. Lack of an effective model of appointment to positions, remuneration, career promotion, and review of disciplinary complaints within the system of the National Police

Deadlines:

01.10.2023 - 31.12.2024

Responsible implementors (authorities):

The main implementer: Ministry of Internal Affairs of Ukraine
co-implementors:
National Police of Ukraine

Sources of funding:

state budget

Volumes of financing (thousand UAH):

within the established budget allocations for the relevant year

Performance indicator:

The draft law has been submitted to the Parliament of Ukraine.

In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.

Implementing status

Progress/Result of implementation:

На виконання відповідного заходу Міністерство внутрішніх справ України (далі - МВС) спільно з Національною поліцією України розробили проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Національну поліцію» щодо вдосконалення службової діяльності поліції».

Зазначена законодавча ініціатива 21.08.2024 листом МВС № 24159/01/38-2024 подана на розгляд Уряду.

28.10.2024 відповідний законопроект зареєстровано у Верховній Раді України як проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про Національну поліцію" щодо підвищення ефективності службової діяльності поліції" (реєстр. 12159).

Законопроект від 28.10.2024 № 12159 частково відповідає положенням п.п. 1 та 2 п. 2.1.6.1.3 додатка 2 до Державної антикорупційної програми на 2023 - 2025 роки (далі - Програми), у зв'язку з чим, захід не може вважатися таким, що виконаний повністю.

Так, відповідно до п.п. 1 п. 2.1.6.1.3 додатка 2 до Програми законопроектом має бути встановлено, що «призначення на вищу посаду в поліції, яка передбачає здійснення керівних функцій, здійснюється виключно на умовах конкурсу».

Змінами до ч. 3 ст. 52 Закону України «Про Національну поліцію», запропонованими у законопроекті від 28.10.2024 № 12159, передбачено, що конкурс на посаду поліцейського обов’язково проводиться «серед кандидатів для призначення на керівні посади згідно з переліком, який затверджується Міністерством внутрішніх справ України». Запропонована редакція абз. 3 ч. 3 ст. 52 Закону України «Про Національну поліцію» містить ризики її тлумачення у спосіб, за якого Міністр внутрішніх справ України визначатиме не перелік керівних посад у поліції як такий, а перелік керівних посад, призначення на які має здійснюватися на умовах конкурсу. Такий підхід, на думку Національного агентства, істотно звужує потенціал закладеної в Програму реформи добору на керівні посади в поліції, до того ж надаючи керівнику МВС нічим не регламентовану дискрецію щодо виокремлення серед керівних посад тих, призначення на які має здійснюватися на засадах конкурсу.

До того ж положення п.п. 2 п. 2.1.6.1.3 додатка 2 до Програми, законопроектом має бути визначено, що доброчесність є одним із критеріїв, яким повинен відповідати поліцейський, який претендує на зайняття вищої посади.

Отже, з огляду на зміст Програми критерій доброчесності мав би бути імплементований в процедури проведення:

а) конкурсу на посаду, яка передбачає здійснення керівних функцій;

б) добору на вищу посаду в порядку атестування, передбаченого п. 1 ч. 2 ст. 57 Закону України «Про Національну поліцію».

Натомість законопроектом прямо передбачено впровадження оцінки доброчесності лише щодо процедури атестування (зміна до абз. 1 ч. 1 ст. 57 Закону України «Про Національну поліцію»), яка з урахуванням інших змін, передбачених законопроектом, не поширюється на добір на вищі посади в поліції, що передбачають здійснення керівних функцій.

Monitoring results (quarterly):

13.02.2025:
The measure was implemented on time, but partially
05.12.2024:
The measure was implemented on time, but partially
14.11.2024:
The measure was implemented late and partially
08.08.2024:
The measure was implemented late and partially
08.05.2024:
There is progress in the implementation of the measure
15.11.2023:
Implementation of the measure has not started

Key sources of assessment:

Additional sources of information: