Measure
1.2.1.3.3. Preparing a communications and awareness raising campaign devoted to the importance of public oversight over the activities of executive government agencies and local self-government bodies (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in this activity)
Measure status:
Actual execution date:
30.08.2024
The measure is aimed at achieving ESR:
1.2.1.3. The overall level of tolerance of corruption in Ukraine has decreased owing to the dissemination of information to the public about the negative consequences of corruption and corruption-related offenses (for society and the state, as well as for the perpetrators of such offenses), as well as about the importance of ensuring public control over the activities of executive authorities and local self-government bodies
Problem solving:
1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Ministry of Culture and Strategic Communications of Ukraine
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
528
Performance indicator:
The materials have been developed, published, and disseminated.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За повідомленням Національного агентства з питань запобігання корупції, станом на 30.09.2024 р. "підготовлено матеріали інформаційно-просвітницької кампанії, присвяченої важливості здійснення громадського контролю за діяльністю органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Слогани кампанії "Корупція - не спадок" та "Корупція боїться твого контролю". В межах кампанії розроблено заходи та матеріали для всіх регіонів України (ролики про роль громадського контролю в ефірі центральних та регіональних каналів, ефіри на регіональному телебаченні, зовнішню соціальну рекламу, домовленості про партнерство з АТ “Укрзалізниця” та ролики в міському громадському транспорті тощо".