Measure
1.2.1.5.3. Conducting communications and awareness raising campaigns devoted to popularizing integrity strategies (with the possible involvement of NGOs and international technical assistance projects in this activity)
Measure status:
The measure is aimed at achieving ESR:
1.2.1.5. The overall level of tolerance of corruption in Ukraine has decreased owing to the establishment of the culture of the rule of law, an atmosphere of integrity and intolerance of corruption in society, including through public service advertising.
Problem solving:
1.2.1. Everyday corrupt practices are an established norm of conduct and are not perceived as violations of moral or legal norms. There is no consistent demand from the population for public officials to uphold the prescribed rules of ethical conduct and integrity
Deadlines:
Responsible implementors (authorities):
Sources of funding:
state budget and/or international technical assistance funds
Volumes of financing (thousand UAH):
within the established budget allocations for the relevant year and/or international technical assistance funds
Performance indicator:
The communications and awareness raising campaign has been completed. The campaign results have been summarized.
In accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1194 On Amendments to the State Anti-Corruption Programme for 2023-2025 dated 18 October 2024, the content of the measure was amended.
Implementing status
Progress/Result of implementation:
За інформацією, наданою виконавцем, протягом звітного періоду проведення кампаній з популяризації доброчесної поведінки відбувалося шляхом регіональних поїздок і активної медіа-комунікації.
Було організовано просвітницькі заходи для різних аудиторій на Київщині та Миколаївщині, що дозволило безпосередньо взаємодіяти з громадянами та інформувати про стратегії доброчесності на місцевому рівні.
У соціальних мережах, особливо в Instagram, постійно поширювалися різноманітні матеріали – відео, інфографіка та інформаційні пости, які промотували та пояснювали доброчесні моделі поведінки широкій аудиторії.
Проведено комунікаційну кампанію, присвячену усуненню корупційних ризиків у сфері відбудови, що є критично важливим для забезпечення прозорості та доброчесності у процесі відновлення держави.
Враховуючи зазначене вище, а також зважаючи на ступінь відповідності фактично вжитих дій вимогам ДАП, можна констатувати, що заходом досягнуто значного прогресу, однак показник формально ще не виконано у повному обсязі, оскільки відсутня інформація щодо узагальнення результатів кампанії (підбиття підсумків).