Measure
2.1.6.3.6. Arranging an analytical study focused on the prospects of improvement of the staffing policy and changes in the conditions of remuneration of police officers with a view to enhancing the competitive ability of police service in the labor market, including proposals regarding the sources of funding to cover additional expenses for remuneration of police officers
Measure status:
Actual execution date:
31.10.2023
The measure is aimed at achieving ESR:
2.1.6.3. A system for evaluating the performance of employees of the National Police as well as an electronic human resources management system have been developed
Problem solving:
2.1.6. Lack of an effective model of appointment to positions, remuneration, career promotion, and review of disciplinary complaints within the system of the National Police
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
National Police of Ukraine
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year
Performance indicator:
The analytical study has been conducted and a report on its findings has been published.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
МВС забезпечено проведення аналітичного дослідження, предметом якого є перспективи вдосконалення кадрової політики та зміни умов оплати праці поліцейських з метою підвищення конкурентоспроможності служби в поліції на ринку праці.
За результатами моніторингу встановлено, що звіт характеризується загалом високим рівнем доказовості в частині визначення проблеми, оскільки ґрунтується на об'єктивних даних. Водночас, запропоновані шляхи вирішення проблеми не містять пропозицій щодо джерел покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських, як того вимагає зміст підпункту 2.1.6.3.6 додатку 2 до Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки.
З огляду на вказане, захід не може вважатися таким, що виконано повністю.
МВС запропонувало виключити з предмета дослідження питання про джерела покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських (лист від 15.04.2024 № 5931/03/38-2024).
Водночас наведені у дослідженні варіанти вирішення проблеми відсутності ефективної моделі оплати праці поліцейських, яка артикульована в Антикорупційній стратегії на 2021 – 2025 роки, так чи інакше пов’язані або із збільшенням витрат Державного бюджету України, або ж із зменшенням надходжень бюджету.
Варто зауважити, що відповідно до ч. 3 ст. 91 Регламенту Верховної Ради України у разі внесення законопроекту, проекту іншого акта, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету (надходжень бюджету та/або витрат бюджету), суб'єкт права законодавчої ініціативи зобов'язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Якщо такі зміни показників бюджету передбачають зменшення надходжень бюджету та/або збільшення витрат бюджету, до законопроекту, проекту іншого акта подаються пропозиції змін до законодавчих актів щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету.
Аналогічні положення передбачені ч. 1 ст. 27 Бюджетного кодексу України, а також п.п. 3 п. 3 § 70 Регламенту Кабінету Міністрів України.
При цьому саме відсутність пропозицій щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету стало ключовою передумовою того, що відповідні спроби нормативно-правового вирішення проблеми не зазнали успіху, про що свідчать відповідні висновки Мінфіну та Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
З огляду на вказане посилання МВС на положення нормативно-правових актів, які визначають, що фінансування видатків на грошове забезпечення поліцейських здійснюється виключно за рахунок коштів державного бюджету, хоч і є таким, що відповідає дійсності, водночас не усуває потреби у пошуку джерел щодо покриття додаткових витрат на грошове забезпечення поліцейських.